Gå til innhold

iPhone-eiere er yngre, rikere og smartere enn Samsung-brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, dette er jo nærmest en selvfølge.

 

Hvis jeg oppretter et merke som selger en telefon til 15 000kr, og klarer å selge en, så er sannsynligvis min eneste kunde rikere og følgelig statistisk sett større sjanse for å ha høyere utdanning enn Apple sine kunder.

 

Ikke at det har noe som helst å si med hvor smart kjøpet er. (som foreløpig ikke er nevnt, men nevner det i forveien før noen eventuelt tar helt av)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det forklarer rikere, men ikke yngre og smartere...

Det forklarer også "smartere" (som sannsynligvis er brukt dårlig, da de mest sannsynlig refererer til høyere utdannet), men det forklarer ikke yngre.

 

Yngre kan derimot forklares med at mote står sterkere her, og hippe ting går foran mye annet. For det er vel liten tvil om at Apple er å regne som et motemerke innen mobilindustrien?

Endret av Andrull
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det forklarer rikere, men ikke yngre og smartere...

 

Det fins vel nok av forskning som tilsier at høyere levevillkår medfører høyere IQ. Det har mye med riktig stimulering som barn å gjøre samt at de har råd til høyere utdanning. Det at de er yngre har jeg ikke noe umiddelbart svar på, men jeg kan ikke si at det plager meg.

 

EDIT: Ninja'd..

Endret av haakonmt
Lenke til kommentar

Det er gode nyheter for Apple og iPhone 5C

Det er verken bra eller dårlig nytt for Apple. Det er bare slik det er.

Det som har noe å si for Apple er nok heller hvor mange mobiler de selger (omsetning) og fortjenesten de har på dem. Og vi vet fra før av at de har ganske så grei omsetning, det samme har samsung.

 

Problemet/utfordringen er vel heller at "Ung smart og rik ikke er den folkegruppen hvor du finner mest penger. Og ønsker du flest fisk så bør man i mange sammenhenger kaste ut et større nett.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha solgt både iPhone og diverse Samsung-telefoner, har jeg ingen problemer med å tro at iPhone-eiere er yngre og rikere. Men etter å ha prøvd å finne ut hvorfor de absolutt skal ha en iPhone, og ikke noe annet, så tar jeg det med smartere med en stor klype salt.

Det er to vidt forskjellige ting å være smart, og det å gjøre et smart kjøp, eller oppdatert på telefonfronten. Og tviler de har tatt IQ-test av kjøpere også. Som sagt over, det er ikke sånn smart som utgjør eller menes i resultatet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

 

Rike har i snitt bedre utdannelse og bedre kår, og er da også i snitt mer intelligente, det eneste som kanskje ikke er helt som forventet er yngre, men det kan jo forklares med høyere tekno-interesse.

 

AtW

Niesa mi søt og såvidt 18, har iPhone, Mac, silikon pupper, kles-blogg og et lass med sminke. Tekno innsikt som ei bladlus, gjør vel egentlig ikke stort i det hele tatt annet enn å ta seg ut. Jentungen har 7D "til bloggen" (fint skal det være) og den har aldri har vært ute av "auto" såvidt jeg veit.

Det er vel her "yngre" kommer inn; mote. De er i alderen hvor en er mest opptatt av hva andre mener om egen person.

 

iPhone har vel et eller annet bein innafor "ingenting er viktigere enn hva andre mener"- leiren.

Lenke til kommentar

Niesa mi søt og såvidt 18, har iPhone, Mac, silikon pupper, kles-blogg og et lass med sminke. Tekno innsikt som ei bladlus, gjør vel egentlig ikke stort i det hele tatt annet enn å ta seg ut. Jentungen har 7D "til bloggen" (fint skal det være) og den har aldri har vært ute av "auto" såvidt jeg veit.

Det er vel her "yngre" kommer inn; mote. De er i alderen hvor en er mest opptatt av hva andre mener om egen person.

 

iPhone har vel et eller annet bein innafor "ingenting er viktigere enn hva andre mener"- leiren.

Jeg er helt enig med deg Tiltman. Tekno-interessen her har nok lite å si. Det er nok mer i moteleiren at de virkelig har drakraft. Teknologiinteresserte vil nok styre like mye til andre merker som Samsung, Nokia, og HTC, så disse er nok langt mer spredt. Dog er det kun et merke som er kongen av mote.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er verken bra eller dårlig nytt for Apple. Det er bare slik det er.

Det som har noe å si for Apple er nok heller hvor mange mobiler de selger (omsetning) og fortjenesten de har på dem. Og vi vet fra før av at de har ganske så grei omsetning, det samme har samsung.

 

Problemet/utfordringen er vel heller at "Ung smart og rik ikke er den folkegruppen hvor du finner mest penger. Og ønsker du flest fisk så bør man i mange sammenhenger kaste ut et større nett.

Jo, det er godt nytt. Om en snittbruker hos apple er rikere enn en snittbruker hos samsung, betyr det at apple mister kunder blandt de med lavere inntekt. Om de da lanserer en billigere versjon, vil apple spise opp deler av billig-markedet fra samsung (og deler av sitt eget salg også)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, det er godt nytt. Om en snittbruker hos apple er rikere enn en snittbruker hos samsung, betyr det at apple mister kunder blandt de med lavere inntekt. Om de da lanserer en billigere versjon, vil apple spise opp deler av billig-markedet fra samsung (og deler av sitt eget salg også)

Det var da litt av en antagelse. Først og fremst så får da Apple lansere en billig mobil, men de må også gjøre et kunststykke av å "stjele" konkurransen i disse segmentene. I tillegg til at de må forvente å få dårligere rykte, som dårlige mobiler altså gir. (som nok også er derfor ikke Apple lager billige mobiler) Så en forandring av strategi kan potensielt ødelegge like mye som de kan tjene på det. Ja, ellers hadde Apple gjort det for lengst.

Husk at nyhetene heller ikke sier at Apple selger flest toppmodeller. Samsung sine Galaxy mobiler kan selge så bra de bare vil, men siden de også selgere billigere mobiler så vil snittet falle under en produsent som Apple, som KUN selger toppmodeller.

 

Det er altså helt nøytralt nytt. Og egentlig ikke noe nytt engang (for Apple i hvert fall). Det er nærmest en selvfølge.

 

 

Denne artikkelen er dømt til flameware mellom "Apple" og "Android(Samsung)" :-D

Ja, artikkelen VAR en flamewar. Sjansen for at det fortsetter i kommentarfeltet er nok stor. :p

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er verken bra eller dårlig nytt for Apple. Det er bare slik det er.

Det som har noe å si for Apple er nok heller hvor mange mobiler de selger (omsetning) og fortjenesten de har på dem. Og vi vet fra før av at de har ganske så grei omsetning, det samme har samsung.

 

Problemet/utfordringen er vel heller at "Ung smart og rik ikke er den folkegruppen hvor du finner mest penger. Og ønsker du flest fisk så bør man i mange sammenhenger kaste ut et større nett.

Jo, det er godt nytt. Om en snittbruker hos apple er rikere enn en snittbruker hos samsung, betyr det at apple mister kunder blandt de med lavere inntekt. Om de da lanserer en billigere versjon, vil apple spise opp deler av billig-markedet fra samsung (og deler av sitt eget salg også)
Og miste kunder fordi Apple ikke lengre er like hipt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er to vidt forskjellige ting å være smart, og det å gjøre et smart kjøp, eller oppdatert på telefonfronten. Og tviler de har tatt IQ-test av kjøpere også. Som sagt over, det er ikke sånn smart som utgjør eller menes i resultatet.

Det går mer på det at så mange ser på det som en selvfølge at de skal ha iPhone, uten å vurdere noe annet. Våger man å foreslå en annen telefon, som er billigere, har større skjerm, mer lagringsplass, bedre kamera, er raskere osv. - ja, da ser de på deg som om du skulle foreslått en bilkjøper å vurdere et par joggesko i stedet. Jeg har ingenting mot iPhone selv (jeg har mye mot Apple, men det er en annen sak), og eier selv en iPad. Det er gode produkter, men jeg forstår at min iPad er et nettbrett. Mange iPhone-eiere ser ikke ut til å forstå at en iPhone er en mobiltelefon. De skal bare ha en iPhone. Som selger lærer man seg til å ikke diskutere med slike. Og hvorfor skulle man? Fortjenesten på iPhone er ofte langt over andre telefoner, fordi de ikke bryr seg så mye om prisen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...