Gå til innhold

Kuleste kaffemaskinen og beste kaffet?


Anbefalte innlegg

Tenkte starta en tråd om kaffe og kaffemaskiner. Det er egentlig opp til å diskutere hva som helst som har med kaffe, espresso, espressomaskiner osv.

 

Er på jakt etter noen god kaffe så jeg har ikke svaret på spørsmålet jeg stelte i headingen.

 

Men derimot trur jeg den kuleste espressomaskinen er denne elektramaskinen http://www.espresso-maskiner.no/elektra-kaffemaskiner/elektra-microcasa-sxc-krom-semiautomatisk-espresso-og-kaffemaskin.html

 

Jeg har drukket en kaffe som jeg synes er god fra kaffa men er ikke helt sikker på hvilken type kaffe fra di det er.

 

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aeropressen gir forbløffende god kaffe når den brukes riktig (og det er enkelt). Det sies at man må opp i ganske mange tusenlapper for å finne de første maskinene som gir like god kaffe. Ellers så krever den ikke strøm så du kan godt ha den med på fjelltur. Prisen er jo også ganske annerledes enn alt av elektriske kaffemaskiner. Dette og sikkert flere faktorer gjort at det har bygget seg opp en helt kult rundt den og avholdes konkurranser, mesterskap og masse aktivitet på nett spesifikt for Aeropressen.

 

Min mening er at den er utmerket for 1-2 kopper, men litt strevsom dersom man skal lage til et helt selskap. Kaffen smaker faktisk langt bedre enn om den samme kaffen går gjennom en trakter eller billig espressomaskin.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

PatSharpX - Jeg har en bialetti siden 10 år. Men det var veldig lenge siden jeg brukte den. Jeg synes vanlige espressomaskiner lager bedre kaffe en disse. Du får jo ikke crema med en espressokokere :-).

Det er sant, men fare for at det blir en slik en før jeg tar meg råd til en ordentlig maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...