Gå til innhold

Windows 7 installasjonsproblem


Anbefalte innlegg

Jeg driver å instalerer Windows 7 Ultimate, jeg får feilmelding hver gang jeg starter marskinen på nytt, jeg kommer ikke vidre. Jeg kan lite om installasjon av oprativsystemer.

 

Jeg trykker F8 og kommer vidre til installasjonsprogrammet, der velger jeg språk og kogdtar lisensvilkårene. Jeg trykker Egendefinert (avansert) installasjonsalternativ. Jeg kommer vidre til neste side, hvor jeg skal velge hvilken disk jeg vil lagre Windows 7 på. Jeg velger da min SSD. Etter Windows er ferdig å installere startes maskinen på nytt automatisk, når marskinen har startet på nytt, står der:

 

Windows Oppstartsbehandling

 

Velg operativsystemet som skal startes eller trykk TAB for å velge et verktøy

 

Windows 7

Windows 7

Windows 7

(Det ser altså ut til at jeg har installert Windows 7 hele 3 ganger? ...men ingen av disse fungerer)

 

Ilustrasjonsbilde:

post-278577-0-16101000-1362496280_thumb.jpg

 

 

Jeg velger et av disse, og da kommer jeg hit:

 

En nylig maskin- eller prorgramvareendring kan ha installert en fil som er signert på feil måte eller skader, eller som kan ha ondsinnet programmvare fra en ukjent kilde.

 

Hvis du har en installasjons-CD for Windows, setter du den inn og starter datamaskinen på nytt. Klikk Reparer datamaskinen, og velg deretter et gjennopprettingsverktøy.

 

Hvis du ellers vil starte Windows, slik at du kan undersøke nermere, trykker du Enter for å vise oppstartsmenyen. Trykk F8 for avanserte oppstartsalternativer, og velg siste fungerende konsigurasjon. Hvis du forstår hvorfor den digitale signaturen ikke kan bekreftes, og ønsker å starte Windows uten denne filen, kan du deaktivere utføring av driversignatur.

 

Fil: windows system32 winload.efi

Status: 0xc0000428

Info: Kan ikke bekrefte den digitale signaturen for denne filen.

 

 

Jeg kommer altså ikke vidre fra dette. Installasjonen slutter når den starter på nytt og den vil ikke forsette.

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start fra DVD platen, velg egendefinert installasjon, velg stasjonsalternativer (avansert)

 

w7format2.jpg

 

w7format3.jpg

 

Så velger du å formatere disken din (om du har husket backup selvsagt) og så installerer du bare på nytt. Da skal de tre "versjonene" bli borte.

 

PS! Har du den 100MB partisjonen så slett den før installasjonen.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Under Avanserte Stasjonsalternativer, så slett alle partisjoner helt til disken er upartisjonert./ledig. Velg så "ny", og velg hele disken. Da dukker det opp en feilmelding som sier at windows trenger en partisjon ekstra, trykk ok. Slett den store partisjonen, og så velg utvid den som står igjen, utvid den til det maks. Så trykk Neste.

Lenke til kommentar

Ha kun tilkoblet SSD-en under installasjonen for å skape minst problemer. Pass på at SATA = ACHI i BIOS/UEFI. Dette for å få optimal ytelse fra SSD-en. Pass også på å koble til native SATA-port på hovedkortet (AMD/Intel SATA 6Gbps portene).

 

Som de før meg har skrevet, så sletter du alle partisjonene på SSD-en når du har kommet så langt i setup. Det er ikke nødvendig å opprette nye partisjoner, bare trykk Neste, så fikser setup resten. Du sitter igjen med en liten systempartisjon og resten er C:-partisjonen hvor Windows installeres.

 

Når Windows er ferdig installert, kan du koble til de øvrige diskene dine. Pass bare på å sette SSD-en øverst i bootlisten i BIOS/UEFI.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...