Gå til innhold

Tilbakeblikk: Broken Sword: The Shadow of the Templars (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godsakstilbakeblikk!

 

Et potensielt kontroversielt element er det faktum at man kan dø i spillet. Det skjer svært sjeldent, og det er vanligvis åpenbart når man er i en farlig situasjon og når man ikke er det, men om man ikke har lagret på en stund – fordi man ikke regner med at det er nødvendig – kan det være frustrerende å se «game over»-skjermen.

De tonet ned geita i nyutgivelsen iallfall. :p

 

Spilte BS2-4 over sommeren og må si at kameraet i 3&4 var begredelig, verst i treeren. Kombinert med mangelen på mus i BS3 så ble det i overkant frekt (verre enn BG&E!). Playstation/Xbox som satte sine spor der. Heldigvis begrenset de kassedyttinga fra 3 til 4 da, som du sa, og kvittet seg med konsollopplegget og støttet mus igjen. Var litt ekstremt til tider. QTEene fra BS3 ble vel også fjernet i BS4 igjen, men skulle bare mangle! Hadde de bare forbedret kameraet mer også da.

 

Slutten på BS4 kom litt brått på, men jeg synes ikke den er så frekk som mange vil ha det til. Mulig jeg bare ikke hadde så høye forventninger etter BS3...

 

Saxon holder vel fortsatt stand og skal være med i BS5 regner jeg med, men de har jo forskjellig skuespiller som Nico i hvert spill, Regner med det blir en femte i BS5. :p

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Alltid likt Broken sword, og har rundet spill 1 og 3, men husker ikke så mye fra sistnevnte, annet enn at jeg likte det.

 

Uansett fantastisk stemning og rollegalleri. Historien er spennende, men hopper av og til litt fort mellom steder, noe som gir en del antiklimatiske situasjoner...snakker da om spill nr. 1.

Lenke til kommentar

I can explain everything...

 

Broken Sword 1 og 2 er blant mine favorittspill. Har rundet dem mange ganger og blir ikke lei. Alt fra grafikk, stemmeskuespill, musikk og lydeffekter, historie og humor er bare perfekt. Å kunne spørre andre hva de synes om en truse eller en orm du har dratt med deg overalt, og å se og høre reaksjonen deres er utrolig morsomt. Holder nå på med Broken Sword 2 på iPad faktisk, men fikk ikke til det ene easter egget der dessverre.

 

Hvor er radiohodet forresten? Han har ikke kommentert i artikkelen enda :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er radiohodet forresten? Han har ikke kommentert i artikkelen enda :p

 

Radiohodet har vært på borte i helgen! :p Fantastisk flott artikkel! Shadow of the Templars er et av mine favorittspill, og selv om kvaliteten på de andre ikke har kunnet nå helt opp til de samme høydene er det noe helt spesielt å høre stemmen til Rolf Saxon introdusere hvert nye spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...