Gå til innhold

(Løst)Kjøpt OEM SSD. Har jeg et problem nå?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenkte å gå til anskaffelse av en SSD, og valget falt på en Samsung SSD 840 series.

 

Jeg valgte OEM, og trodde at det da fulgte med en disk og festeanordninger, men at jeg unngikk alt annen dilldall som følger med.

 

Men nå har jeg fått en mistanke om at det bare er SSD'en og ingen skruer som følger med. Stemmer det?

 

Og har jeg nå et problem med å få skrudd dette fast i kabinettet mitt? Jeg har et Corsair Carbide 300R.

Endret av Dreamfault
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"In the case of online vendors OEM often refers to a plain version that does not come with any extra's. The OEM version of the Samsung 470 does not come with any drive bay adapter, cables, a cd-rom disc with cloning software & utilities, or free game. The retail versions of the Samsung 470 usually come with one or two of the extras. The extras can vary by model and sales promotion."

 

http://www.tomshardware.co.uk/forum/278588-32-tomshardware

 

Du må nok kjøpe deg et kit utenom for å få festet den skikkelig ja.

Lenke til kommentar

Har SSD disker liggende løst i to av pcene mine jeg, er jo ikke noe problem i det hele tatt om du ikke flytter mye rundt på pcen da. Som andre nevner er det jo ingen bevegelige deler i en SSD, så at den ligger løst, står på siden, henger på skakke eller lignende har ingen betydning.

 

Bare å huske at den ligger løst eventuelt den dagen du skal flytte på pcen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Begynne med hyssing, dobbeltsidig teip og andre primitive løsninger blir bare jalla opplegg. Gjør det skikkelig førstegangen.

 

Hyssing er jo ganske slapt, ja, men dobbeltsidig teip er da ikke jalla? Kan få et glimrende resultat med det, hvor festemekanismen overhodet ikke synes, i motsetning til nær sagt alle andre metoder, inkludert adaptere o.l...

Lenke til kommentar
Begynne med hyssing, dobbeltsidig teip og andre primitive løsninger blir bare jalla opplegg. Gjør det skikkelig førstegangen.

 

Hyssing kan jeg si meg enig at er ganske så "jalla", men dobbeltsidig teip er faktisk en utrolig god løsning selv om man skulle ha alt det "riktige" utstyret tilgjengelig, man får da muligheten å plassere SSDn en plass den ikke synes på noen måte, eller man kan plassere den en plass så den blir en penere del av bygget ditt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...