Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Snus i utlandet


daffdoo

Anbefalte innlegg

Hei! Lurte bare på en ting. Skal til Tenerife nå på torsdag og skal være der hele påskeferien. Er 16 år og tenker at jeg skal ta med 2 bokser 06 ned.

 

Lurer bare på om det kan bli noen problemer på flyplassen. Om jeg har begge boksene i bagasjen så er det vel ingen som sjekker baggen og tar snusen, er det vel?

 

Og om jeg velger å ha begge boksene i boxeren, så om jeg tar av meg alt av metall når man skal gå under en sånn ting som piper, så er vel ikke det noe stress?

 

Er ganske lite bekymret for at foreldrene mine skal finne det ut med tanke på at de ikke kan se på meg at jeg snuser.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De reagerer nok ikke på boksene. Enten legger du det i bagasjen som sjekkes inn, eller så plasserer du de i håndbagasjen. Har aldri hatt noen problemer med det tidligere når jeg har vært ute og reist med fly.

Endret av mafsa
Lenke til kommentar

Jeg hadde med en bagg med rundt 100-150 snus i til england (studerte), de sjekket den og det var greit. Eneste du må sjekke er om det er regler for/imot snus til det landet du skal i.

 

Så ut av norge til en land uten regler mot snus = greit.

Er nok verre på veien tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TLDR: Legg snusen i bagasjen du sjekker inn (altså ikke håndbagasjen). Da er du så å si 100% sikker på at det ikke skjer noe.

 

Jeg har blitt tatt ut til "kontroll" på flere flyplasser i europa pga. snus i håndbagasje fordi de ser noe rundt med organisk materiale, men dette er når jeg har vært på vei tilbake til Norge. Så og si alle flyplasser i europa vet hva snus er så du får ikke noe stress ifm. det. Forrige gang jeg ble stoppet var i Hamburg for noen uker siden, men da var de egentlig mest interessert i tannbørsten min som visstnok så ut som en syl...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...