Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - Linepusle. 35 mm/1.8G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var tre stemningsfulle bilder...fine høstfarger i de to første. (Jeg øyner kanskje en en tanke skjev horisont på det første...) "Mot Fornebu" var en blå og nydelig idyll. :yes:

 

Takk! Oslo var på sitt vakreste, i alle fall om høsten.

Kanskje horisonten er litt skjev. Vanskelig å si, siden det er Hovedøya som kommer inn og mot meg og jeg ser ikke fjorden "i vater-posisjon" :huh:

Fine høstfarger du viser fra Ekebergparken og i skogen, skikkelig blå stemning i bildet fra Fornebulandet.

 

Tusen takk. Begge steder var fine å besøke på gode Oslodager!

Mange flotte. Spesielt 12. oktober. Nydelig lys og farger.

 

Takk for det! Fargene har vært så fine i høst! Herlig.

Lenke til kommentar

Det begynner å bli vanskelig å finne ro for tiden...

Mørkt om morgen og nesten mørkt på vei hjem fra jobb. Men da jeg var nesten hjemme, ble jeg fascinert av gråværet på andre siden av Trondheimsfjorden. (Til høyre for meg speilet fullmånen seg i fjærepyttene.)

 

17. oktober:

 

Ikke vær til å ro i.

Exif: 1/10s, F/2.5, ISO 200.

 

post-259403-0-55946000-1382038789_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Er dette virkelig ISO 200? Overraskende mye støy i det blå for den settingen, men du har kanskje løftet blåkanalen en del. Ikke at det bekymrer meg så voldsomt, syntes bare det var litt pussig på den settingen. Bortsett fra det som er nevnt med båten, synes jeg bildet er godt komponert. Horisonten må nesten bli litt midt på her, kan ikke bare ta vekk de truende skyene heller. De er viktige for stemningen her.

Lenke til kommentar

Er dette virkelig ISO 200? Overraskende mye støy i det blå for den settingen, men du har kanskje løftet blåkanalen en del. Ikke at det bekymrer meg så voldsomt, syntes bare det var litt pussig på den settingen. Bortsett fra det som er nevnt med båten, synes jeg bildet er godt komponert. Horisonten må nesten bli litt midt på her, kan ikke bare ta vekk de truende skyene heller. De er viktige for stemningen her.

Ja, det er ISO 200. Det var rett før det var for mørkt, og jeg måtte skynde meg hjem, men måtte forsøke å fange den flotte himmelen. Jeg er enig i at det er mye støy. Jeg må visst sette meg inn i dette med blåkanalen, så jeg har i alle fall ikke gjort noe bevisst... :wee::hm: Veldig glad for slike kommentarer!

Lenke til kommentar

En strålende søndag med sol fra knallblå himmel. Ikke ideellt fotolys, særlig ikke på turen til Estenstadmarka der snøen lå ny og hvit hvit hvit. Derfor ble det et motiv fra Rotvoll, bygningen som nå huset lærerutdanningen ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, men som var psykiatrisk sykehus ("asyl") tidligere.
Høsten har vært flott i år, men nå faller bladene...

20. oktober:

Porten er åpen på Ro-tvoll :wee:
EXIF: 1/2500s, F2.5, ISO 200
post-259403-0-72292500-1382299963_thumb.jpg

 

Rose i spoiler.

 

post-259403-0-50486300-1382300153_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Fytterakker'n for en jobb det blir å rydde opp etter deg etter denne fotoshoot'en. Du har jo strødd blader ut over alt. Makan. :whistle:

 

Spoiler'n ser bikkjekald ut, men jeg likte den nesten enda bedre.

:) I'll leave it to the wind. Den kommer nok...

 

Glad du liker rosen - det var så vidt rekkefølgen ble omvendt.

Lenke til kommentar

Wow...ser det slik ut der nå......at jeg ikke tok en tur i dag. Nydelig bilde! (Kom meg ikke ut på treningsturen før kl 19, og dårlig med foto i dag)

 

Tusen takk - det er enda flott på Rotvoll, selv om fargene og løvet forsvinner raskt.

Varme og fine høstfarger fra Rotvoll, jeg er enig med k.n.b., jeg ville valgt det i spoiler som dagens bilde.

 

Ja, jeg ser faktisk at det burde vært omvendt. Tvilte lenge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...