Gå til innhold

Apple slenger med leppa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde en iPhone 3G, og så vidt jeg har forstått så kommer jeg ikke til å få en spesiel annen opplevelse med en iPhone 5 nå. Hardware osv er annerledes, men det er det samme.

Det er jo mange som er fornøyd med at det fortsetter slik. Hvis man kan nøye seg med å justere rekkefølgen på appene og alt er statisk, så er det lite hodebry. :green:

 

Man kan jo skjønne at folk som ikke er spesielt interessert i å fikle liker dette.

 

Jeg merker jo selv at det kan være frustrerende når f.eks Microsoft stokker om hele GUI i Office, eller til WIn8. Da er det mange som leter etter måter å sette det tilbake til den gamle standarden.

 

For oss som kjenner Android, så vet vi jo at den kommer levert med det man behøver. Det er med andre ord ikke nødvendig å grave så dypt dersom man ikke ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke støtter slik "oppførsel", som i hovedsak er styrt av finansielle interesser så gjør jo Samsung akkurat det samme selv om de fleste glemmer det rimelig raskt.

 

Samsung's gone on the offensive on early iPhone adopters once again with a new attack ad.

The commercial -- which to be sure is quite well done -- mocks those waiting for one of Apple's new iPhones in front of the company's retail stores:

 

The ad follows a print ad Samsung put out earlier this week attacking the iPhone 5's features against the S3 with the tagline "It doesn't take a genius." This new one follows the similar thread of earlier advertisements by saying "the next big thing is already here."

It's also not the first time Samsung's gone after those waiting in line for an iPhone. A similar campaign last year, for the Galaxy S2, poked fun at the types of people who line up for the devices.

 

 

 

"slenge med leppa" er helt klart leken Samsung liker når de bruker såpass med markedsbudsjetter på aktiviteten :). For å forsvare Samsung så er det er jo ikke et ukjent fenomen blant arge konkurenter.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Apple ID til kontakter, notater, favoritter, e-post, kalendere bildedeling og sikkerhetskopiering. Man bruker den også til iMessage og FaceTime og i iTunes (Apps, filmer, musikk, podcaster osv osv).

 

...men man kan vel strengt tatt gjøre det samme med en konto hos Google. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

iOS er øørlite glattere nå enn 4.2. Legg merke til 4.2 og ikke 4.1 (ved 4.2 ble buttersmooth integrert)

 

Ellers fullfører du de vanligste oppgavene raskere med Android enn iOS. Dette er grunnet informasjonsbildet som Android har med seg.

 

Startskjermene, widgets og en rullegardin som er bedre, gjør at du vil alltid ha bedre oversikt, nå dine kontakter raskere, å se informasjon raskere. Du sparer rett og slett mange mellomledd.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Det handler vel litt om at menneskelig oppførsel og reaksjoner er temmelig forutsigbar.

Dermed vil markedsføring hos de største ligne ganske mye.

 

Det gjelder å se forbi reklamene og heller fokusere på hva en selv ønsker.

Produktene begynner å bli så like på kvalitet, at man fint kan velge noe annet enn Sammy og iPhone.

Helt klart :)

 

Apple ID til kontakter, notater, favoritter, e-post, kalendere bildedeling og sikkerhetskopiering. Man bruker den også til iMessage og FaceTime og i iTunes (Apps, filmer, musikk, podcaster osv osv).

 

...men man kan vel strengt tatt gjøre det samme med en konto hos Google. :p

Jupp og kombinerer man det beste fra flere så har man et knall verktøy.

 

iOS er øørlite glattere nå enn 4.2. Legg merke til 4.2 og ikke 4.1 (ved 4.2 ble buttersmooth integrert)

 

Ellers fullfører du de vanligste oppgavene raskere med Android enn iOS. Dette er grunnet informasjonsbildet som Android har med seg.

 

Startskjermene, widgets og en rullegardin som er bedre, gjør at du vil alltid ha bedre oversikt, nå dine kontakter raskere, å se informasjon raskere. Du sparer rett og slett mange mellomledd.

Informasjonsbildet?

 

Jeg sitter med en S2 og en iP4, hvilke oppgaver mener du jeg gjør raskere med S2? Om det i det hele tatt er noen forskjeller så er det snakk om millisekunder.

 

Ellers synes jeg i grunn iOS var "buttersmooth" fra lansering av iOS4 men noen bugs i starten som det alltid er på ny hovedversjon, og ikke minst mye kjær funksjonalitet i 4.3. Jeg hadde i grunn klart meg fint med 4.3. Jeg har ikke oppgradert fra siste 5ern til 6 fordi jeg strengt tatt ikke ser nødvendigheten ennå. Men jeg fikk et godt inntrykk av iOS6 på iP5 den måneden jeg eide den.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo bare synsinger og hva som i verste fall kan skje, Apple kan jo gå for Windows Phone også, men akkurat som med Samsung, så blir det bare fantasier om hva som kunne skjedd. Så langt ser vi en sterk satsing på Android fra Samsung, og det er lite som tyder på at de har planer om å dumpe det OS'et eller Google. De har for mange konkurrenter til det.

 

Lenke til kommentar

Det meste av betraktninger rundt strategier og hva aktører foretar seg uten å backe opp med klar tale fra sjefen selv blir synsing. Derfor blir det spennende å se hva som skjer. Det er mye spekulasjoner rundt Samsungs fremtidsplaner for tiden, det er helt klart.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Apple ID til kontakter, notater, favoritter, e-post, kalendere bildedeling og sikkerhetskopiering. Man bruker den også til iMessage og FaceTime og i iTunes (Apps, filmer, musikk, podcaster osv osv)....men man kan vel strengt tatt gjøre det samme med en konto hos Google. :p

 

Forskjellen er at Android faktisk fungerer mer sømløst en det Iphone gjør pr dags dato, siden en ikke som i Iphones tilfelle er avhengig av produkter fra kun Apple for at det skal fungere sømløst. Ta feks Message, FaceTime og Itunes som du nevner. De er alle avhengig av å kommunisere mot andre Apple produkter.

Lenke til kommentar

"? Når du tar en Android-enhet ut av boksen er du nødt til å logge på ni ulike kontoer hos forskjellige tilbydere for å få opplevelsen som iOS leveres med."

 

For en lavpanna kommentar!

Dette viser bare for noen geiter som jobber i Apple.

 

Har hatt Iphone 4, og skal ALDRI ha Apple igjen, det er vertfall BOMBE sikkert. Fy faen for noe kjedelig greier.

 

But hey, we got panorama in 2012!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart :)

 

Jupp og kombinerer man det beste fra flere så har man et knall verktøy.

 

Informasjonsbildet?

 

Jeg sitter med en S2 og en iP4, hvilke oppgaver mener du jeg gjør raskere med S2? Om det i det hele tatt er noen forskjeller så er det snakk om millisekunder.

 

Ellers synes jeg i grunn iOS var "buttersmooth" fra lansering av iOS4 men noen bugs i starten som det alltid er på ny hovedversjon, og ikke minst mye kjær funksjonalitet i 4.3. Jeg hadde i grunn klart meg fint med 4.3. Jeg har ikke oppgradert fra siste 5ern til 6 fordi jeg strengt tatt ikke ser nødvendigheten ennå. Men jeg fikk et godt inntrykk av iOS6 på iP5 den måneden jeg eide den.

 

Jeg kan forklare det i tabletmode, så kommer poenget enda tydeligere frem.

 

La oss si at du våkner om morgningen, sette deg ned å skrur på nettbrettet ditt. På 2 startskjermer med Android får du oversikt over følgene:

 

- Nyheter

- Epost

- Kalender

- Avtaler for dagen

- Kontakter

- Sosiale medier

- Værmelding

- Notater

- Aksjekurser

- Start dine spillelister for musikk med et tastetrykk på skjermen

- Andre ønsker! Mulighetene er mange

 

* Du kan og sette opp startskjermen(ene) etter DINE behov og ønsker, for å forbedre brukeropplevelse og tidsbruk. Dette er lett og brukervennlig. Jeg setter pris på å kunne gjøre min smartmobil mer personlig.

 

Du kan og skille startskjermene mellom jobb og fritid. Kjempeflott. Hva mer kan du be om?

 

Dette er informasjonsoversikt.

 

Apple iOS:

Faen vi lever i 2007, og har enda i 2013 bare snarveier til applikasjoner på startskjermen.

 

Dette er et meget godt eksempel på at med Android, så får du god oversikt, uten å måtte dyppe inn i en applikasjon for hver eneste "informasjonshenting". iOS har enda ikke lært her. Og den nye rullegardinen i Android 4.2... :

 

http://youtu.be/VuC0i4xTyrI

Se fra 17:28

 

Ingen har vel bedre låseskjerm enn Android heller? Alle verdens muligheter til å sette den opp med snarveier, widgets og applikasjoner. Mål det opp mot iOS også.

Endret av Open-Source
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det finnes mye programvare som gjør at jeg kan bruke andre produkter enn Apples. Har du prøvd noen?

 

Ja, jeg har prøvd dem mange ganger. Den viktigste etter min mening er mangel på støtte for DNLA standarden, slik at Apples produkter ikke kan linkes mot andre produkter fra andre produsenter. Jeg kan feks trådløst sende bilde og lyd fra min Samsung mobil direkte til PS3 og Phillips TV. Jeg trenger ikke en Apple dings som mellomledd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

OpenSource:

Jeg vet ikke hvor mye du har brukt iOS men du har det meste av det du nevner lett tilgjengelig i nedtrekksfanen. Det er opp til deg hva du vil ha i den. Men det er mulig du fortsatt er på 3G nivå ift. iOS?

 

Jeg er godt kjent med iOS, men her er de bare ikke i nærheten. Ta startskjemene som et eksempel. Og forskjell på rullegardinen. iOS henger virkelig etter.

 

Startskjermene er det første man ser, når man ser, etter at låseskjermen er borte. Da er det greit å få all informasjon med god visning, uten å måtte dyppe inn i 10 ulike applikasjoner.

 

Jeg glemte forresten å nevne fordelene med låseskjermen på Android også. Denne kan konfigureres med snarveier. applikasjoner og widgets. Alt etter ønske.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

OpenSource:

Hvis du er godt kjent med iOS så er det merkelig at du velger å utelukke funksjonalitet du burde vist om i forskjellige sammenhenger. Men nok om det.

 

Det er klart det finnes funksjoner på et OS du ikke har i et annet OS osv. men å "henge langt etter" blir en personlig preferanse. Widgets eller "Live tiles" som Microsoft nå har valgt å kalle det har du hatt på "startskjermen" til OSX lenge før Android og andre fikk det, så da vet du kanskje hvor det stammer fra :).

 

Det er nok ikke at de henger etter, men beviste designvalg enkelt og greit. Kanskje vil de implementere det etterhvert men per nå er det ikke noe savn.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...