Gå til innhold

Snart kommer «øyesensoren» på markedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

hvor man blir i stand til å flytte seg mye kjappere mellom områder enn man klarer med musen.

I så tilfelle tror jeg man kan bli fryktelig svimmel når brettet eller omgivelsene skal roe seg ned etter en blikkforflyttning.

 

Også tenker jeg at til desktopbruk så må man ha en egen USB-klikkeknapp dings. For jeg kan aldri tenke meg at jeg vil kunne vende meg til enkelt og dobbelklikk med øynene (blunke en gang eller to eller noe i den retningen).

 

Som musepeker på en statisk og rolig skrivebordsoverflate kan det kanskje fungere, men det blir ikke noe museklikk..

 

Men en ulempe jeg ser for meg er når man leser en nettside med tekst så skal altså musepekeren forfølge blikket ditt mens man leser ordene, nei her tror jeg man må få en funksjon får å midlertidig slå av "øyesensor"-dingsen.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Hva med å komme med noe som er naturlig for mennesker. F.eks å bruke stemmen og ørene til å kommunisere med datamaskiner.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har altfor liten bevegelseskontroll over ørene mine til at det vil ha noe for seg ...

Nå tenkte jeg ikke på spill, men databruk generelt. Ble litt offtopic men det skjønte du sikkert :-)

Endret av Junk Inbox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...