Gå til innhold

Dette klistremerket kan redde livet ditt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste akilleshelen i et slikt system er jo at du:

1. må ha med mobilen din

2. Den må overleve

 

Vel, av erfaring så har mobiler en tendens til å bli knust i så harde støt (og langt mindre enn det) at du selv er i fare. Og om ikke knust så liker de veldig godt å miste batteriet idet det treffer noe hardt. :ph34r:

 

Men ellers et spennende produkt i en herskare av en mer digital og smart hverdag med sensorer. :)

Lenke til kommentar

Skjer det så mange ulykker på sykkel av denne typen at man kan forsvare et klistremerke til 1000 kr? Ser for meg at det er engstelige foreldres våte drøm, men personlig tror jeg dette blir mer til bry enn nytte.

 

Det er vel heller engstelige foreldre som er slike selskapers våte drøm. :p

 

..., men for å dra inn litt alvor: Det er ganske vanlig med hjerneblødning pga en alvorlig smell i hodet. Dersom en person blir liggende i skogen med hjerneblødning så går klokka fort.

Endret av ancient_scars
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 000 kroner for ett klistremerke?
Med den tankegangen kan man si "hvorfor betale for airbag? x kr for en ballong med luft".

En airbag koster åpenbart endel å produsere og implementere. Det er ikke like åpenbart at klistremerket skal være så dyrt, selv om det kan være tilfelle. På meg virker det som at du prøver å si at vi skulle betale overpris for rimelige produkter fordi de potensielt kan ha stor nytteverdi. "500kr for en kondom, du sparer åresvis med barnebidrag!"

Lenke til kommentar
En airbag koster åpenbart endel å produsere og implementere. Det er ikke like åpenbart at klistremerket skal være så dyrt, selv om det kan være tilfelle. På meg virker det som at du prøver å si at vi skulle betale overpris for rimelige produkter fordi de potensielt kan ha stor nytteverdi. "500kr for en kondom, du sparer åresvis med barnebidrag!"

 

De som tror at produkter prises etter produksjonskostnad har ikke forstått mye av hvordan markedet fungerer. Produkter prises etter hva man kan få for dem. Produksjonsprise har kun innvirkning på break even-prisen.

 

(Tipper forøvrig forholdet produksjonspris/utsalgspris er enda drøyere på en kondom til 10 kroner enn på dette klistremerket til 1000).

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

At det ikke prises etter produksjonskostnad er jeg selvfølgeig klar over, jeg bare påpeker at det ikke er noe logikk i utsagnet til Kontorstol. Du som vet hvor godt markedet fungerer, burde også vite at om kostnadene knyttet til klistremerket skulle være veldig lave, så skal det ikke rare konkurransen til før prisene stuper.

Lenke til kommentar

Sett ett og annet med mer enn bare knust skjerm for å si det sånn. Men naturligvis så er skjermen det første som knuser, og det er jo ikke så farlig. Verre om støtet er såpass hardt om ting faktisk blir ødelagt, eller får mobilen til å kræsje.

 

Skriver dette som svar til deg selv om jeg vet det er mange som har skrevet det samme...

 

Om du sykler så kan du ha på deg en liten sekk/rumpetaske. Har du den i en baklomme så er det mindre sjangse for at den knuser sett at du sykler fremover.

 

Om du har mobilen i deksel på sykkelen din er det også mindre sjangse for at den knuser. Som du ser er det mange enkle grep for å minimere risikoen for ødelagt telefon.

 

Men om du først faller så hardt at den blir HELT pulverisert er det nok ikke så mye du kan gjøre for å overleve heller. (snakker desverre av erfaring) MEN ja der er en sjangse for at den blir ødelagt, men jeg vil si dette er en "billig" forsikring...

 

Dessuten så fungerer telefonen om skjermen blir knust og går svart. Programvaren vil gjøre jobben sin så lenge telefonen ikke har "crasha" eller blitt fullstendig ødelagt.

 

Dette inlegget var ikke rettet mot deg spesielt, men det var deg jeg svarte likevel. Prøver ikke å skape kvalme med å komme med påstander om at du tar feil. Så om du tar dette vondt så kan jeg godt ta det på min kappe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Først tenkte jeg på at dette er unødvendig pga du har akselerometer i telefonen allerede. Jeg bruker Car Safety som sender mld med gps koordinater og link til google maps, til noen folk om det oppdager en viss g.

Men det er nok en fordel å måle g som treffer hjelmen istedenfor for å beregne skadeomfanget.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...