Gå til innhold

Test: Asus ROG Maximus V Formula


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt har Asus sine hovedkort gode Vrm's og Mosfets, men i dette tilfellet blir de jo godt skjult med kjøleløsningen.

Hvilken type strømregulering har blitt brukt på hovedkortet her?

 

Ser også at Audio kretsen er isolert fra resten av hovedkortet, dette er svært bra da det ofte blir langt mindre interferens og skurring!

Lenke til kommentar

Har dette kortet selv og er veldig fornøyd! Det er også mulig å stappe det inn i et Fractal Design R3. Blir litt trangt, men fungerer fint.

 

Har du behov for Thunderbolt-tilkobling og er villig til å betale noen kroner ekstra, finnes det en versjon kalt Maximus V Formula/ThunderFX som har dette.

 

Dette er feil. ThunderFX er et eksternt USB lydkort fra Asus. Det er riktignok mulighet for å få Thunderbolt på dette hovedkortet via et ekstra PCI-E kort, men dette må kjøpes i tillegg.

 

Må man ikke opp i Socket2011 for å få 4 minnekanaler?

 

Riktig. Z77 er kun dual-channel. Kun X79 har quad-channel. EDIT: Det menes vel at det er plass til 4 minnebrikker ser det ut som.

Endret av Deepo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at det er så viktig for meg, og mange andre, men jeg synest det er unødvendig å ha så mange PCI express x1 porter, og ikke ha noen vanlige PCI-porter.

Dersom en kar har et 2 år gammelt lydkort til 1599,- som er PCI-basert er det nå verdiløst for han, fordi han ikke kan koble det på et kort som dette.

 

Så bra annmeldelse, men synest den fortjener en " - " for å mangle PCI port.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at det er så viktig for meg, og mange andre, men jeg synest det er unødvendig å ha så mange PCI express x1 porter, og ikke ha noen vanlige PCI-porter.

Dersom en kar har et 2 år gammelt lydkort til 1599,- som er PCI-basert er det nå verdiløst for han, fordi han ikke kan koble det på et kort som dette.

 

Så bra annmeldelse, men synest den fortjener en " - " for å mangle PCI port.

Jeg har lest i databladet til lydchippen, og på papiret ser jeg ikke noe som er for dårlig til avspilling av lyd. Det eneste er at hovedkortet kunne hatt coaxial utgang også, men 2xToslink er da mer enn godt nok. DACen ser heller ikke så verst ut, men noen hovedkort kan som kjent fange opp støy på analoge lydutganger.

 

Om du derimot snakker om semi-pro lydopptak så er vel dette hovedkortet kanskje ikke mot den målgruppen uansett.

BTW: Hvilke 2 år gamle lydkort snakker du om?

Lenke til kommentar

Ikke at det er så viktig for meg, og mange andre, men jeg synest det er unødvendig å ha så mange PCI express x1 porter, og ikke ha noen vanlige PCI-porter.

Dersom en kar har et 2 år gammelt lydkort til 1599,- som er PCI-basert er det nå verdiløst for han, fordi han ikke kan koble det på et kort som dette.

 

Så bra annmeldelse, men synest den fortjener en " - " for å mangle PCI port.

Kjøpte du et såpass dyrt PCI-kort for 2 år siden har du deg selv å takke. PCI har i veldig lang tid vært på vei ut, det burde derfor ikke komme som et sjokk at high-end hovedkort dropper PCI-støtte til fordel for PCIe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...