Gå til innhold

Kommentar: - Netflix har fem unike fordeler


Anbefalte innlegg

LarZen.Jeg har sett mange filmer i såkalt HD-kvalitet på netflix, og det er helt klart at det ikke er på DVD-nivå. Jeg har 70mbit-linje. Netflix´HD-kvalitet ligner på en oppskalert DVD rip. Masse korn og artefakter i ensfargede områder. Man ser ikke slikt på ei DVD-plate. Det ser ikke ut som skikkelig 720p heller. Netflix "normalkvalitet" er helt klart mer lik VHS enn DVD, ja. Hvis du ikke ser at Netflix har dårligere kvalitet enn DVD, ja da må du være en av de som har problemer med å se forskjell på DVD og Blu-Ray også. Men liker så langt netflix. Litt hull i utvalget og ikke så imponerende kvalitet. Men det er veldig bra grensersnitt, og fungerer feilfritt.

 

Da er det noe gale hos deg. Filmen må gå litt før den går over til HD (avhengig av hastigheten din til netflix server). Hos meg måler netflix seg med en 720p rip, ingenting å si på bildekvaliteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og dessutten er mye av det Netflix har, alt for gammelt. De seriene som jeg har en interesse av å se, blir ikke oppdatert. Mythbusters for eksempel inneholder bare sesonger frem til 2010 eller noe sånt. Jeg vil helst se ting som er kommet ut nylig, og ikke filmer og TV serier som har blitt sluppet ut for 10 år siden..

Lenke til kommentar

En annen ting Netflix ikke klarer er å ha av-knapp for undertekster, får fnatt ;<

 

Ei heller å funke i Opera. Det er, sammen med et stortsett veldig gammelt innhold, og valg av audio og teksting (slåes av, eller settes til engelsk om det er på noe annet språk enn skandinavisk eller engelsk), nok til at jeg neppe forlenger etter gratisperioden.

 

Tester det litt ut nå, så får se om jeg får noen grunnlag til å vippe den andre veien, altså forbli medlem og betale. Vi får se hva HBO kommer med, når de endelig kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er fornøyd med bildekvaliteten, 720p rip tilsvarende for det som holder så høy kvalitet, gamelt innhold har selvfølgelig kvalitet tilsvarende kilden.

 

Det er uansett bedre enn BD'en jeg kjøpte av 300 her i Norge, for den har rævva kvalitet.....

Kornete og jævlig....

Jeg ser på kjøpekvaliteten av den filmen som legitim grunn til å kopiere alt annet de har levert på markedet.

 

Angående teksting, ja det er en del innhold man ikke kan skru av teksten på.

Vær glad dere ikke bor i en av de store landa i europa der de dubber alt....

Jeg uttrykkte missnøye med teksting til netflix, og de sa de hadde fått en del klager på det fra skandinavia, så flere kan jo si til dem at de ikke vil ha noe av tekstingen, så blir det kanskje enda mer fortgang i arbeidet med å muliggjøre fjerning av tekst på alt innhold.

 

Jeg benyttet meg av chat på netflix nettsiden.

Du må ha engelsk språk valgt for å finne den.

Tok bare noen minutter.

Lenke til kommentar

Elefanten i rommet er det store være eller ikke være for denne typen tjenester, det er fremdeles ikke enklere i bruk enn pirattjenestene! Jeg kan med tilhold til en enkelt side se alle serier jeg er interessert i, i full HD, 2-3 timer etter første lansering på hvilken som helst tvkanal, i hvilket som helst land. Når de klarer dette betaler jeg gjerne for tjenestene. Jeg har allerede gått over til Steam og Spotify. Hvorfor? Fordi det er den enkleste løsningen.

 

Det overrasker meg at journalisten ikke tar med dette i minuslisten..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil bare kime inn og si at det eneste jeg sterkt misliker norsk underteksting, men jeg hater norsk dubbing.

Jeg foretrekker alltid å se en film/serie i orginalspråket, og om det ikke er et språk jeg kan, så vil jeg ha engelsk undertekst.

Jeg hadde planlagt å få meg både netflix og HBO Nordic, men om norsk undertekst er tvunget er det en dealbreaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet Netflix siden det kom i Norge og har følgende irritasjonsmomenter.

 

- For lite innhold i "hd", og der det er "hd" er jeg enig med de som sier at det er langt fra like god kvalitet på dette som 720p man kan laste ned fra diverse andre kilder. Burde også vært tydelig merket hva som er i "hd" og hva som ikke er det med logoen "hd".

- Ikke ac3 lyd på noen av de tingene jeg har sett på til nå, bare stereo, det irriterer meg ettersom dette ikke tar så mye ekstra båndbredde å sende med ac3.

- Ingen mulighet for forhåndsbuffring/offline modus om man vil se på en film/serie på nettbrettet/laptopen på feks. fly.

- Lite nytt innhold.

Lenke til kommentar

Kanskje viktig å huske at man må være kunde hos en eller annen slik tjeneste, for det er jo slike tjenester vi som forbrukere vil ha.

 

Klarer filmbransjen å distribuere etter samme prinsippene som i 1912, vil de ikke forstå at årstallet er 2012 og det tar 2 sekunder før hele verden kan ha det tilgjengelig på internet.

 

Angående Spotify, så har de bana vei her hjemme, og det blir stadig flere tjenester rundt i verden mer eller mindre etter samme prinsippet.....

 

Netflix hadde greit mye på plass den dagen de åpna, nå gjenstår det bare å se hvor ofte de fyller på med innhold, for dersom de ikke får en slags form for rutine på det, blir jeg ikke abonent i evigheten og forbi...

Da tester jeg heller noe annet.

Så heller hoppe tilbake til netflix om det ikke finnes noen alternativer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...