Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger jo ikke å irritere hverandre med fotball-lag tilhørighet. Det er bare å akseptere at dere har forskjellig mening om det og la det ligge. Med mindre dere er avhengig av å ta uløp i dette for andre ting. Da kan man jo prøve å se hva det er.

 

Ingen er perfekte. Det finnes værre ting enn å ha litt fotball-dilla, så kanskje noe å lære og leve med gitt at resten er verdt det ?

 

Sykelen av å ikke ha like mye tilgang på han gir det jo mer senere, så ikke se bort fra at dette faktisk styrker forholdet.

Lenke til kommentar

Du velger selv hvordan du vil ha det. VIL du ha det slik blir du værende, vil du ikke avslutter du forholdet. Det du IKKE kan regne med er å FORANDRE ham. Han var trolig slik lenge før du traff han og vil trolig forbli slik. Det ville være feil å forlange at den personen DU valgte å være sammen med skulle forandre seg, han er tross alt antagelig samme karen som før. Som man reder, ligger man.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror at jeg så en film om denne situasjonen en gang, men den handlet kanskje om en annen sport. Jeg tror at Jennifer Aniston spiller i den. Kanskje finner du den igjen og lærer noe av den.

 

Hvis du ikke har gjort det, så fortell ham at du synes at fotball tar en altfor stor del av livet hans på bekostning av deg. Hvis han ikke skjerper seg på egenhånd da, er det ingenting annet å gjøre enn å avslutte forholdet. Men antakelig kommer du ikke til å gjøre det. Av en eller annen grunn fortsetter jenter å prøve å forandre kjærestene sine i det uendelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en kjæreste som er utrolig fotballgal. Han holder med et fotball lag i tippeligaen, og det prioriteres! Han må på alle kamper (med mindre han virkelig ikke har muligheten), og kan ikke gjøre andre ting pga "det er kamp".. Han virker "sur" før en kamp hvis han er nervøs + han er i dårlig humør hele kvelden hvis laget hans taper! Jeg holder også med et lag i tippeligaen, som er et annet lag en det han holder med, men jeg er interessert i fotball til en viss grad. Han må også få med seg hva som skjer ellers i fotball verden, i tillegg til vintersport, og det blir rett og slett for mye for min del. Han gir meg lite oppmerksomhet når det er fotball (som blir en del timer i uka på denne tiden), og man skulle tru fotball betydde alt for han. Jeg vet at det finnes flere av disse, og det er nok ikke så unormalt, men jeg blir seriøst gal.. Jeg gruer meg til sesongstart fordi da vet jeg at det er fotball, fotball, fotball - og fotball for alle penga. Merker forholdet er så mye bedre den perioden tippeligaen tar pause.. Vi har bare vært sammen i 1 år, og allerede merker jeg at jeg er drittlei. Haha, dette høres sikkert komisk ut - men er nesten så jeg ikke vet om jeg overlever i dette forholdet over tid pga dette.. Har alltid sagt at jeg ikke skulle ende opp med en fotballGAL fyr, men det glemte jeg visst litt da jeg gikk inn i et forhold med han. Gjør det ikke noe bedre når han holder med et lag jeg alltid har mislikt - så kan bli litt "krangling" og diskutering siden vi begge holder med lag i toppen vi IKKE vil skal vinne..

 

Noen andre som har fotballgale kjærester? Noen som har noen råd og tips? Funker dette forholdet over tid når jeg allerede merker hvor lei jeg faktisk blir av denne fotballen som er over halve året? Skulle ønske han kunne spart meg for all denne sporten, for ellers er han en fantastisk gutt som jeg har det bra med..

 

Hejlp, faktisk.. Hehe, gikk vel litt fort i svingene da jeg skrev dette.

 

Som andre sier er dette tydeligvis en hobby for han og noe han bryr seg mye om. Fotball er en del av livet hans. Når det er sagt så finnes det visse grenser og de virker som han burde ta mer hensyn til deg i en del tilfeller. Det at han skal sutre, grine og ødelegge hele kvelden deres fordi laget hans tapte blir for dumt. (Selvfølgelig akseptabelt at han kan være lei seg til tider, feks hvis laget taper i finalen.)

 

Det at du synes det er greit at han ser så og si alle kamper er jo veldig snilt av deg. Og hvis han virkelig er så interessert i sporten, så er dette noe du bare må takle og leve med. Han burde likevel være tilbøyelig til å droppe en og annen uviktig kamp i blant. Det jeg reagerer litt på er at han lar sine humørsvingninger i forhold til kampene, påvirke og gå ut over deg. Greit å ha et følelseladd bånd til noe, men det er ikke sånn at han kan labbe rundt å grine "bare" siden det er fotball. Spesielt når kampene er så hyppige burde han klare å holde det mer under kontroll. Har selv maaaange fotball gale venner og de vet at jeg selv ikke er interessert i sporten, så da maser de ikke så mye om det når jeg er til stede.

 

Tar han like mye hensyn til dine hobbyer? Anonym poster: a7c160837e08d4401dcb7e4f623e0094

Lenke til kommentar

Jeg er akkurat like fotballgal eller kanskje være, fordi jeg ser CL, PL, LA, Serie A og TL (forskjellige fotballkamper i forskjellige ligaer, i forskjellige land).

 

Vesentlig forskjell på meg og han:

1. Jeg kan føye meg for dama, hvis det er en uviktig kamp. Slik at hun får tid til å se det hun vil, evt. annet hun ønsker.

2. Jeg lar aldri humøret mitt gå utover henne, HVIS hun ikke sitter der å fyrer meg opp fordi hun sitter å sier negative ting om laget mitt (hun holder ikke med noe fotballag, ergo hun gjør det bare for å være prick).

 

Han må starte å respektere deg også, slik du forklarer det er det bare en one way street. Han må gi noe tilbake også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det høres mer ut som en sykelig besettelse og egotrip av dimensjoner enn noe annet. Om han mister kontroll og perspektiver helt pga. fotballkamper så er det fullt ut forståelig at TS blir drittlei. Problemet er at det ofte er svært vanskelig å få slike personer til å kvitte seg med besettelsen. Om du er innstilt på alltid å være nr.2 etter fotballen som kommer først så er jo ting greit. Hvis ikke så tror jeg også at det å pakke kofferten er det beste. Å se kamper i ny og ne er ikke noe problem, men dersom han absolutt ikke kan gå glipp av noen og det i tillegg går utover humøret etterpå når kampen ikke ender opp som ønsket, da høres ting absolutt ikke bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...