Gå til innhold

Kommentar: - Netflix har fem unike fordeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting Netflix ikke kan er å skrive avtalevilkår for et norsk publikum. De får ikke meg som kunde før det er på plass. Jeg signerer selvsagt ikke en avtale jeg er sterkt uenig i.
Den de er er ikke gjeldende som den står så effektivt er det dine rettigheter under loven som gjelder.

Jeg er uenig i avtalen uansett hvor ugyldig den måtte være. Netflix bør revidere avtalen både fordi den er ugyldig og fordi den er på kollisjonskurs med nordisk sunn fornuft og rettferdighetsoppfattelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

ENESTE grunnen til at jeg ikke gidder bruke tid på netflix er fordi vi blir tvunget til å lese tekst på de fleste filmer

Da laster jeg heller ned filmen fra TPB, for da slipper jeg tekster..

Er det eneste grunnen?? kanskje du bør fortelle det til netflix. Min erfaring er at bare en håndfull av filmene er "tvangstekstet".

 

-frank

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
En ting Netflix ikke kan er å skrive avtalevilkår for et norsk publikum. De får ikke meg som kunde før det er på plass. Jeg signerer selvsagt ikke en avtale jeg er sterkt uenig i.
Den de er er ikke gjeldende som den står så effektivt er det dine rettigheter under loven som gjelder.
Jeg er uenig i avtalen uansett hvor ugyldig den måtte være. Netflix bør revidere avtalen både fordi den er ugyldig og fordi den er på kollisjonskurs med nordisk sunn fornuft og rettferdighetsoppfattelse.

 

Nå ble jeg litt nysgjerrig her, hva i avtalen er det du reagerer så sterkt på? Har selv gått til anskaffelse av Netflix, og nå er jeg spent på om jeg har solgt nyrene mine ved å bare trykke uengasjert "agree".

Lenke til kommentar
En ting Netflix ikke kan er å skrive avtalevilkår for et norsk publikum. De får ikke meg som kunde før det er på plass. Jeg signerer selvsagt ikke en avtale jeg er sterkt uenig i.
Den de er er ikke gjeldende som den står så effektivt er det dine rettigheter under loven som gjelder.
Jeg er uenig i avtalen uansett hvor ugyldig den måtte være. Netflix bør revidere avtalen både fordi den er ugyldig og fordi den er på kollisjonskurs med nordisk sunn fornuft og rettferdighetsoppfattelse.
Nå ble jeg litt nysgjerrig her, hva i avtalen er det du reagerer så sterkt på? Har selv gått til anskaffelse av Netflix, og nå er jeg spent på om jeg har solgt nyrene mine ved å bare trykke uengasjert "agree".

Du finner høydepunktene her:

 

Hardware.no - Forbrukerrådet slakter Netflix

Lenke til kommentar

Det finnes filmer hvor man ikke kan slå av teksten. Og ingen hvor man kan sette den til engelsk (som er mitt foretrukne undertekst språk).

 

Det som er mest frustrerende er å vite at dette er så unødvendlig og superenkelt å rette, finnes i andre land og ikke har noe med avtaler å gjøre engang. Det er bare at Netflix ANTAR for mye om meg som språkfattig og dum nordmann. For jeg tror de forvirrer meg med en svenske som ikke forstår engelsk eller har for dårlig oppløsning på skjermen til å romme mer enn fire valg av tekstspråk, og i hvert fall ikke valget "AV". Dette irriterer meg grønn, noen har aktivt gått inn og ødelagt noen av filmene for meg(brukt arbeidstimer på det, liksom) og gjort de nærmest useelige. Hvis noen i Netflix leser dette så bør denne galskapen fixes før spotify-prøvetiden 1.januar ellers så bytter jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
En ting Netflix ikke kan er å skrive avtalevilkår for et norsk publikum. De får ikke meg som kunde før det er på plass. Jeg signerer selvsagt ikke en avtale jeg er sterkt uenig i.
Den de er er ikke gjeldende som den står så effektivt er det dine rettigheter under loven som gjelder.
Jeg er uenig i avtalen uansett hvor ugyldig den måtte være. Netflix bør revidere avtalen både fordi den er ugyldig og fordi den er på kollisjonskurs med nordisk sunn fornuft og rettferdighetsoppfattelse.
Nå ble jeg litt nysgjerrig her, hva i avtalen er det du reagerer så sterkt på? Har selv gått til anskaffelse av Netflix, og nå er jeg spent på om jeg har solgt nyrene mine ved å bare trykke uengasjert "agree".
Du finner høydepunktene her:Hardware.no - Forbrukerrådet slakter Netflix

 

Da vil jeg anbefale å begynne å lese vilkårene for andre tjenester også. Er nok ikke bare Netflix som er så ille.

 

Men fremdeles står det vel i samme artikkel du refererer til at de nevnte delene av vilkårene er ikke gyldige i Norge. Så man kan fremdeles trygt bruke Netflix.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...