Gå til innhold

Aksjeroboter tar i bruk superraskt lasernettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke koble seg på ved knytepunktet direkte? Isteden for å skyte seg dit :)

 

Fordi at det ikkje kan gjennomførast.

 

Informasjonen som blir nytta til å vurdere om handelen skal gjennomførast eller ikkje, blir henta frå ulike punkt rundt om i verda, og handlar skjer på ulike børser verda rundt. Som påpeika i artikkelen er det vanleg at serverane som gjennomfører aksjerobothandlar er plassert på sentrale punkt, som Oslo Børs eller Wall Street, men det strekk ikkje alltid til.

Lenke til kommentar

Genialt konsept. Jeg ser for meg en rekke andre anvendelser også. Som alternativ til fiberkabler der det er dyrt, vanskelig eller risikabelt å legge de. For eksempel over grensen mellom to tektoniske plater, mellom øyer og over fjorder med ugjestmilde havdyp, over nasjoalparker, over land med krig og som her tvers gjennom storbyer uten å måtte grave en eneste meter.

Endret av Simen1
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg liker aksjeroboter, det illustrer hvor lite sammfunnsnyttig aksjespekulasjon er på en god måte.AtW

 

Konseptet aksjeselskap og moglegheitane til å investere i eit AS er ein av dei viktigaste oppfinningane i moderne tid. Dette kjem nok ikkje til sin fulle rett når det er tale om handel med aksjerobotar, men ein skal ikkje undervurdere kor viktig aksjeselskapsinstituttet har vore i oppbygginga av den moderne verda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

La dem kjoepe og selge så raskt dem vil. Kun daytradere som blir foekka av dette, men sånn har det jo vaert lenge nå.

 

At dem kan handle raskere gjoerer jo ikke at dem får sett ordren min foer den kommer frem.

 

Hva gjelder teknologien hoeres den intressnat ut, ville vaert ett bra backup nett for militaeret. Men for dagelig bruk? Er nettet i seg selv tryggt for mennesker og dyr? Laserstråle som går 200km gjennom regn uten å miste power hoeres temmelig kreftig ut. Hva skjer når en fugl flyr gjennom?

 

For oevrig ville jeg gjerne sett litt mere information om hvordan gsm/3g/4g påvirker oss langsiktig.

 

 

Lenke til kommentar

Konseptet aksjeselskap og moglegheitane til å investere i eit AS er ein av dei viktigaste oppfinningane i moderne tid. Dette kjem nok ikkje til sin fulle rett når det er tale om handel med aksjerobotar, men ein skal ikkje undervurdere kor viktig aksjeselskapsinstituttet har vore i oppbygginga av den moderne verda.

 

Jeg sa ikke å ha ett rammeverk til langsiktige investeringer i bedrifter var samfunnsunyttig, jeg sa aksjespekulasjon var det.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hva gjelder teknologien hoeres den intressnat ut, ville vaert ett bra backup nett for militaeret. Men for dagelig bruk? Er nettet i seg selv tryggt for mennesker og dyr? Laserstråle som går 200km gjennom regn uten å miste power hoeres temmelig kreftig ut. Hva skjer når en fugl flyr gjennom?

Den risikerer vel å bli blendet eller blind om den ser i feil retning, men basert på størrelsen til kjøleribbene ser det ikke ut som effekten er nok til nevneverdig oppvarming av fjær/hud. Strålen mister selvsagt styrke i regn og alle mulige andre værforhold. Poenget er at den ikke mister så mye at båndbredden tapes helt. Men både båndbredde og respons må jo bli totalt blokkert de øyeblikkene det flyr fugler gjennom der.

 

For oevrig ville jeg gjerne sett litt mere information om hvordan gsm/3g/4g påvirker oss langsiktig.

Man trenger ikke se så veldig langt tilbake i historien for å se store forskjeller. Se for eksempel på hvordan folk bruker telefonene i dag sammenlignet med for 10 år siden. Nettlesing, facebook, videoer, samtaler, utveksling av bilder og generelt mye mer interaktiv komminikasjon, undreholdning og nyttebruk. Folk tenker og samhandler på en helt annen måte i dag enn for 20 år siden. Utviklingen har ikke gått lineært langs en enkelt akse så det kan slå veldig feil ut å spå at vi i framtiden bare vil få mer av det samme. Utviklingen ta nye retninger så det er umulig å spå særlig sikkert om hvordan 2G/3G/4G påvirker oss de neste 20 årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hah, fantastisk!

 

Dette gir jo grunnlag for en helt ny industri, aktiv blokkering av konkurrerende aksjeroboters linje og sabotering av konkurrerende teknologier.

 

Jeg kan se for meg at hver robot får flere forskjellige oppkoblinger, hvis lokasjon er en godt bevoktet hemmelighet, og nodene voktes av et hundretals bevæpnede menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Genialt konsept. Jeg ser for meg en rekke andre anvendelser også. Som alternativ til fiberkabler der det er dyrt, vanskelig eller risikabelt å legge de. For eksempel over grensen mellom to tektoniske plater, mellom øyer og over fjorder med ugjestmilde havdyp, over nasjoalparker, over land med krig og som her tvers gjennom storbyer uten å måtte grave en eneste meter.

 

Punktene må vel fortsatt ha strøm, men det er vel bare å følge det eksisterende strømnettet ut til de øyene/fjordene du snakker om. Kunne vært en grei måte å utbygge kraftig internettilkobling ved å bare montere lasersendere mellom feks oslo og Trondheim, og også ut til distriktene, vha "monstermastene"

Lenke til kommentar

Bare en ting å si om den reklamevideoen: "America, fuck yeah!" - Team America:)

Men fra spøk til alvor: Aksjeroboter er overhodet ikke positivt for aksjemarkeder i det hele tatt, fordi de skaper for mye bevegelse (av kapital) på veldig kort tid, og fordi det igjen skaper usikkerhet på børsene og også en slags ringvirkning/effekt for andre børsmeglere eller aksjehandlere. Nettopp fordi hvis Per har en aksjerobot og tjener store summer på den, så må Ole også skaffe en for å kunne henge med i løpet. Eneste grunnen til at dette ikke har blitt forbudt er nettopp pga den store fortjenesten dette gir...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639
Jeg liker aksjeroboter, det illustrer hvor lite sammfunnsnyttig aksjespekulasjon er på en god måte.AtW
Konseptet aksjeselskap og moglegheitane til å investere i eit AS er ein av dei viktigaste oppfinningane i moderne tid. Dette kjem nok ikkje til sin fulle rett når det er tale om handel med aksjerobotar, men ein skal ikkje undervurdere kor viktig aksjeselskapsinstituttet har vore i oppbygginga av den moderne verda.

 

En ting er å investere firekte i et AS, noe annet er veddemålene og gamblingen som foregår på verdens børser.

Lenke til kommentar

Konseptet aksjeselskap og moglegheitane til å investere i eit AS er ein av dei viktigaste oppfinningane i moderne tid. Dette kjem nok ikkje til sin fulle rett når det er tale om handel med aksjerobotar, men ein skal ikkje undervurdere kor viktig aksjeselskapsinstituttet har vore i oppbygginga av den moderne verda.

 

Aksjeselskapsystemet har fungert i henhold til grunntanken bak det. Men akkuratt som patentsystemet så begynner det å skli bort fra sin originale hensikt. Kan det missbrukes eller fordreies for å oppnå en fordel så kommer det til å skje.

 

Da må man enten gripe inn (Med varierende resultat.) eller la sykdommen gå sin naturlige gang. Selv kreft gjør nytte, den enorme svulsten det skaper vil fø mange skapninger når verten til slutt faller død om. Samme med selskaper, de har som mål å vokse uhemmet, på bekostning av verten. Men samtidig så skapes det masse nytt. Nytt liv og muligheter fra sykelig og til slutt dødsdømt galskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De få rike blir ultra rike og får mye mer makt. Jo mer de eier dess mer bestemmer de over den andre og siste gjenværende klassen, de mange og fattige.

 

Godt det eneste de eier er virtuelle papir og løfter. Så lenge folk tror på de når de sier "dette eier jeg!" så funker det. Men de som alle andre vet at man egentlig aldri eier noe som helst. Det eneste man kan gjøre er å klamre seg til tingene midlertidig mens man lever.

 

Men det grepet løsner til slutt og da vil en annen apekatt gripe tak i det. Før eller siden så må alle spillebrikkene tilbake i esken, uansett hvor flink man var til å spille Monopol. Ingenting kan eies evig, selv ikke kroppen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...