Gå til innhold

Så mye har SSD-ene rast i pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle da bare mangle, 5000 for en 500gb SSD er alt for mye. Det er også for mye å betale 1400kr for en 250gb også! Skulle gjerne sett 500gb for en hyggelig pris snart, gjerne under 2000kr! :) Framtiden blir spennende på SSD fronten, mer spennende enn CPU fronten :)

Kan nå huske å betale 1500kr for 120GB's SSD'en min jeg, og da følte jeg at det var billig!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skulle da bare mangle, 5000 for en 500gb SSD er alt for mye. Det er også for mye å betale 1400kr for en 250gb også! Skulle gjerne sett 500gb for en hyggelig pris snart, gjerne under 2000kr! :) Framtiden blir spennende på SSD fronten, mer spennende enn CPU fronten :)
Kan nå huske å betale 1500kr for 120GB's SSD'en min jeg, og da følte jeg at det var billig!

 

Selv betalte jeg 900 for en 64gb (crucial m4) bare ett år siden, og det var en OK pris...

Lenke til kommentar

Hva i all verden bruker du SSD-ene dine til?

 

Såklart det hadde vært artig med TB-store SSD-er, men all den tid online lagring og streaming blir mer og mer aktuelt, og HDD-er fortsatt fungerer absolutt utmerket til lagring og backup, ser jeg ikke helt poenget per dags dato :)

 

Bruker kun laptop, så litt mer på farta hadde vært greit. Har forsåvidt ikke noe plassproblem med eksterne disker, men still.. Litt mer hadde ikke vært å forakte.. :p

Lenke til kommentar

Hvordan er "Intel 335- 240- 1270,-" sin opp mot disse? Hvilken plass ville den kapret? :)

Svært bra. Her er test: http://www.hardware.no/artikler/intel-335-series-ssd-240-gb/114362

Denne artikkelen tar kun for seg de SSD-er som har vært på markedet i ett år samt har høy popularitet i prisguiden. Det vil dermed ikke si at den som kommer øverst på denne listen på grunn av egenskaper, holdbarhet eller lignende, kun pga flest klikk i prisguiden.

Lenke til kommentar

Jeg har en 128 GB SSD som holder på å bli proppfull, til tross for at jeg har vært noenlunde flink å installere mye programvare og spill på en roterende disk. Det er på tide å bytte til 256 GB.

 

Finnes det en måte å få til å kopiere eksisterende disk over på den nye slik at jeg kan beholde Windows 7 x64 slik den er i dag ? (Har satt opp med fingertryggavleser og alle familiemedlemmer har satt opp sine egne brukerkontorer).

 

PS: Har forresten funnet ut at Chome Cache er en av de STORE plass-synderne på C:

Endret av Millmax
Lenke til kommentar

Jeg har en 128 GB SSD som holder på å bli proppfull, til tross for at jeg har vært noenlunde flink å installere mye programvare og spill på en roterende disk. Det er på tide å bytte til 256 GB.

 

Finnes det en måte å få til å kopiere eksisterende disk over på den nye slik at jeg kan beholde Windows 7 x64 slik den er i dag ? (Har satt opp med fingertryggavleser og alle familiemedlemmer har satt opp sine egne brukerkontorer).

 

PS: Har forresten funnet ut at Chome Cache er en av de STORE plass-synderne på C:

 

Windows Backup - Lag image av PC-en din og restore på ny disk.

Lenke til kommentar

Kanskje på tide at jeg også anskaffer meg en SSD snart da, blir vel en god del gode priser på Komplett.no på nyåret også tenker jeg :)

 

Velkommen etter!

Heldigvis så jeg lyset allerede for tre år siden, etter siste opptelling fant jeg ut at jeg allerede har kommet opp i 11 stk SSD på 60GB eller større i forskjellige maskiner i familien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en 128 GB SSD som holder på å bli proppfull, til tross for at jeg har vært noenlunde flink å installere mye programvare og spill på en roterende disk. Det er på tide å bytte til 256 GB.

 

Finnes det en måte å få til å kopiere eksisterende disk over på den nye slik at jeg kan beholde Windows 7 x64 slik den er i dag ? (Har satt opp med fingertryggavleser og alle familiemedlemmer har satt opp sine egne brukerkontorer).

 

PS: Har forresten funnet ut at Chome Cache er en av de STORE plass-synderne på C:

 

Monter den nye disken i maskinen, last ned en 30 dagers prøveversjon av Acronis True Imager her og dupliser din gamle disk, koble vekk den gamle disken og kos deg med mer plass.

 

Den gamle disken bør wipes, deretter kan du bruke den i en reservemaskin eller selge den brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...