Gå til innhold

Ny TV-teknologi viser 2D og 3D samtidig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teit markedsføring, alle 3D tver består jo av 2x 2D bilder, å skille ut 1 av dem blir jo bare å synkronisere shutteren til 1 av bildene for å få 2D, burde være mulig med modifiserte briller på alle 3D tver.

 

Jeg har kjøpt briller for å gjøre 3D om til 2D på passive kinoer, dem er enkelt og greit polarisert likt på begge "brilleglassene". http://www.2d-glasses.com/

Lenke til kommentar

Teit markedsføring, alle 3D tver består jo av 2x 2D bilder, å skille ut 1 av dem blir jo bare å synkronisere shutteren til 1 av bildene for å få 2D, burde være mulig med modifiserte briller på alle 3D tver.Jeg har kjøpt briller for å gjøre 3D om til 2D på passive kinoer, dem er enkelt og greit polarisert likt på begge "brilleglassene". http://www.2d-glasses.com/

 

er ikke poenget å slippe 3D briller om man ikke vil ha de? Med din løsning må man jo ha briller for å se 2D og.. her er det snakk om at en person kan se 3D med briller, og en se 2D uten briller sammtidig

Lenke til kommentar

Teit markedsføring, alle 3D tver består jo av 2x 2D bilder, å skille ut 1 av dem blir jo bare å synkronisere shutteren til 1 av bildene for å få 2D, burde være mulig med modifiserte briller på alle 3D tver.Jeg har kjøpt briller for å gjøre 3D om til 2D på passive kinoer, dem er enkelt og greit polarisert likt på begge "brilleglassene". http://www.2d-glasses.com/

 

Vent litt...Du betaler 3D-pris for å se filmen i 2D (kan ikke tenke meg en eneste film i 3D på kino som også ikke vises i 2D)... and that makes what kind of sense?

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke 3D i seg selv er dødt, og sikler etter en 60" med 3D på når ny TV skal handles inn, men jeg synes bruken av 3D er for teit, filmer som er skutt i 2D må holde seg til 2D, animasjonsfilmer er kjempefett (Istid) og synes alle animasjonsfilmer må lages i 3D / gis ut i 3D. Siden jeg ikke går på kino (boikott av de som holder på mot piratene) får jeg dermed ikke sett 3D, men at nyhetsendingene skal komme i 3D etc. (konverteringen i tv'n) er bare piss...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Teit markedsføring, alle 3D tver består jo av 2x 2D bilder, å skille ut 1 av dem blir jo bare å synkronisere shutteren til 1 av bildene for å få 2D, burde være mulig med modifiserte briller på alle 3D tver.Jeg har kjøpt briller for å gjøre 3D om til 2D på passive kinoer, dem er enkelt og greit polarisert likt på begge "brilleglassene". http://www.2d-glasses.com/
Vent litt...Du betaler 3D-pris for å se filmen i 2D (kan ikke tenke meg en eneste film i 3D på kino som også ikke vises i 2D)... and that makes what kind of sense?

 

Der jeg bor viser de enten eller, og det er oftest ikke nevnt om det er 3D eller ikke. Jeg kan ikke se 3D så det ødelegger jo litt for meg på kino.

Lenke til kommentar

Vent litt...Du betaler 3D-pris for å se filmen i 2D (kan ikke tenke meg en eneste film i 3D på kino som også ikke vises i 2D)... and that makes what kind of sense?

 

Ja, tror du jeg går alene på en 3D kino for å se på 2D? o_0

Jeg kjøpte brillene slik at dem jeg kjenner som ikke vil se 3D også kan bli med på slike visninger.

Heller det enn å måtte se filmen 2 ganger på kino om en vil se 3D og en kompis vil se 2D.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Teit markedsføring, alle 3D tver består jo av 2x 2D bilder, å skille ut 1 av dem blir jo bare å synkronisere shutteren til 1 av bildene for å få 2D, burde være mulig med modifiserte briller på alle 3D tver.Jeg har kjøpt briller for å gjøre 3D om til 2D på passive kinoer, dem er enkelt og greit polarisert likt på begge "brilleglassene". http://www.2d-glasses.com/
Vent litt...Du betaler 3D-pris for å se filmen i 2D (kan ikke tenke meg en eneste film i 3D på kino som også ikke vises i 2D)... and that makes what kind of sense?

 

De sendte bl.a. aldri Hobbiten i 2d på Colloseum.

Lenke til kommentar

Hvofor er det så få merker som satser på 3d TVer i mindre format ( rundt 30 tommer ) ?

 

Fordi 3D på liten skjerm er bortimot meningsløst. Skal du ha glede av 3D så bør bilde være stort. Får pc-skjermer med 3D, men da sitter du relativt nært skjermen. På en tv ser man gjerne fra en lengre avstand. Selvsagt kan du kompansere ved å sette deg noe nærmere.

Lenke til kommentar

Fordi 3D på liten skjerm er bortimot meningsløst. Skal du ha glede av 3D så bør bilde være stort. Får pc-skjermer med 3D, men da sitter du relativt nært skjermen. På en tv ser man gjerne fra en lengre avstand. Selvsagt kan du kompansere ved å sette deg noe nærmere.

 

3D på 30 tommer burde være helt kurant

Det som irritere meg er at så mange må ha minst 50 tommers skjermer før de kaller det for tv

derfor burde de som har begrenset med plass også få denne muligheten.

Man sitter tross all mye nærmere en 30 tommers skjerm en på 50.

 

Den virtuelle skjermflaten blir jo omtrent like stor

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

3D på 30 tommer burde være helt kurant

Det som irritere meg er at så mange må ha minst 50 tommers skjermer før de kaller det for tv

derfor burde de som har begrenset med plass også få denne muligheten.

Man sitter tross all mye nærmere en 30 tommers skjerm en på 50.

 

Den virtuelle skjermflaten blir jo omtrent like stor

 

Som jeg skrev, man kan kompensere for dette ved å sette seg nærmere. Men igjen, er begrenset hvor nærme du sitter en TV, med mindre du bruker en tv som pc-monitor, altså med stolen rett foran tv'en.

 

Det blir likevel så snevert marked, at produsentene ikke ser poenget med å kaste teknologien på så små tv'er, ihvertfall ennå. Burde kanskje presisert det nærmere, men det er konsekvensen av at prisen på så små tv'er er liten, at det ikke svarer seg per i dag. Det er et kostnadsspørsmål.

Lenke til kommentar

Når man bare konsentrer seg om 3D på store skjermer ( antatt fra 50 tommer og oppover ) så lager man seg også et veldig tynt marked , som igjen går utover hvor god 3D blir mottatt

( jeg nevner dette også i en annen tråd )

 

Skal man markedsføre 3D så må man markedsføre det ut til massene,

Dit når man ikke ved å bare ha 3D på store skjermer

 

Da blir dilemmaet hvor mye resurser skal produsenten legge inn i produksjonen for tjene penger.

 

Det er sikkert en god del som kunne tenke seg 3D på soverommet

Lenke til kommentar

Vil nå ikke kalle 50+ markedet for tynt akkurat, er vel i den størrelsen de aller fleste holder seg.

Man markedsfører seg til massene ved å gi det ut på tv'r i størrelser folk flest kjøper.

 

Selv om du holder deg til 27" crt er det ikke det som er vanlig å gjøre om dagen :)

Lenke til kommentar

Det vanlige er 30 til 50 tommer , over 50 kommer er ikke det mest vanlige enda

her vil altså produsentene at bare det som er over det vanlige markedet skal få muligheter til 3D.

 

Som sagt har jeg ikke plass til større TV en ca 30 tommer , samtidig er det et ønske om kunne ha muligheter for 3D når jeg bytter ut den tven jeg har i dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...