Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda en mobilklokke linka via bluetooth? Enten vil jeg ha en dedikert Android- mobiklokke med tvillingsim som ikke er avhengig av en mobil, eller så vil jeg ha en klokke som bare skal vise innringere og notifications, ikke noe fjernstyringstull, og som ikke ser helt jæ*** ut og har en edruelig prislapp. Er det for mye forlangt?

Lenke til kommentar

Eneste jeg har noe tro på er noe som bare lett kommuniserer med en mobil i nærheten på helt banale funksjoner som til eksempel å vise at man har fått mail eller se hvem som ringer...

 

Kanskje noen andre mindre ting, men en android klokke som dette har jeg absolutt ingen tro på at markedet ønsker...

Lenke til kommentar

Har mer troa på gjenoppliving av lommeur enn armbåndsur, for å være ærlig. Skal man ha særlig nytte av slikt, må det være litt skjerm. Og med litt skjerm funker det rett og slett ikke som klokke uten av man ser helt idiot ut. IMHO. Det er et produkt for nerder med sarte små håndledd, ikke bolere.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Dette er rett og slett for dyrt og dårlig. Gidder ikke kjøpe tekologi som hører mest hjemme i år 2010 til nokså stiv pris.

Gi meg en klokke som er brukervennlig og som har de fleste av dagens mobilfunksjoner i forenklet form, og jeg kjøper. (Med mindre prisen er ekstrem).

Lenke til kommentar

Har nå brukt Pebble i ca. en måned, og jeg synes de har truffet en god balanse. Fra fulladet holdt batteriet 12 dager før ikonet med lavt batteri kom tilsyne. Klokken viste da timer og minutter kontinuerlig, varslet om telefoner og sms med vibrasjon og tekst, brukte noen alarmer, samt at jeg testet litt. For meg er visning av tid og vibrasjon ved ringing/SMS de viktigste funksjonene, selv om det sikkert kommer mye annet kult nå når bedre SDK har kommet. Vanntett og god batterlilevetid (sammenlignet med andre smartklokker, ikke tradisjonelle klokker :-) er et stort pluss. Smartklokker er kommet for å bli, men jeg tror ikke nødvendigvis målet er å komme nærmest mulig en mobiltelefon på armen.

Lenke til kommentar

Har mer troa på gjenoppliving av lommeur enn armbåndsur, for å være ærlig.

Ja, det er en kjempeidé! Og når det først skal være "litt skjerm" så hvorfor ikke en 4-6" eller noe slikt? Kanskje den også kan ha minnekort, jack-tilkobling, bluetooth og mulighet for å ringe med? La oss kalle det... eh... hmmm.. vent, vi kaller det en "mobiltelefon"!

 

 

;)

 

 

 

 

Fra fulladet holdt batteriet 12 dager før ikonet med lavt batteri kom tilsyne. Klokken viste da timer og minutter kontinuerlig, varslet om telefoner og sms med vibrasjon og tekst, brukte noen alarmer, samt at jeg testet litt.

12 dager?! Hvilken watchface bruker du og hvilken mobil er du koblet til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja tar man det dit så blir det jo teit. En liten 2-2,5" skjerm med minimal ramme til å ha i lomma, dog.

 

At jeg har mer troa betyr ikke at jeg tror det ville blitt en stor slager. Dog, smartklokke faller litt på sin egen urimelighet med de størrelsene de ender på i dag. Alt for store og tjukke. imho.

 

Støtter meg til Silencioso: "Smartklokker er kommet for å bli, men jeg tror ikke nødvendigvis målet er å komme nærmest mulig en mobiltelefon på armen."

 

En forlengelse av en mobiltelefon er tingen, ikke en enkeltstående dings som skal kunne alt en mobil kan. Og da kunne en liten skjerm til å ha i lomma / feste på innsia av jakka vært en god ledsager til dagens alt for store telefoner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...