Gå til innhold

Sony slipper hot stuff!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 nye E-objektiv er også lansert, alle forventet (10-18mm f4, 35mm f1.8, 16-50 pancake-zoom, alle med OSS).

 

http://www.dpreview.com/news/2012/09/12/Sony-creates-10-18mm-F4-16-50mm-F3-5-5-6-power-zoom-and-35mm-F1-8-for-NEX-E-mount

 

I tillegg er en 50mm f1.4 Carl Zeiss for A-mount lansert, men kommer ikke før i 2013. Er nok et par A900-brukere som gjerne skulle slått kloa sine i det.

Lenke til kommentar

Interessant at Sony E 10-18 f/4 OSS er mindre enn Panasonic 7-14mm F4.0 og at Sony E 1.8/35mm OSS er mindre enn Panasonic 25mm F1.4 i størrelse (dette er veldig sammenlignbare objektiver). Ikke fordi dette er en umulighet i seg selv, men fordi det (ofte på sviktende grunnlag) har vært hevdet at NEX-systemet ikke kan lage like små objektiver som micro fourthirds.

 

Nå er ikke Akam veldig videofokusert, men vDSLR-folket er nok veldig interessert i VG900, fullformats videokamera med NEX-fatning som kan montere omtrent hvert eneste objektiv som er tilgjengelig, og som gir ukomprimert HDMI-video ut?

 

http://www.engadget.com/2012/09/12/sony-nex-vg30-vg900-hands-on/

Lenke til kommentar

Interessante kameraer; Sony er virkelig på hugget. Først RX-100 og nå disse. Jeg er selv ikke lenger interessert i fullformat (35mm), men heller i mindre kamera som gir bra nok bildekvalitet og god betjening. Nex-6 ser lekker ut, men synd og rart den ikke har berøringskjerm som Nex-5R. Sammen med de nye objektivene så begynner det å friste til salg av Canonutstyret mitt, selv om EOS M også er interessant. Canon har ennå ikke klart å komme med en EF-s 35mm.

Per i dag syns jeg m4/3 eller Sony Nex er mest fristende, men også Nikon 1 er interessant. Et kamera med god søker er ihvertfall viktig for meg, og de elektroniske søkerne har større bilde enn aps-c dSLR.

Lenke til kommentar

Interessant, men ff-kompakten synes å være en skivebom. Man burde heller gått for et systemkamera-opplegg og med innebygget søker. Prisen er etter min mening det største bomskuddet. Men man vil vel melke en nisje som det er få i foreløpig. Et "kompaktkamera" til den prisen er antagelig interessant for kun svært få kjøpere.

 

Det mest interessante ser for min del ut til å være NEX-6 med innebygget søker og heller 16mpx enn 24 som i NEX-7. Jeg tipper NEX-6 blir noe å bryne seg på både for Canons speilløse greie og resten av speilløsgjengen pga prisen det vil antatt stabilisere seg ned mot etter kort tid.

 

Men, vet ikke hvorfor Sony alltid får meg til å tenke på IKEA, særlig når prisnivået ikke er i den retningen(?)

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony NEX-6 er akkurat bestilt hos JapanPhoto. Noen som vet om offisielle lanseringsdatoer i Norge for NEX-6 og 35mm, det har jeg gått glipp av i all rykteflommen.

 

Plutselig er jeg ikke så lei meg lenger over at jeg mistet den elektroniske søkeren til NEX-5N-en min på tur i skogen for noen uker tilbake. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony NEX-6 er akkurat bestilt hos JapanPhoto. Noen som vet om offisielle lanseringsdatoer i Norge for NEX-6 og 35mm, det har jeg gått glipp av i all rykteflommen.

Har ikke peiling; men Sony er vel på generelt grunnlag flinke til å ha kort tidr mellom lanser og tilgjengelighet?

 

Plutselig er jeg ikke så lei meg lenger over at jeg mistet den elektroniske søkeren til NEX-5N-en min på tur i skogen for noen uker tilbake. :D

Jeg tenkte faktis på deg, når jeg så spesifikasjonene til NEX-6; der er et kamera som passer bykatten vår ;)

 

Og det at Sony har lansert en del interessante ojektiver samtidig, er jo ingen uting.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...