Gå til innhold

Nå kan du oppdatere til iOS 6.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wifi-en er ikke forbedret i alle fall, rart at de ikke prioriterer dette, som er langt viktigere enn de andre smånyhetene.

 

For min del er det definitivt snakk om et software-problem. Hvordan kan det ellers forklares at jeg lastet ned oppdateringen på 100 mb på under ett minutt, mens en podcast på 30 mb tar en halvtime.

Lenke til kommentar

Wifi-en er ikke forbedret i alle fall, rart at de ikke prioriterer dette, som er langt viktigere enn de andre smånyhetene.For min del er det definitivt snakk om et software-problem. Hvordan kan det ellers forklares at jeg lastet ned oppdateringen på 100 mb på under ett minutt, mens en podcast på 30 mb tar en halvtime.

 

Tror du bør feilsøke DNSen du bruker. Kjent problem at iTunes bruker lang tid ved bruk av enkelte DNS servere. Test om det er samme trege download på pcen feks, det bør det være om DNS er satt på router.

Lenke til kommentar

Tror du bør feilsøke DNSen du bruker. Kjent problem at iTunes bruker lang tid ved bruk av enkelte DNS servere. Test om det er samme trege download på pcen feks, det bør det være om DNS er satt på router.

 

Tviler på at dette er problemet. Jeg også en iPad (tredje generasjon), og en Macbook Air, og begge har lynrask wifi.

 

(Problemet mitt gjelder iPhone 5)

Lenke til kommentar

Podcaster lastes ikke ned fra Apple sine servere, men direkte fra de som legger den ut.

 

Klar over det, og har selvsagt testet dette. Setter jeg på nedlasting av den samme podcasten på iPad og iphone 5 bruker ipaden i underkant av ett minutt, mens iphonen bruker 10. Dette har jeg prøvd mange ganger, med forskjellige podcaster.

Lenke til kommentar

Tviler på at dette er problemet. Jeg også en iPad (tredje generasjon), og en Macbook Air, og begge har lynrask wifi.

 

(Problemet mitt gjelder iPhone 5)

 

Bummer det da. Men for enkelthet kan du jo bruke speedtest.net på alle devices for å måle hastighet. Men det er nok endel bedre antenner på iPaden og MBA enn på en bitteliten iPhone. Så noe forskjell er det.

 

Ang iTunes og DNS er det helt klart forskjell. Jeg får crappy performance med feks google DNS, men mye bedre når jeg bruker ISPen.

 

Kilde:

http://lifehacker.co...rty-dns-servers

 

Podcaster lastes ikke ned fra Apple sine servere, men direkte fra de som legger den ut.

Det kommer ann på om man bruker iTunes som kilde eller om man bruker podcast sidens egne URLs. Hvis du klikker download i iTunes går de naturligvis via apple sine servere.

Endret av PaulKemp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel en oppdatering de færreste hjalp, iOS 6.1 bør Apple så fort som overhodet mulige fjerne,utrolige at de kan levere slikt, batteriet er tomt på noen få timer.om ikke på denne side, så i hvertfall på Apple sine,kommer meldingene i rush fra irriterte iphone brukere,samt undertegnede,batteriet på min varte fra 4 til 5 dager, nå er det i null på en dag ,,,,,

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...