Gå til innhold

Sniktitt: Nokia Lumia 820


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh... 820 har minnekort mens den såkalte "toppmodellen" 920 har ikke det, hva er det Nokia tenker på her egentlig....

 

"We started with the premise that we wanted an uncompromised physical form," Shields told PC Pro. "To put an SD card slot in it would have defiled it."

 

http://news.cnet.com/8301-1035_3-57507300-94/why-nokia-nixed-an-sd-card-slot-for-the-lumia-920/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh... 820 har minnekort mens den såkalte "toppmodellen" 920 har ikke det, hva er det Nokia tenker på her egentlig....

 

"We started with the premise that we wanted an uncompromised physical form," Shields told PC Pro. "To put an SD card slot in it would have defiled it."

 

http://news.cnet.com...-the-lumia-920/

 

Joda, men er allikevell rart att de ikke har fått plass til det da Lumia 920 er av de tyngste/største mobiler som er å oppdrive idag.... :hmm: Se feks bare på Galaxy S3 (som har mye mer teknologi innebygget), den veier langt mindre og allikevell har de fått plass til minnekort :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Joda, men er allikevell rart att de ikke har fått plass til det da Lumia 920 er av de tyngste/største mobiler som er å oppdrive idag.... :hmm: Se feks bare på Galaxy S3 (som har mye mer teknologi innebygget), den veier langt mindre og allikevell har de fått plass til minnekort :)

 

Det er nok ikke det med plassen som er problemet. Det er designet. Det er et unibody design. Man måtte da lagd et hull eller luke i telefonen slik at man kan sette inn et minnekort. De mener at å gjøre det vil ødlegge utseende på telefonen, og det er et kompromiss de ikke ville gjøre.

 

 

Lenke til kommentar

Denne saken kunne jeg ha tenkt meg. Syntes storebroren ser litt for stor ut. Jeg er dog litt skeptisk til oppløsningen og til hele dekselsystemet, så jeg ønsker å lese mange tester før jeg kjøper noe.

 

Jeg deler din oppfatning når det gjelder skjermen. Men med det sakt, jeg har en Lumia 900 nå, og jeg er storfornøyd med den. Så oppløsningen er overhode ikke noe jeg tenker på når jeg ikke driver å sammenligner specs.

 

Like vel, når jeg nå kjøper en WP8 kan det hende dette blir utslagsgivende, men da er det like mye den prinsippielle følelsen av at denne oppløsningen er for lav, enn at jeg faktisk opplever den som for lav.

Lenke til kommentar
Joda, men er allikevell rart att de ikke har fått plass til det da Lumia 920 er av de tyngste/største mobiler som er å oppdrive idag.... :hmm: Se feks bare på Galaxy S3 (som har mye mer teknologi innebygget), den veier langt mindre og allikevell har de fått plass til minnekort :)
Det er nok ikke det med plassen som er problemet. Det er designet. Det er et unibody design. Man måtte da lagd et hull eller luke i telefonen slik at man kan sette inn et minnekort. De mener at å gjøre det vil ødlegge utseende på telefonen, og det er et kompromiss de ikke ville gjøre.

 

Jeg har lurt på hvorfor de ikke bare bruker den samme luka som simkortet sitter i. Her har de en skuff der simkortet sitter på ene sida. Og det måtte jo gå an å lage det slik at et microSD kort kunne sitte på andre sida i samme skuff..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Joda, men er allikevell rart att de ikke har fått plass til det da Lumia 920 er av de tyngste/største mobiler som er å oppdrive idag.... :hmm: Se feks bare på Galaxy S3 (som har mye mer teknologi innebygget), den veier langt mindre og allikevell har de fått plass til minnekort :)
Det er nok ikke det med plassen som er problemet. Det er designet. Det er et unibody design. Man måtte da lagd et hull eller luke i telefonen slik at man kan sette inn et minnekort. De mener at å gjøre det vil ødlegge utseende på telefonen, og det er et kompromiss de ikke ville gjøre.

 

Jeg har lurt på hvorfor de ikke bare bruker den samme luka som simkortet sitter i. Her har de en skuff der simkortet sitter på ene sida. Og det måtte jo gå an å lage det slik at et microSD kort kunne sitte på andre sida i samme skuff..

 

Ja nettopp det jeg mener og.. Og om det ikke var mulig så burde det ikke være noe problem å ha 2 seperate luker sålenge man allerede har en for sim-kortet... Høres veldig rart ut må jeg si.

Lenke til kommentar
Ville egentlig hatt 920, men når 820 er den som har minnekortstøtte, så blir jeg litt i tvil. Enten blir det Nokia 808 eller Lumia 820. For minnekort er veldig viktig for oss som har både det ene og andre lagret på mobilen.
Ja enig i att minnekort er ett "must" på en mobil, mulig pga jeg altid er vant med å ha det på mine mobiler... Om valget står mellom 820 og 808 hadde jeg uten tvil valgt 808 :) Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Men de stjeler jo Apple sin patent! Kan ikke ha rektangulær form med avrundede hjørner!

 

Først litt info: Dette innlegget er ikke nødvendigvis ment som et direkte svar til deg Rediver, det er rettet mot amobils brukere og andre nettsider med liknende kultur.

 

Jeg synes Apple skuffet da de lanserte iphone 5. Iphone har ikke forandret seg mye siden 1.gen. Den frister meg ikke i det hele tatt og jeg er enig at Apples søksmål mot samsung var en dårlig strategi. Det har delvis ødelagt mitt inntrykk av Apple som et seriøst firma. Men....

Det har virkelig gått sport i å gjøre narr av Apple og det har det gjort i flere år nå. Er vi ferdig snart (retorisk spørsmål)? Det er de samme tingene som går igjen hele tiden. Det har blitt like originalt å hate Apple som å hate Justin Bieber. "ZOMG the disike-bar is the size of biebers dick lololo!!!111ONE!!"

Det begynner å bli traust, kjedelig og repetitivt.

 

Det virker som om noen folk her (og på andre fora) virkelig ønsker at Apple går dukken. Skjønner de seg ikke på enkel markedsteori? Skjønner de ikke at flere firmaer gir mer konkurranse og stimulerer til forskning og innovasjon? Skjønner de ikke at dette gir oss valg og det hjelper til å presse prisene ned?

Det er oss som forbrukere som høster fruktene av dette. Jeg synes det er viktig å huske.

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja nettopp det jeg mener og.. Og om det ikke var mulig så burde det ikke være noe problem å ha 2 seperate luker sålenge man allerede har en for sim-kortet... Høres veldig rart ut må jeg si.

 

De mener da tydelig hvis at det og ha en luke til ødelegger designet såpas mye at det ikke er hvert å ha den med.

Lumia 800 har en dobbel luke på toppen, som de kunne brukt på 920. Men den er ikke noe fin og ødelegger noe for designet på telefonen.

Men det er en smaksak. Er minnekort viktigere enn design, kan du velge en annen telefon. ;)

Jeg har ikke hatt minnekort i telefonen min de 2 siste årene, og det er ikke noe jeg har savnet, så lenge det er godt med plass i det interne minnet. 8gb er for lite, 16 er knapt, 32 har jeg vært godt fornøyd med.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...