Gå til innhold

Apple slenger med leppa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke bare å bytte produsent, det koster penger - med mindre man gjør det etter et par år uten fornyelse.

 

Eneste grunnen til at jeg ikke bruker Android i dag er for at jeg er purist og vil ha en Nexus-enhet på 4 tommer med 720p (eller bedre)-oppløsning. TouchWiz og Sense Flow eller hva de nå heter alle sammen frister ikke, og alt over 4 tommers skjerm er for stort for meg.

 

På min iPhone i dag bruker jeg google til alt - nettleser, e-post, navigasjon, kontakter og kalender. Heldigvis funker iOS VELDIG bra til dette også. Savner litt Google Now og Latitude. Ikke fordi de var nyttige i lille norge, men litt morsomme å leke med til tider.

Lenke til kommentar

Et godt eksempel på manglende muligheter er hjemknappen på iPhone, hvis denne skulle bli ødelagt sitter du der med en kalkulator (eller hva slags app du nå brukte når det inntraff).

På en iPad har du ikke bruk for hjem-knappen i det hele tatt, med mindre du skal bruke Siri.

Og man er vel ikke noe bedre stilt om en Android-telefon's touch slutter å fungere i nedre del.

Endret av Spritty
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og man er vel ikke noe bedre stilt om en Android-telefon's touch slutter å fungere i nedre del.

 

...eller "home"-knappen på en Samsung-device.

 

På en iPhone har man i det minste mulighet til å legge til og juster og konfigurere en software-homeknapp. Det ligger allerede tilgjengelig i OSet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ikke bare å bytte produsent, det koster penger - med mindre man gjør det etter et par år uten fornyelse. Eneste grunnen til at jeg ikke bruker Android i dag er for at jeg er purist og vil ha en Nexus-enhet på 4 tommer med 720p (eller bedre)-oppløsning. TouchWiz og Sense Flow eller hva de nå heter alle sammen frister ikke, og alt over 4 tommers skjerm er for stort for meg. På min iPhone i dag bruker jeg google til alt - nettleser, e-post, navigasjon, kontakter og kalender. Heldigvis funker iOS VELDIG bra til dette også. Savner litt Google Now og Latitude. Ikke fordi de var nyttige i lille norge, men litt morsomme å leke med til tider.

 

Man skifter da mobil til stadighet, og da er det jo ingen problemer overhodet å skifte produsent hvis en har Android. Det fungerer sømløst. Man får med seg alle apps.

I tillegg har en mye lettere for å finne en mobil som faller i smak på Android. En må ikke velge mellom noen få mobiler fra feks Apple. I tillegg så fungerer Googles tjensester optimalt på Android. Jeg synes Iphone er blitt for "gammeldags" i dag. Apple klarer tydeligvis ikke å fornye sitt OS til å holde følge med Android.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple må bare innse at de er blitt en i mengden. Samsung blir også en i mengden, selv om de er størst på Android nå. Eples kamp mot konkurrentene blir som å veive mot vindmøller. Hundre små har heldigvis bedre samlet innovasjon og ikke minst mot enn en kjempe.

 

Vi er på vei over til samme som databransjen ellers har opplevd. Der er det få som dominerer særlig og rom for mange.

 

Det er selvsagt flott for oss kunder. Vi kan plukke fra hyllene og velge hvilke egenskaper vi vil prioritere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android er jo snart ute av Samsungs enheter hvis man skal tro på alt man leser på internett. Da blir det jo spennende å se hvor åpne Samsung ønsker å være videre.

 

Samsung vil sikkert prøve seg på andre OS også (Som de har tilgang til), men de har jo ikke hintet om at de skal dumpe Android.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung vil sikkert prøve seg på andre OS også (Som de har tilgang til), men de har jo ikke hintet om at de skal dumpe Android.

De har lenge holdt på med sin egen Linux fork Tizen.

https://www.tizen.org/about

 

Having a forked version of Android will not appeal to Android enthusiasts and tech pundits in general. Expect a lot of gnashing of teeth and pounding of keyboards to proclaim how big a mistake Samsung is making. Some, like my colleague Jason Perlow, won't like the new Samsung Phone.

 

That's OK with Samsung. The company has learned the most important lesson from Apple: It doesn't matter what these small fringe groups think or say. It only matters what the hundreds of millions of mainstream consumers say. And it believes they will be saying "I have a Samsung Phone."

Om og når de evt. velger å gå for Tizen over hele fjøla så gjenstår det å se hvor åpen telefonen og plattformen blir, selv om Tizen er open-source. De tar jo mer og mer etter Apple ift. økosystemet slik også Microsoft gjør

 

.

Though Samsung has seen some incredible success in 2012 running Google's Android OS on phones like the Galaxy S3, the company is clearly looking to become a bit more self-reliant in 2013.
Men vi husker jo med grøss og gru hvor ille Samsung telefonene var før de tok etter iPhone og skiftet til Android OS. Forhåpentligvis har de lært av det slik at Tizen blir bra.

 

Den første lanseringen får vi se i August/September.

http://www.techradar...ptember-1138013

 

Det ryktes at Samsung med Tizen ønsker å kutte båndene med Android da de ikke ønsker å være avhengig av Google videre.

 

Samsung is thinking big. They understand while at first they wont be 'Android' that in 5 more years they could have a majority of other Asian smartphone makers using their own Samsung 'android' alternative - Thus wiping out any need for Google and making themselves a ton of money down the road. This is the kick in the face American's need.
Samsung ville selvsagt ikke gått ut i pressen med dette selv før alt var godt på plass. Hva som skjer etter første lansering i høst gjenstår å se.

 

EDIT:

Samt...

http://www.pcpro.co.uk/blogs/2013/03/15/samsung-just-cut-google-out-of-android/

In this month’s PC Pro, our Talking Point asks whether Samsung’s Galaxy brand is now bigger than Google? Had we written that after last night’s launch of the Samsung Galaxy S4, I suspect the conclusions would have been rather different.

 

Make no mistake: Samsung just shafted Google. The company spent about 10% of last night’s launch event talking about the new hardware, and the remainder of “the show” unveiling a phalanx of new services, many of which fall into direct competition with Google’s own. Android has effectively become a piece of open-source firmware on Samsung’s latest handset, not the money-generating gateway to services that Google intended it to be.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det sikkert at dette ikke er en kommentar fra 2008?Det virker litt rart å komme med en sånn kommentar i dag, såpass populært som Android faktisk har blitt.

 

Helt normal dissing når man er snurt taper.

 

Sitat fra artikkelen: Han beskyldte Android for å være fragmentert, samt at det var en ulempe for Android-telefonene å få deler fra så mange forskjellige leverandører."

 

Og apple tør å ta f-ordet i sin munn i 2013. Må le og reise begge øyebryn her.

Og deler fra forskjellige leverandører??? Nevn EN ting apple lager selv. Mannen er jo drita

  • Liker 5
Lenke til kommentar

The eye of the beholder?

 

Ved mange leverandører menes det nok at det er et hav av telefonprodusenter med Android som bruker et hav av komponenter mens Apple holder seg til 1 eller 2 håndplukkede for hver komponent for på den måte sikre best mulig kompabilitet med programvaren. I grunn mye av det samme konseptet konsoller alltid har benyttet for dermed å sikre best mulig kompabilitet og ytelse på programvaren. Men dette er jo stoff fra pre2005 som de fleste burde vite nå.

 

Hvis du åpner en MBA eller en MBR så er det ikke mange komponenter der du finner i andre maskiner. Videre er tastatur, ekstern skjerm, touchpad, mus osv. også Apples eget design. Apple vil også igjen designe sin egen CPUer for datamaskiner slik de gjør for telefoner, tablets etc.

 

Når det gjelder "å lage hardware" så er det fab'ene som tar seg av slikt ut fra designet du sender dem. Selv Nvidia lager ikke sin egen hardware, de designer det og får andre til å lage det.

 

Ellers, om det var ukjent:

The Apple A5 is a system-on-a-chip designed by Apple Inc. and manufactured by Samsung

The A5 consists of a dual-core ARM Cortex-A9 MPCore CPU with NEON SIMD accelerator and a dual core PowerVR SGX543MP2 GPU.

 

Det har i langt tid vært en trend at færre og færre velger å ha fabrikkene selv, de outsourcer den biten for å rette fokuset mer mot produktet fremfor produksjon.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...