Gå til innhold

10 Microsoft-programmer vi virkelig liker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hardware.no på sitt beste..

 

Og dette var ment negativt? Faktisk flere småprogrammer her jeg ikke kjente til, og skal teste med en gang:)

 

Så lenge de publiserer gode, dyptgående artikler om andre ting, så spiller det da ingen rolle om det kommer artikler av denne sorten? Faktisk, så liker jeg dem.

Hva får deg til å tolke det negativt? Jeg tolket det positivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker folk skrivebordet aktivt lengre? Tenkte da på 5. Desktops. Hater selv rotete skrivebord, og har kun papirkurven der. Hvis jeg har noe pending, som papirarbeid eller noe jeg må huske, så legger jeg det på skrivebordet midlertidig. Ellers har jeg de appene jeg bruker mest på startlinja, Chrome, min datamaskin, spotify, tv 2 sumo, steam og mediaportal. Resten finner jeg kjapt med søk på startmenyen. Liker ikke rot, og kunne ikke sett for meg å ha flere rotete skrivebord, hehe. Men hvert sitt bruksområde vel... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kom over flere fine programmer her på denne listen som jeg ikke kjente til fra før, men skjønner ikke helt hvorfor Insomnia er tatt med.

Hvis man kun ønsker å ha hvilemodus deaktivert tidvis og synes det er krevende å hele tiden gå inn i strøminnstillingene og endre innstillinger der så er det etter mitt syn enklere å opprette en strømstyringsplan for dette. Når styringsplanen er opprettet krever det ikke mer enn to små klikk for å endre til ønsket planinnstilling (Klikk på strømikon ved klokken > klikk på ønsket valg – DONE). :)

Lenke til kommentar

Bra artikkel med mange smarte tips! MS har faktisk en del kjekke småverktøy, også andre enn de som er nevnt her. Bare å bli gjort obs på det er nok til å skrive en artikkel :-)

 

Desktop Manager er genialt! Da jeg gikk over til Win7, som ikke støttet datidens versjon av Desktop Manager, måtte jeg imidlertid finne meg noe annet, og endte opp med VirtuaWin (http://virtuawin.sourceforge.net/).

 

Det har mange flere smarte funksjoner - du kan flytte vinduer mellom desktops, ha "sticky" programmer som vises på alle desktops, definere antall desktops og mye annet gøy. Og du kan styre alt med midtre musknapp. Anbefales hvis du gjør mer enn å surfe og sjekke mail ;-)

Endret av Novec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...