Gå til innhold

Test: Qpad QH-85 & QH90


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikkje Qpad et samarbeid med Beyerdynamics? Er dette headset med samme type kvalitet? Uans, vil absolutt anbefale Sennheiser til dere som leter etter headset. Kombinasjon av HD555 + mic ved navn PC 360. :)

Stemmer. Qpad QH-1339. Det er en rebrand av Beyerdynamic MMX300, som igjen er 32 ohms versjonen av Beyerdynamic DT770 Pro.

 

Du får forøvrig mer for pengene ved å kjøpe et godt sett med hodetelefoner og egen mic på siden (kan enkelt festes til kabel osv) enn å kjøpe et "gaming" headset. Ingen grunn til å kjøpe headset utover latskap og kanskje litt mindre styr med ledning avhengig av løsning.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer. Qpad QH-1339. Det er en rebrand av Beyerdynamic MMX300, som igjen er 32 ohms versjonen av Beyerdynamic DT770 Pro.

 

Du får forøvrig mye mer for pengene ved å kjøpe et godt sett med hodetelefoner og egen mic på siden (kan enkelt festes til kabel osv) enn å kjøpe et "gaming" headset. Ingen grunn til å kjøpe headset utover latskap og kanskje litt mindre styr med ledning avhengig av løsning.

 

Har du forslag på slike mikrofoner? Har et HD555 liggande her, per dags dato bruker eg webcam mikrofon, da min Zalman clip-on mic ikkje klarte å levere høg nok lyd uten å få støy. Webcamet mitt har ikkje dette problemet, men den tar opp alt fra tastaturtrykk til noen som skrape med spade ute.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

Har du forslag på slike mikrofoner? Har et HD555 liggande her, per dags dato bruker eg webcam mikrofon, da min Zalman clip-on mic ikkje klarte å levere høg nok lyd uten å få støy. Webcamet mitt har ikkje dette problemet, men den tar opp alt fra tastaturtrykk til noen som skrape med spade ute.

Jeg bruker et headset (Sennheiser PC161) selv pga. latskap når jeg skal bruke mikrofon, da det er ganske sjeldent.

 

Her er et kort eksempel på løsninger. Litt kraftig språk, men det overlever du sikkert. Det er vel spesielt heat-shrink tube + en random mic som er interessant. Må bare finne en god mic med lang ledning som kan festes på siden av hodetelefonene dine. HD555 har jo et ganske stort flatt område du kan feste på, så det burde være overkommelig.

 

Sliter du med å finne en god løsning er head-fi.org stedet å spørre eller søke.

Beklager at jeg ikke har noe mer konkrete eksempler, har ikke flere slike guides liggende her nå.

 

Edit:

Et bilde til, med url til mictest.

Endret av Occi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hadde ikkje Qpad et samarbeid med Beyerdynamics? Er dette headset med samme type kvalitet? Uans, vil absolutt anbefale Sennheiser til dere som leter etter headset. Kombinasjon av HD555 + mic ved navn PC 360. :)
Stemmer. Qpad QH-1339. Det er en rebrand av Beyerdynamic MMX300, som igjen er 32 ohms versjonen av Beyerdynamic DT770 Pro.Du får forøvrig mye mer for pengene ved å kjøpe et godt sett med hodetelefoner og egen mic på siden (kan enkelt festes til kabel osv) enn å kjøpe et "gaming" headset. Ingen grunn til å kjøpe headset utover latskap og kanskje litt mindre styr med ledning avhengig av løsning.

 

Det sagt er ikke 1339/mmx300 et dårlig valg om man først skal ha det sammen.

Lenke til kommentar

Hadde ikkje Qpad et samarbeid med Beyerdynamics? Er dette headset med samme type kvalitet? Uans, vil absolutt anbefale Sennheiser til dere som leter etter headset. Kombinasjon av HD555 + mic ved navn PC 360. :)

 

Det er nok beyerdynamic (merk at det skrives med liten b, og ingen s) som har laget disse hodesettene også. Bøyla på hver av klokkene bruker beyerdynamic på mange av sine hodetelefoner/headset (i litt forskjellige størrelser).

Tror nok ikke disse hodesettene er i nærheten like bra lydmessig som Qpad 1339/beyerdynamic MMX 300 og DT 770 PRO (som jeg selv har), men det virker ut ifra artikkelen som byggekvaliteten er meget god, slik man forventer av beyerdynamic.

 

En venn av meg har Sennheiser PC 360, og han sier de er veldig god lyd i. Mikrofonen er god kvalitet på. De er imidlertid veldig åpne, så de lekker veldig mye lyd.

Ikke akkurat digg for LAN hvor folk har med seg anlegg, slik som på TG hvor det er høy musikk around the clock.

Og heller ikke særlig fint for dem du prater med på Skype om du hører på høy musikk.

 

Min anbefaling er å kjøpe gode hodetelefoner med en standalone mic.

 

Personlig liker jeg lukkede hodetelefoner, da man slipper at lyden blir "forurenset" av bakgrunnsstøy og at hodetelefonene ikke lekker lyd som kan forstyrre andre.

Liker å sitte i stille-vogna på toget, og da er det fint å vite at man ikke forstyrrer noen når man hører på musikk eller ser film.

Endret av JTBringe
Lenke til kommentar

Det er sant, men det koster å være kar. Billigere å mekke mic selv.

er det vel omtrent alltids vis man ønsker enkle løsninger, bare se på prisen av et AKG HSC eller HSD271 kontra AKG K270\K272HD som er samme headsettet uten mic, prisen lett dobbles og er på rundt 3 lapper :\

 

 

 

som et lite tips til de som ønsker noe av "høyere" kvalitet er om man bruker tiden litt og ser etter så dukker det opp av og til super-tilbud på de dyreste modellene, spesielt om det kommer inn en arvtager.

har skaffet både AKG K701 og Sennheiser HD600 til rundt 1500,- nye og må si at jeg synes ikke det er en akkurat deprimerende pris for så gode modeller,

eneste er at HD600 (og 650) er noget plagsome med dårlig matrialle, det samme har jeg merket med dyre modeller fra Grado, Denon og beierdynamic... AKG's K701 klarer på en eller annen måte å gi "full pupp" om man mater den med godt nok matrialle mens den framdeles ikke gjør ørene dine om til knust glass om man kjører med dårlig rippet 128kbit Mp3.

dog er den nye modellen K702 ikke så god der, og Q70x modellene er noget spesielle, de bør høres først før man kjøper :\

 

 

 

en fin anbefaling til de som ønsker noe som er fryktelig klart og presist til spill, er lukket og sitter fint på hodet uten å gnage ut de små grå slik som eks mange rimelige "gaming headsett" gjør er AKG's K272HD (rimelig utgaven av K270 bare uten avtagbar kabel) som går ann få ganske rimelig over lappen.

disse har ikke den leie tedensen som mange andre har at lyden går "oppover" når noe går rundt og bak deg.

 

men om man sitter mye på youtube med lav oppløsning eller har fryktelig mye dårlig rippet musikk...

IKKE KJØP DET FOR DIN EGENE ØRERS SKYLD, please ;_;

Lenke til kommentar

Skal man først ha gode hodetelefoner til et par tusen så må man nesten også ha en god forsterker/DAC også, ellers så går man glipp av vanvittig mye.

 

Ja å gå fra HK lydkort til et dedikert lydkort er som natt og dag.

 

Creative Titanium HD, Creative Sound Blaster Z(x,R) eller Asus Xonar E STX for å nevne noen.

Endret av fenele
Lenke til kommentar
Skal man først ha gode hodetelefoner til et par tusen så må man nesten også ha en god forsterker/DAC også, ellers så går man glipp av vanvittig mye.
Ja å gå fra HK lydkort til et dedikert lydkort er som natt og dag.Creative Titanium HD, Creative Sound Blaster Z(x,R) eller Asus Xonar E STX for å nevne noen.

 

Selv har jeg ikke et dedikert lydkort men jeg bruker Schiit Asgard forsterker og Bifrost DAC til mine hodetelefoner og er meget fornøyd. Vurderer en Blue Yeti mikrofon til å ha på pulten istedet for gaming headset når jeg spiller online da men.

Lenke til kommentar

Selv har jeg ikke et dedikert lydkort men jeg bruker Schiit Asgard forsterker og Bifrost DAC til mine hodetelefoner og er meget fornøyd. Vurderer en Blue Yeti mikrofon til å ha på pulten istedet for gaming headset når jeg spiller online da men.

Jeg ville ikke ha anbefalt en Blue yeti til det bruket. Den er veldig sensitiv og plukker opp mye bakgrunnsstøy, såfremt du ikke sitter i et stille miljø/lydstudio. Tastaturer, vifter, pc lyder osv. blir lett plukket opp av micen. Funker bra for opptak, men er kanskje ikke den beste løsningen for VOIP?

Jeg har brukt et dårlig koss headset i det siste, gleder meg til å motta min AntLion ModMic som jeg har bestilt, så jeg kan ta i bruk min Beyerdynamic DT-770 jeg har liggende :)

Lenke til kommentar

Brukt Sennheiser PC 350 i over 4 år, og jeg vil ha problemer med å finne nytt headsett da jeg er kravstor til lyd osv... Spiller for det meste, men headsettet må gi god lyd i film samt musikk. Tittet litt på Qpad QH-90, men tror det blir å holde seg til Sennheiser ved neste headsett kjøp.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...