Gå til innhold

Guide: Disse Windows-tjenestene trenger du ikke (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Registrerer at 90% av tjenestene omhandler deling- og lokale nettverkstjenester. Hvor mange er det virkelig i dag som kun har én enhet å forholde seg til?

 

Sitter samtidig med følelsen av at denne "guiden" kun skraper overflaten, og knapt nok det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Registrerer at 90% av tjenestene omhandler deling- og lokale nettverkstjenester. Hvor mange er det virkelig i dag som kun har én enhet å forholde seg til? Sitter samtidig med følelsen av at denne "guiden" kun skraper overflaten, og knapt nok det...

 

I tillegg til dette så savner jeg noen resultater. oppstarts tid før og etter f.eks.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

spørsmplet er om man virkelig sparer noe på å deaktivere disse tjenestene, hvis man har en ålreit maskin. jeg for min del trenger ikke det pga minne. mulig det hjelper på oppstart, men det kom lite fram i artikelen.

Endret av Blaz3r
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke ekstra-abonnement. Men jeg synes det er litt misvisende tittel på artikkelen. Da det garantert må finnnes enkelte blant brukerne som faktisk trenger den eller den tjenesten. Jeg kan forstå at det kan være gøy å tjene noen kroner på dette ekstra-opplegget som i tillegg er reklamefritt. Personlig synes jeg det er litt småirriterende å ikke kunne lese artiklene merket Ekstra, når jeg er så vant med at alt har vært åpent og tilgjengelig tidligere:

 

Tittelen:

Disse Windows-tjenestene trenger du ikke

 

Bytte ordet "du" med "man" hadde kanskje hjulpet ørlite grann. Men alt skal jo være så sensasjonspreget i våre dager. Jeg ser lite sensasjonellt med HW.no overskriftene uansett. Gå rett på sak, men husk å være informativ nok med overskriftene.

 

Bruk et par minutt ekstra før dere poster artikler og lag en ordentlig overskrift som også trekker lesere, det kan vel ikke være særlig vanskelig, bare godviljen er der?

Endret av G
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Problemet er ikke servicer som kjører under Windows.

Problemet er alt rukkelet man installerer etter dusinvis med anbefalinger i artikler på sider som hw, dinside, digi og andre.

Hvis man kun installerer det man har bruk for og ikke det som er "kjekt å ha", vil PC'en gå mye raskere.

Men alltid er det Microsoft og Windows som får pepper.når PC'en bruker lang tid å starte opp og mye av minnet og CPU'en er opptatt til enhver tid.

Lenke til kommentar

Jeg trodde "ekstra" skulle gi litt nyttige artikler. Men denne er jo helt totalt ubrukelig etter min mening. Veldig retta mot person med bare én enhet. Samtidig er artikkelen veldig tynn. Hvor mye ytelsesendinger vil skje med disse endringene etc? Fikk nesten en liten følelse av at artikkelen er skrevet i all hast slik at en kan tidlig fri til fellesferien som starter nu straks.

 

Tips: ikke stress med å få ut "ekstra" artikler. Bruk heller litt mer tid og skriv litt lengre og utfyllende info. Spesielt med tanke på en betalingstjeneste

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er ikke servicer som kjører under Windows.Problemet er alt rukkelet man installerer etter dusinvis med anbefalinger i artikler på sider som hw, dinside, digi og andre.Hvis man kun installerer det man har bruk for og ikke det som er "kjekt å ha", vil PC'en gå mye raskere.Men alltid er det Microsoft og Windows som får pepper.når PC'en bruker lang tid å starte opp og mye av minnet og CPU'en er opptatt til enhver tid.

 

pcdecrapifier

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...