Gå til innhold

Bork Laser skal bli større


Anbefalte innlegg

Ja, jeg skal bli større. Er ganske spinkel og svak egentlig. Største målet er å få bedre holdning.

Vet ikke om jeg kommer til å skrive her etter hver treningsøkt, men jeg har en bok å skrive i.

Jeg følger starting strength 3. Har boka og greier.

Programmet de første 2(?) ukene ser slik ut:

 

A:

Bøy 3*5

Skulderpress 3*5

Mark 1*5

B:

Bøy

Benk

Mark

 

A

bøy

Press

Mark

B

Bøy

Benk

Clean

 

så blir det slik at

Mandag:A Onsdag:B Fredag:A

Mandag:B Onsdag:A Fredag:B

 

Jeg

veier: 65-70kg burde nok skaffe meg vekt.

er 175 høy.

kostholdet mitt skriver jeg om i separate poster, det varierer litt nemlig. Men jeg spiser ihvertfall en god del egg , drikker en god del melk og spiser kylling og fisk av og til, så får jeg proteiner gjennom kosten istedet for sånt pulver.

 

det var det icon_gu_b_slayer%5B1%5D.gificon_gu_b_slayer%5B1%5D.gif

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs selvsagt hvor lavt du begynner. Jeg klarer ikke å legge på 2.5 kg i benkpress i uken når jeg har nådd min 5x5 maks.

Men det høres fornuftig ut med 2.5kg økelse på hver øvelse, og 5 kg økning i markløft per økt. Det er viktig at du bruker tiden godt nå når vektene er lette til å øve inn teknikken. Det trenger du når vektene blir tyngre.

Lenke til kommentar

oppdatering

 

trente i dag programmet A.

Måtte øve på teknikk, har ikke gjort knebøy eller skulderpress før.

Skulderpress gikk greit og markløft gikk fint, men fikk ikke til knebøyen så bra. Merket jeg fikk vondt i håndleddene.

 

her er vekten jeg tenker til å begynne med på de øvelsene:

Bøy - 35

Press - stang

Mark - 35

jeg kan tyngre på alt , men jeg tenker å starte såpass lavt fordi jeg er ny til øvelsene og må få inn teknikken.

 

har sålangt spist

frokost - 2 egg, beiken, to brød 3 glass melk

etter trening - 0,5L sjokolademelk

lunsj - 2 brødskiver med egg og kaviar

snacks - 1 pakke med nøtter og en sandwich

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er målet med treningen din? Vil du bli større eller sterkere? Samtidig trener du jo bare en håndfull muskelgrupper med dette "programmet". Greit nok som nybegynner å lære seg treningssenteret dens apparater å kjenne, men dette er ikke noe du kan følge lenge.

 

Økningene dine er realistiske, og egentlig veldig greie å forholde seg til når man starter opp. Samtidig som du tester deg selv, vil du fremdeles unngå å hoppe til en vekt du får i ansiktet.

 

Du nevner du er spinkel, og om du vil bli stor, trenger du å ligge i kalorioverskudd hver dag. Fra måten du skriver det på, får jeg en vibe om at du tror/synes pulver er en ekstremist-løsning(?) Jeg vil sterkt anbefale deg å få tak i en gainer-shake for å få opp kaloriene dine litt. Jeg kan fortelle deg med en gang at det du spiser gjennom dagen nå ikke kommer til å gi deg økt muskelmasse eller styrke, da du sannsynligvis ligger i kaloriunderskudd med den kosten.

 

Ikke misforstå; maten du spiser er grei, men du bør øke kvantiteten. Det er også fakta at et høyt karbohydrat-inntak er nøkkelen til å legge på seg muskler (sett at du får i deg en del proteiner, så klart). Dette betyr selvfølgelig ikke at godteri er veien å gå, fordi godteri inneholder for det meste simple karbohydrater, som da vil legge seg på kroppen direkte som fett når du er i kalorioverskudd. Det du trenger er komplekse karbohydrater (rask googling: http://www.buzzle.com/articles/complex-carbohydrates-list.html).

 

Det kan være du får muskler som det er, men det er utrolig mye tregere enn du ellers vil gjøre. Jeg kan garantere deg at du kommer til å møte på en vegg om du ikke begynner å legge til mer mat i kostholdet ditt. En gainer-shake ville gjort en massiv forskjell for deg, både styrkemessig og størrelsesmessig.

Lenke til kommentar

Chinups trener lats og biceps. Lats får god trening av chinups, men du må nesten gjøre curls for å fremme hypertrofi i bicepsene, for de blir ikke enormt slitte av chinups, i hvert fall ikke om du ikke kan gjøre mange av dem om gangen.

 

Back extension går kun på nedre rygg, noe både markløft og knebøy gjør (med mindre du endrer positur eller utførelse av øvelsen for å trene andre muskler). Om du har markløft og knebøy i programmet ditt, er det egentlig ingen vits i å innføre back extensions da back extensions isolerer treninga til nedre rygg mens de andre to øvelsene trener mange muskelgrupper samtidig.

 

Edit: bør nevne at du ikke får trent noen av de andre gruppene jeg nevnte ovenfor selv etter programmet endrer seg.

Endret av Eloquent
Lenke til kommentar

Samtidig trener du jo bare en håndfull muskelgrupper med dette "programmet". Greit nok som nybegynner å lære seg treningssenteret dens apparater å kjenne, men dette er ikke noe du kan følge lenge.

Troller du med vilje, eller har du aldri hørt om starting strength?

Endret av Kevlar
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...