Gå til innhold

Test: Corsair Hydro H55


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noe galt med støy-gfafene! 0 dBA?

Les testen før du kommenterer

 

Selv om vi ikke kan sammenligne desibelnivået nøyaktig i dagens test på grunn av tekniske utfordringer er det fullt mulig å lytte. Ved hjelp av «gammelmetoden» mener vi bestemt at Corsair Hydro H55 legger seg tett inntil nivået på Corsair H60, som hadde et meget lavt og behagelig lydnivå – godt under det vi hørte fra kjølesettene med to vifter.
Lenke til kommentar

Litt påenglaust og ha med MIST LL 2x140 deluxe i sammenligninga då Netshop har slutta med eigenprodusert vannkjølings utstyr (Noko som i seg sjøl e synd sidan grunnlaget dei fekk frå Microplex var veldig bra). Vist dåke først skal ha med eit sett av denne typen burde dåke heller teste TechBay eller EK sine ferdige sett. EK setta må riktignokk bestillast frå dei, men med landets eigne moms fjerna før det blir sendt er prisen omtrent den samme som den ville vert i butikken.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si det er synd det ikke er testet med overklokking her. En hvilken som helst OK luftkjøler kan holde en 2600K på en akseptabel temperatur med 100% last ved stock klokk. En CM Hyper 212 eller Hyper TX3 Evo koster i området 300-350kr og gjør jobben lett med et helt greit støynivå om du aksepterer 70C peak (som er ansett som helt trygt).

 

Jeg ser H55 som en kjøler som er aktuell for å moderat overklokke 2500k/2600k og 3570k/3770k, til 4.0-4.4GHz avhengig av hva man aksepterer av temp og støy. Alternativt som en nesten støyfri kjøler for lavere TDP oppsett med en konstant viftehastighet på laveste spenning den vil starte opp på via en motstand.

Lenke til kommentar

Den er helt identisk til Antec H2O 620, som koster 200kr mindre.

 

Det tok meg nøyaktig 2 minutter å kikke i manualen for å forstå hva som skulle gå hvor. Tror jeg brukte mindre enn ti minutter på min, kanskje jeg er litt smartere enn artikkelforfatter.

 

Bakplaten er et stykke der du setter i 4 små metall rør i markerte hull og så tar du på litt dobbelsidig teip for at den ikke skal falle av når du monterer framsiden.

 

Har du en skikkelig kasse trenger du ikke ta ut hovedkort for å montere kjøler. Da du har åpning til cpu bakplate.

 

Burde prøve med push pull på den, det gav meg et par grader bedre temps, men 4 skruer til hadde vel vært et par timer til med arbeid :wink:

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på alle dise modellene egentlig? Vet at H70 og H80 er noen tykke beist, men jeg tenker mer i retningen H40, H50, H55 og H60...

 

Det er stort sett ganske små forskjeller, i alle fall ifølge Corsair sine nettsider. H40 har for eksempel ikke støtte for LGA 2011, bruker en sintere vifte og har kjølesokkel i aluminium istedet for kobber. Den har også bare to års garanti, mens de andre du nevner har fem år. H50 later til å være nesten helt lik H55, men kan bare brukes på Intel-sokler. H60 ser på sin side ut til å ha samme kraftige vifte som H40, men en kjøleblokk som likner mer på det du finner på de enda større modellene.

 

Dette er altså kun ut fra hva som står på nettsidene til Corsair, og ikke basert på våre tester.

Lenke til kommentar

Det er stort sett ganske små forskjeller, i alle fall ifølge Corsair sine nettsider. H40 har for eksempel ikke støtte for LGA 2011, bruker en sintere vifte og har kjølesokkel i aluminium istedet for kobber. Den har også bare to års garanti, mens de andre du nevner har fem år. H50 later til å være nesten helt lik H55, men kan bare brukes på Intel-sokler. H60 ser på sin side ut til å ha samme kraftige vifte som H40, men en kjøleblokk som likner mer på det du finner på de enda større modellene.

 

Dette er altså kun ut fra hva som står på nettsidene til Corsair, og ikke basert på våre tester.

 

H40/50/60/80 er laget av Coolit og bruker coolit pumpe/radiator.

H55 er helt klart en asetek, antar det står et asetek nummer på radiatoren, lurer på om det er samme som 620.

 

http://www.asetek.com/corsair-h55.html

http://www.asetek.com/antec-kuhler-h2o-620.html

 

Slangene på denne modulen er latterlig mye bedre enn de stive plastikk-slangene på h60/h80.

 

@GullLars.

Jeg bruker en Antec 620. Den ser 100% identisk ut bortsett fra navnet på blokka.

Med push/pull kjøler den 2500k til 58-60C under prime95 (kjørte natta over 8-9 timer) ved en klokk på 4.3GHz.

Idle er fra 27-30C. Normal load under spilling osv er godt under 50C.

 

Det skal påpekes at jeg har det litt kjøligere på kontoret enn det hardware har (de oppgir ca 24C), mitt ligger vel på rundt 20C.

Endret av tjbr
Lenke til kommentar

Det som er dritteit med Corsair's vannkjølingsløsninger er at radiatoren feks ikke er 120x120, gjerne 120x140, noe som er skikkelig teit dersom du har 2x120-plasser, så mister du den ene fordi du bruker 10mm av den plassen. Eller om 120x120-skruhullene er plassert slik i kabinettet at det faktisk ikke er plass til noe annet enn vifter som faktis ker 120x120, og ikke feks H60 som er 120x140 eller noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det non som vet om denne passer til LGA775, skal prøve å overklokke en core 2 duo og tenkte atdenne kunne gjøre en bedre jobb en intel stock vifte.

Hvist ikke, er det noe dere kan anbefale?

 

Min antec 620 (som ser identisk ut) står det på boksen at støtter 755/1156/1155/2011 på, antar at denne også gjør det. Det står ikke i info hos dustin, men det står 775 på boksen.

http://www.dustinhome.no/product/5010552491/antec-kuhler-h2o-620-liquid-cooling-s-1156-2011-1366-1155-am2-am2-am3/#intcmp=searchProvider_dacsa

Lenke til kommentar

 

 

Min antec 620 (som ser identisk ut) står det på boksen at støtter 755/1156/1155/2011 på, antar at denne også gjør det. Det står ikke i info hos dustin, men det står 775 på boksen.

http://www.dustinhome.no/product/5010552491/antec-kuhler-h2o-620-liquid-cooling-s-1156-2011-1366-1155-am2-am2-am3/#intcmp=searchProvider_dacsa

 

Takk for svar, tror du den klarer å holde intel core 2 duo på stabilt 4,0 Ghz i en lengere periode? Da er det snakk om romtempratur på omtrent 24C. Har prøvd å klokke den til 3,23 Ghz uten noe stort problem med intel stock vifte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...