Gå til innhold

Test: Creative Sound Blaster Tactic 3D Rage


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm. Bruker hifiheadset (denon) og seperat mic. Synes det gir et mye bedre lyd i spill og mye bedre lyd på musikk enn mitt gamle g35 fra logitech.MEN headsettet som er testet er beregnet hovedsaklig for spilling og i en billig prisklasse, da synes jeg det blir litt urimlig å sammenlikne det med headset til14-1500 kr. Hadde kanskje vært en ide å sammenlikne mer med andre headset til rundt samme prisen.

Lenke til kommentar

Kjære HW.no

 

Synes alt som har med lysdavspilling å gjøre er alltid testet på feil måte, dvs med menneskeører. Det er en klar forskjell mellom hva folk klarer å høre, og enda større forskjell mellom hva folk TROR de oppfatter av lyd etc.

 

Kan dere ikke utvikle en testmetode der ved hjelp av kalibrerte mikrofoner og ett elle annet software man måler lyden ut av headset/høyttalere, og sammenligner målt sinuskurve med "signal inn" så å si? Dette burde jo gitt en endelig konklusjon i fohold til alt som har med lyd å gjøre - lyden skal reproduseres av alle slags avspillingsenheter så tilnærmet identisk med det signalet som går inn som mulig, og så lenge det er mennesker som tester dette er vi desverre "stuck" i en verden der menneskelige oppfatninger ofte er presentert som fakta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

linken blir med over til neste side hvor domen faller over produktet linker til en eksisterende side i følge siden som dukker oppÅ teste et lydprodukt bare med en kunstig generet lydbølge gir ikke produktet retferdighet

 

Ehh jo?

1. Høre på hodetelefonen, liker du lyden? Blir det muddy? Hører man alt klart og tydelig

2. Lydscene

3. Komfort

4. Lydkurver

5. Skriv hva man synes om hodetelefonen generelt.

Lenke til kommentar

Hadde Creative hodetelefoner for noen år siden, fulgte med et eller annet Creative lydkort jeg kjøpte... Neida, det var ikke dyre greier og det var jo ikke meningen heller, men de var allikevel så dårlige på alle punkter at jeg bestemte for aldri å kjøpe noe mer fra Creative.

 

Logitech leverer alltid over forventning, derfor har jeg gjort det til regel at hvis Logitech har det produktet jeg er ute etter så kjøper jeg Logitech. Logitech har aldri skuffet.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte meg noen pc høytaldere for noen få år siden som er fra Cretive

Det ble kåret som de beste i komputer for alle

Altså ikke dårlige høyttalere til sitt bruk.

Flere av logitech sine har ikke kommet helt opp

 

Side dette er noen år siden så må dette testes på nytt.

poenget er at man ikke må gå på merke , men på produktet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...