Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama slo opp...


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

For to dager siden slo dama opp med meg grunnet for mye lekser. Hun sa enkelt og greit at venner og kjæreste ikke var førstepri akkurat nå, da hun har veldig mye på skolen. Da hun slo opp var det faktisk jeg som tok initiativ til å snakke med henne, da hun hadde vært vanskelig å få tak i de to siste ukene. Hun sa hun ikke elsket meg noe mindre men at forhold funket dårlig for henne akkurat nå, og at det kanskje kunne funke senere om forutsetningene var der. Hun sa hun ville ha meg i livet sitt på en eller annen måte likevel (tanken min var da som følger; hvis hun ikke prioriterte meg som kjæreste kommer hun aldri til å gjøre det som venn). De to siste ukene så var hun heller ikke interessert i noe fysisk kontakt dvs. Ikke sex, ikke engang et kyss på munnen når vi møttes, men heller et på kinnet!! Det gikk ofte fire dager mellom hver gang vi så hverandre.

 

Jeg dro til henne onsdagen tre dager før hun slo opp og spurte om hun var sur på meg, hvor hun ble helt satt og lurte på hvordan jeg kunne tro det. Da endte vi opp med å sitte å snakke om disse tingene. Da kom hun fram til at hun måtte prioritere lekser, noe jeg respekterte men ønska at hun sa litt før, ettersom jeg satt igjen med mine egne konklusjoner om hvorfor hun var slik, utroskap bla.

 

Da det var klart at hun ville slå opp tok jeg tingene mine å gav henne en klem og sa at jeg elsket henne og kom til å savne henne, men ønsket henne lykke til på skole og alt, hun begynte å gråte og sa det samme tilbake.

 

Jeg sitter nå igjen med en veldig følelse av at jeg er helt tom, det mangler noe i livet mitt og jeg savner henne noe inderlig, men ikke stort jeg kan gjøre med det. Da jeg var hos henne gjorde jeg det klart at jeg ikke ville slå opp, men kun snakke om dette for å kunne ordne opp. Men hun ville altså slå opp fordi hun mente det var ikke fair for noen av oss og spesielt meg, da hun ikke hadde tid. Hun sa også at hun ikke kom til å finne seg noen andre med det første selvfølgelig. Hvor jeg bare svarte at jeg håpet hun ikke gjorde det, men det var egentlig ikke noe jeg hadde oe med lenger.

 

Som sagt jeg sitter igjen med et stort savn!! Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Jeg vil bare ha henne tilbake, men vet at det skjer ikke så lenge leksene er førstepri, men jeg håper hun kommer tilbake til meg, er det noen sjans?

Endret av Visma8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen slår opp med noen fordi de har mye lekser.

 

Alt hun sa var egentlig at hun følte at hun måtte prioritere seg selv litt nå, for hvis hun faila på skolen så ville det gå ut over henne.

 

Hun har tre uker hun må ta igjen for hun skal tre uker til london for å studere skolefaget sitt.

Lenke til kommentar

Allikevel. Det normale å gjøre hvis man er i et forhold med en man elsker er å f.eks si at man har mye å gjøre for tiden og at det kan hende at dere kommer til å se hverandre mindre en tid fremover, eller noe i den duren.

 

Det var der jeg sa til henne, jeg kunne gi henne litt space, men hun mente at det ikke ville funke også med tanke på at hun ikke visste hvor lenge disse leksegreien kom til å vare. Men jeg mener selv hun tok en litt drastisk avgjørelse på at hun ville slå opp istedet for å se hvordan det gikk.

 

Er bare å innse at her passer det fine utrykket "move on", er det du må gjøre, sjansen for at dere blir sammen igjen er vel like stor som at du blir Norges konge.

 

Ja, mulig du har rett.

 

 

 

Tror vel at jeg er enig i at det er noe som ikke stemmer med hva hun sier.

 

Tro meg, selv etter at det er slutt nå så er jeg fremdeles forvirret på hvordan dette skjedde.

Lenke til kommentar

Hvor gamle er dere?

 

Jeg vil i alle fall si at det var en ganske umoden holding, i dette tilfellet kunne dere jo heller satt ting litt på pause liksom...

 

Har jeg slitt med stress pga. skolearbeid eller annet så hadde det vært godt å ha en kjæreste som støtter opp.

 

Uansett, "there's more fish in the sea" det er kjipt i starten men singellivet er slettes ikke så ille og en ny kjæreste er det stor sjangs for at du finner etter hvert :)

Lenke til kommentar

Og med mindre hun ikke henger med en ny fyr innen 48 timer, så kommer du heller aldri til å bli mindre forvirret.

 

Ja, det som er er at nå til helgen skulle vi på hyttetur på fjellet, bare hun og jeg, vi ble enig om at jeg skulle avbestille den, men hun gjorde det likevel. Tenkte at siden dette var en tur vi begge hadde sett fram til så spurte jeg henne uten å vite at hun hadde sendt en avbestilling om hun var sikker på at hunine vil dra med meg (som venner). Da svarte hun at hun allerede hadde sendt en avbestilling, men at det ikke var en dårlig ide. Jeg fikset hvertfall at vi fikk beholde hytta og spurte om hun var med, da sa hun bare: I'll let you know, okay? :)

*confused*

 

Lenke til kommentar

Hvor gamle er dere?

 

Jeg vil i alle fall si at det var en ganske umoden holding, i dette tilfellet kunne dere jo heller satt ting litt på pause liksom...

 

Har jeg slitt med stress pga. skolearbeid eller annet så hadde det vært godt å ha en kjæreste som støtter opp.

 

Uansett, "there's more fish in the sea" det er kjipt i starten men singellivet er slettes ikke så ille og en ny kjæreste er det stor sjangs for at du finner etter hvert :)

 

Hun har fyllt 18, mens jeg er 22.

 

Jeg har prøvd å være der for henne, men de siste ukene hun vært helt absent både mentalt og fysisk. Gav hun blomster på Valentines osv. Prøvd og på en måte gjøre de normale tingene. Da jeg sa at jeg var stolt av henne (mtp skole) og at jeg var stolt av å ha henbe som kjæreste skrev hun bare: takk<3, kall meg teit, men syns kanskje et enslig takk var litt merkelig.

Lenke til kommentar

Det høres ut som en uvanlig grunn, men det nytter ikke å spekulere. Kanskje hun bare er lei av deg og ville ikke være krass. Kanskje det er andre grunner til at hun ikke vil være sammen med deg. Uansett har hun tydeligvis bestemt seg, så da nytter det ikke å gjøre noe annet enn å la det være og gå videre i livet.

Lenke til kommentar

Vi jenter kan være ganske så komplekse.

Det er selvfølgelig mulig at det er noe hun ikke forteller deg, men bare for å påpeke at det kan være sant også: jeg har selv ei venninne som slo opp med kjæresten sin fordi hun fokuserte for mye på skole. Hun følte ikke at det var fair ovenfor kjæresten at hun ikke prioritert tid sammen med ham. Hva kjæresten hennes trodde om dette vet jeg ikke, men jeg kjenner denne jenta godt og vet at dette faktisk var saken. Hvorfor er det rart at vi kan slå opp med en gutt fordi vi, av forskjellige grunner, føler at måten forholdet er per da ikke er noe gutten fortjener?

 

Ta en prat med henne Visma8, hvis du føler at det trengs. Evt prat med noen i hennes omgangskrets.

Og uansett kommer du sannsynligvis over henne etterhvert. Det er sårt akkurat nå, men etterhvert vil nok ting gå bedre.

Endret av Samara
Lenke til kommentar

Det høres ut som en uvanlig grunn, men det nytter ikke å spekulere. Kanskje hun bare er lei av deg og ville ikke være krass. Kanskje det er andre grunner til at hun ikke vil være sammen med deg. Uansett har hun tydeligvis bestemt seg, så da nytter det ikke å gjøre noe annet enn å la det være og gå videre i livet.

 

Who knows, I sure as hell don't.

Lenke til kommentar

Vi jenter kan være ganske så komplekse.

Det er selvfølgelig mulig at det er noe hun ikke forteller deg, men bare for å påpeke at det kan være sant også: jeg har selv ei venninne som slo opp med kjæresten sin fordi hun fokuserte for mye på skole. Hun følte ikke at det var fair ovenfor kjæresten at hun ikke prioritert tid sammen med ham. Hva kjæresten hennes trodde om dette vet jeg ikke, men jeg kjenner denne jenta godt og vet at dette faktisk var saken. Hvorfor er det rart at vi kan slå opp med en gutt fordi vi, av forskjellige grunner, føler at måten forholdet er per da ikke er noe gutten fortjener?

 

Ta en prat med henne Visma8, hvis du føler at det trengs. Evt prat med noen i hennes omgangskrets.

Og uansett kommer du sannsynligvis over henne etterhvert. Det er sårt akkurat nå, men etterhvert vil nok ting gå bedre.

 

Jeg tror på henne, har en kompis hvor dama hans gjorde det samme, men de fant tilbake til hverandre. Men det betyr selvfølgelig ikke at jeg og xen gjør det. Jeg føler at breakupen kanskje var en litt rask beslutning fra hennes side, hvis det viser seg at vi kommer til å bli sammen igjen ved en senere anledning kan ikke hennes beslutning alltid være å slå opp så fort det blir litt motstand eller littsteess i livet, jeg føler at hun må lære seg å fikse det på en litt mindre drastisk måte, men det får vel bli med hennes neste kjæreste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...