Gå til innhold

Guide: Bildespesial - hva er på innsiden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skrur fra hverandre bærbare maskiner opptil flere ganger daglig. Er HP ProBook 4430s og Dell Vostro det går i da som regel :)

 

Jobber i IT-avdelingen på en videregående skole så er mye skjermer som knuser og en gang i blant at hovedkort må byttes. Får ofte inn maskiner hvor det er sølt vann/brus på så da er det å skru opp å sjekke at ingenting har rent ned på hovedkortet osv. Det største problemet er harddiskene da brukerne legger maskinene ned i sekken før disken har sluttet å snurre..

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn er ikke plasten her sort, slik som på utsiden, men en blanding av sort og kobber-rød. Dette ser vi ikke helt poenget med.

 

Den kobber-røde fargen kommer nok nettopp av kobber, det er maling som fungerer som en slags jording. Mens vanlige datamaskiner er pakket inn i metall for å unngå at signaler sendes i hytt og gevær, så bruker de maling for å lette på vekten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kult når produsenter tilbyr service manuals for nedlasting, de jeg vet om som tilbyr det er HP, Dell og Lenovo (bærbare for bedriftsmarkedet). To tomler opp. Har selv en fortsatt fungerende 6530b, og har benyttet meg av service manualen noen ganger allerede, var virkelig nyttig.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Var CPU'en limt fast? Jeg har en 6530b her som jeg vil bytte kjølepasta på, men den er limt fast med en rød guffe og jeg tør ikke fjerne den

Side 70 i service manual ;)

 

Due to the adhesive quality of the thermal material located between the heat sink and

system board components, it may be necessary to move the heat sink from side to side to detach

it.

http://bizsupport1.austin.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01938625/c01938625.pdf
Lenke til kommentar

Noen andre enn jeg som tenker at man kan innstallere fingeravtrykk-leseren til en eller annen dør i huset sitt, evt. boks med fingeravtrykk-lås? :D

 

Må nok ha ekstra programvare (Digital Persona eller lignande), eller så fungerer den ikke, må også finne ut hvor mye spenning den går på osv.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...