Gå til innhold

Ved hvilken alder mister man «fribilletten»?


O3K

Anbefalte innlegg

De aller fleste kristne later til å være av den oppfatning av at dødfødte automatisk kommer til himmelen. Samtidig tror jeg også det ville være vanskelig å oppdrive kristne som oppriktig tror at ettåringer og toåringer risikerer å havne i Helvete.

 

Men ved hvilken alder har man ikke et «Slipp ut av fengsel gratis»-kort lengre? Risikerer fireåringer å havne i Helvete? Syvåringer? Tiåringer? Hvor går egentlig grensen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Vi er alle drevet enten mot det totalt forrykte eller det totalt uskyldige på en kosmisk skala, og der er nok en viss grense for grad av uskyld som igjen medfører fribillett, men ingen ser ut til å vite akkurat hvor den grensen går. Så det handler nok ikke om spesifikk alder, det handler nok heller om en form for spirituell modning

 

Håper dagen nå ble litt enklere for medsøkende vesener :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde ikke katolikkene slik hastverk med å døpe nyfødte slik at om de døde som babyer kom de til himmelen?

 

De som går i "musefella" av de troende er mange. Det er fordi troende i grunnen er blitt et vidt begrep. Men sier du Kristne, så begynner det å smalne betraktelig.

 

1. Det finnes 3 klasser. Den troende i Kristus.

2. De som ikke tror.

3. Og de som hevder å tro, men ikke gjør det. Tenk, mange menger seg med, uten at de tror. De gjør det bl.a. fordi det serveres god kaffe til eks- og det er sosialt. Men her stopper de. De vil ikke slippe Gud inn i sitt hjerte.

 

Den siste båsen er det mange tusner av. Men slik er det når Satan har taket på deg. Han får pustebesvær så snart en Hellig kommer nær. Og blir det "for hett", så stikker han av.

 

Jesus sa, "la de små komme til Meg, hindre dem ikke, fordi slike hører Himmelriket til."

Her ser dere Jesus fortelle en hemmelighet. Når du har fått viten og vet forskjell på rett og galt, da er gratisbilletten tatt bort. Samtidig sier Jesus at VOKSNE må bli som barn for å se Himmelen. Det har altså intet å si hvor mange doktorgrader og phd-er du har. Intellekt og den slags døde ting har intet å si.

 

Tronens Ambassadør

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har sagt til meg i årevis (prester, kristene folk you name it) at gud vil alltid tilgi, isn't that the case?

 

Nei, det er dessverre ikke noe automatikk ute å går her. Nå er det slik at den som har mottatt det nye livet i Kristus, ikke ønsker å leve det gamle livet lenger, dvs hor, bannskap ja vantroens egenskaper frister overhodet ikke lenger, fordi hvis VI elsker Kristus, så vil vi ALDRI gjøre Den Hellige Ånds sorg. Aldri.

 

Hvis en således synder med vilje etter å ha smakt de himmelske goder, så er det ikke mulig at han igjen kan få komme inn i varmen, står det skrevet i Hebreerne 6,4.

 

For er du en gang blitt kristen, så kan du ikke falle ifra, fordi Faderen har sagt at INGEN skal rive dem ut av Min hånd, Amen!

 

Så den forklaringen du nevte over her henger i en meget tynn tråd, og minner meg om satans kunster.

Nesten på Ordet, men ikke på Ordet- det er slik satan driver på. Som med Eva i Haven.

 

 

Mvh

 

Tronens Ambassadør

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har sagt til meg i årevis (prester, kristene folk you name it) at gud vil alltid tilgi, isn't that the case?

 

Det er en million ulike måter å lese Bibelen på, så det kommer helt an på hvem du spør. Siden Gud selv ikke bidrar til diskusjonen er det dessverre umulig å få fasitsvar. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Husk og diskutere sak og ikke person! Denne tråden er på vei til å fylles opp med personangrep! Mange av innleggene har også en ufin tone og språkbruk, slik type oppførsel blir ikke belønnet! Denne er ment som en generell advarsel på at det vil komme reaksjoner i fra oss, om man ikke klarer å holde seg til emnet i tråden!!

Lenke til kommentar

BmOnline - bibelen gjør ikkje annet enn å sei kor tilgivene gud er. Din oppfatning av at han ikkje vil tilgi folks synder osv er da "feil" som du ville sagt. Ingen mennesker er perfekte, og alle kristene, ateister, you name it gjør feil, bryter bud, osv.

 

Slik eg ser det ville han lagd oss perfekte slik at vi ikkje skulle synde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

BmOnline - bibelen gjør ikkje annet enn å sei kor tilgivene gud er. Din oppfatning av at han ikkje vil tilgi folks synder osv er da "feil" som du ville sagt. Ingen mennesker er perfekte, og alle kristene, ateister, you name it gjør feil, bryter bud, osv.

 

Slik eg ser det ville han lagd oss perfekte slik at vi ikkje skulle synde.

 

Du må huske på en ting. Fordi vi IKKE er perfekte, så er årsken til at DET ER HAM som tar bolig i OSS ved TRO og nåde. Han lovte det, det var Løftessønnen, Jesus Kristus som har tilveiebrakt frelsen for oss.

 

Igjennom at HAN tar bolig i oss, således kan vi få forlatelse, MEN IKKE av oss selv. DET er Han som bevirker at slikt skjer, det er HAN som Helliger oss. VI har intet å rose oss over, ser du?

 

Skal vi så rose oss, så er det i Herren. Videre får vi tilgivelse JA, men det er etter at du er frelst, ikke før- og at man ber om tilgivelse hver dag etter at man er født påny. Altså ser du at det er HAN- Herren som gjør at vi ikke går fortapt- ved Den Hellige Ånd- Amen! Og denne Hellige Ånd manifesterer seg i kraften fra Korset til å vise det- feks ved helbredelser og forkynnelser- for de trengende. Det er det som betyr å gjøre Herrens vilje.

 

Gud skapte Adam av jordens mold. Eva ble skapt av mannen.

Og vi var helt perfekte, (dvs uten synd) inntil syndefallet.

 

Edit: Men så skal du høre, det er ikke helt fryden og gammen idet du sier at " bibelen gjør ikkje annet enn å sei kor tilgivene gud er." Er du helt bombesikker på at Bibelen IKKE sier noe annet? Da kan jeg vise deg at der er noe annet også. Før en sønn settes inn, må han prøves.

 

Du har sikkert hørt om millionæren som ville prøve om hans sønn var skikket til å overta firmaet sitt? Han ble satt på prøve. Hvor meget mer tror du ikke VI skal bli satt på prøve av Herren vår Gud? Helt klart. Fordi vi er Guds sønner og døtre, står det skrevet.

 

Så snart du har mottatt det nye Livet i Kristus, dvs født påny- så begynner prøven. Herren tukter dem Han elsker, står det skrevet. Dette er Evangeliet.

 

 

Tronens Ambassadør

Endret av BmOnline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitterer du ting fra gammle testamentet *just asking*

 

Edit :

+

Han herser ikkje med noen, han sier bare det som det er. Man kan faktisk tolke biblene på sin egen måte, eg velger å tolke den på den måten de prestene eg har møtt på gjør.

Tviler på kristene på denne siden liker å bli kalt vanntro bare fordi de ikkje tenker slikt som deg. Keep that in mind :)

Endret av Ragnar115
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Tråden åpnes på nytt etter en kraftig opprydding. Diskuter sak og ikke person! Ytterligere personangrep og avsporinger vil ikke bli belønnet. Dette er en advarsel på generelt grunnlag, klarer dere ikke å holde dere til temaet, eller diskuterer andre brukere, vil dette utløse en reaksjon i fra vår side

Lenke til kommentar

Sitterer du ting fra gammle testamentet *just asking*

 

Edit :

+

Han herser ikkje med noen, han sier bare det som det er. Man kan faktisk tolke biblene på sin egen måte, eg velger å tolke den på den måten de prestene eg har møtt på gjør.

Tviler på kristene på denne siden liker å bli kalt vanntro bare fordi de ikkje tenker slikt som deg. Keep that in mind :)

 

La oss se på din ressonering.

Det er to ting å si om dette med å følge Guds Ord.

 

Enten tror man, eller så tror man ikke. Det er ikke slik at Herren går imot Seg selv- dvs løgner og usannheter hører Ham ikke til. Hva er så en løgn? Nå sier ikke jeg dette for å være frekk og ufin, eller bedre enn noen andre. Jeg er jo i samme båt som alle dere andre, forskjellen er den at jeg tror på Guds Ord. Og Gud svor ved seg selv at vantro ikke skulle få komme inn i det nye landet. Dvs få den Hellige Ånd. Av 2,5 millioner jøder som vandret under Moses fra Egypt over Rødehavet, hvor tegn og under skjedde, mens Gud var foran Moses i en ildstøtte- var der bare to som fikk komme inn i det nye landet. Det var Josva og Kaleb.

Dette er forresten et bilde på endetiden. Det viser oss at vantroen skal være stor.

 

Og om dette med vantro, det er IKKE jeg som sier dette. Det er jo Herren som sier at vantroen er stor. Han sier faktisk at det er galt å sitte i en organisasjon, til eks DNK eller Den romersk katolske kirke. Det er jo ikke jeg som sier dette. Du finner det i Matt 24:24, og i Matt 15,9- Jakobs brev 4.3. Og jeg er klar over at Ordet vil føre til død, når man ikke har undervisning i det. Dvs. det er ingen tolkninger som troende gjør. Det er den Hellige Ånd som gjør Ordet Levende, Amen. Bokstaven slår ihjel og Ånden gjør levende, står det skrevet.

 

Er det slik fatt at man ikke skal få lov til å sitere Gud på Sitt Ord her inne?

 

Jeg kommer aldri til å vike en tusendels millimenter fra Herrens Ord. De som ønsker å kalle meg for exstremist og svovel osv, må jo bare gjøre det- men igjen- det er vantroen som er årsaken til det. Ikke Jeg.

 

Ja, jeg siterer fra både GT og NT, ikke noe galt i det.

 

Og det fungerer slik- den som har troen og KJÆRLIGHETEN i sitt hjerte- HAN oppfyller GT og har håpet om Guds Rike og Løftet Han gav. Nei, det er ikke denne jordens kjærlighet, Amen.

 

Jeg kan gjerne fortelle dere, av alle syndere e r jeg den største, men ved Herrens nåde er Jeg blitt tilgitt.

 

Mens Gud blev til kjøtt og dvelte iblandt oss, så hatet verdensordningen Ham, merk dere at verdensordningen betyr kirkene hatet Ham. Han kom til Sine egne, men de ville ikke vite av Ham. Det var kirkene, organisasjonene. Han frelser ingen organisasjon, bare individer. Derfor fører organisasjonene til død, fordi de har endret på Guds Ord og tatt satan inn i menigheten. Dette er Bibelens Ord. Og Gud KAN ikke gå imot Sitt eget Ord. Derfor står dette nu klart i Matt 24:24. Dette er menighetene som har tatt del i vantroen. Litt surdeig ødelegger hele deigen, sier Herren vår Gud.

 

Tronens Ambassadør

Lenke til kommentar

Eg ville ikkje sagt at ein person som ikkje forstår seg på slike ting kan komme i helvætte. Det er jo min mening, eg ser på gud som rettferdig, å sende ein person til helvætte som ikkje forstår at noe kan ha konsikvenser og slikt ikkje kan komme til helvætte.

 

Spørsmålet er vel kanskje kva må man gjøre for å komme til de forskjellige stedene, kva må man gjøre for å krysse den grensen som gjør at man kommer til helvætte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De aller fleste kristne later til å være av den oppfatning av at dødfødte automatisk kommer til himmelen. Samtidig tror jeg også det ville være vanskelig å oppdrive kristne som oppriktig tror at ettåringer og toåringer risikerer å havne i Helvete.

Følger du med i avisene og nyhetene ? Det er mange ettåringer og toåringer som er i "helvete" hvor de plages og mishandles av "djevler" hver eneste dag. Eller er helvete noe du mener ikke eksisterer og ingen havner i ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...