Gå til innhold

Metal Gear-videoen som imponerte alle (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grafikken ser nydelig ut. Den er riktignok kjørt på PC, men har tro på at det kan se like flott ut på PS3 og Xbox360. Gleder meg masse til dette spillet, til tross for at jeg er skeptisk til at det er åpent sandkassespill. Men stoler på at Kojima leverer, som han alltid har gjort. Dessuten er jo dette bare en prequel til MGS5, så det er enda mer å glede seg til :D

Vet at enkelte mener serien burde sluttet med det fantastiske MGS4, men for min del må det bare fortsette å komme fler spill, så lenge de leverer på det nivået de har gjort til nå. Tidenes beste spillserie, uten tvil.

Lenke til kommentar

Vel alle slike videoer fra MGS serien har sett utrolige ut men gameplayet blir noe helt annet. Aldri i verden om konsollene klarer å kjøre noe sånn grafikk, noe har dem begrensa noe ekstremt. Hvis dem klarer virkelig slik grafikk så lurer jeg hva i huleste konsollutviklere har holdt på med siste årene .....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker folk bumpmapping slikt de gjør? Latterlige tåplige effekter på at det er våt. Ser ut som bakken er glassert med smeltet sukker. Eller gleder jeg meg. Å håper på en PC utgave. Elsker MGS spillene. Og det siste er blitt mye spillet. Ang. MGS filmen, så håper jeg de lager den 6 timer. For det er nesten umulig å fange MGS sin "vibe" på en normal 2 timers film. GO GO Konami!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
pesen denne video snutten kjøres på er utstyrt med dagen konsoll spesifikasjoner... så her trenges ikke noe nextgen for å si det sånn... går fint med det vi har i dag.
Dette ser jo milevis bedre ut en alt som er ute på dagens konsoller.

 

du kan jo sammenligne uncharted1/uncharted3 og se litt på killzone3.. så ser du utviklingen... at de drar til med noe litt bedre på slutten av denne gen er jo bare forventet... husker godt ps2 'god of war' og 'shadow of the colossus' på slutten, de kunne fint konkurrere med de første utgivelsene på ps3/x360 i 2005/06...

Lenke til kommentar
Vel alle slike videoer fra MGS serien har sett utrolige ut men gameplayet blir noe helt annet. Aldri i verden om konsollene klarer å kjøre noe sånn grafikk, noe har dem begrensa noe ekstremt. Hvis dem klarer virkelig slik grafikk så lurer jeg hva i huleste konsollutviklere har holdt på med siste årene .....

 

Er da gameplay i videoen, så ja, det ser sånn ut.

 

Tviler på at dette blir sandkasse i "Just Cause 2"-stil.
En av grunnene til at jeg er litt skeptisk, nemlig at sandkasse + denne grafikken på dagens konsoller? Tja
Lenke til kommentar
Vel alle slike videoer fra MGS serien har sett utrolige ut men gameplayet blir noe helt annet. Aldri i verden om konsollene klarer å kjøre noe sånn grafikk, noe har dem begrensa noe ekstremt. Hvis dem klarer virkelig slik grafikk så lurer jeg hva i huleste konsollutviklere har holdt på med siste årene .....

 

Er da gameplay i videoen, så ja, det ser sånn ut.

 

Tviler på at dette blir sandkasse i "Just Cause 2"-stil.
En av grunnene til at jeg er litt skeptisk, nemlig at sandkasse + denne grafikken på dagens konsoller? Tja

 

Det har da alltid vert sån at de siste konsoll spillene har vert milevis bedre en de første spillene, som de fleste sier nå vet de alt om maskinvaren, og kan få yte alt ut av den,

Vi får se.

 

Og Metal gear bli ikke sandkasse bare litt mere frihet , passer perfekt fordi alle metal gear spillene har tvinget deg til og gå tilbake til samme plassene, nå kan du gå tilbake men kanskje i et annet hus,

 

Men Gta type sandkasse blir det aldri, vil sikkert følge en sti bare større sti :p

Lenke til kommentar

Har skaffet meg Metal Gear Solid Classics HD uten å noensinne ha spilt noen Metal Gear spill før og lurer på om noen kan forklare meg hvilken rekkefølge jeg bør spille spillene i for å forstå historien, eventuelt om jeg bør lese meg litt opp på historien fra de tidligere spillene.

Det lureste er nok å spille i den rekkefølgen spillene kom ut. Men ærlig talt, uansett rekkefølge vil gi deg kraftig hodepine hvis du prøver å forstå noen sammenheng mellom spillene. Selv startet jeg med MGS3, og det er jo det første spillet kronologisk sett i "Metal Gear"-sagaen. Og jeg syns jo selvfølgelig det er det beste MGS som er laget(og kanskje det beste spillet noen sinne). Det skal nevnes at historien i MGS3 gjerne oppfattes som mer lettfattelig enn de andre spillene, så det kan være en grei introduksjon til serien.

Lenke til kommentar

Har skaffet meg Metal Gear Solid Classics HD uten å noensinne ha spilt noen Metal Gear spill før og lurer på om noen kan forklare meg hvilken rekkefølge jeg bør spille spillene i for å forstå historien, eventuelt om jeg bør lese meg litt opp på historien fra de tidligere spillene.

Du burde starte med det beste spillet nemlig Metal Gear 1 til ps1, eller du kan spille opdatert versjon på Gamecube,

Lenke til kommentar

 

Dette ser jo milevis bedre ut en alt som er ute på dagens konsoller.

Egentlig ikke, og det spørs hvor bra det ser ut i dagslys (altså dagslys i spillet). Mørke omgivelser og smart bruk av LOD og DOF kan gjemme mye. Lyssettingen/effektene og shadingen er veldig bra, men ellers ser man low-res teksturer, aliasing og tydlige polygon kanter en del steder. Ikke akkurat noe som skriker nextgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har skaffet meg Metal Gear Solid Classics HD uten å noensinne ha spilt noen Metal Gear spill før og lurer på om noen kan forklare meg hvilken rekkefølge jeg bør spille spillene i for å forstå historien, eventuelt om jeg bør lese meg litt opp på historien fra de tidligere spillene.

Det lureste er nok å spille i den rekkefølgen spillene kom ut. Men ærlig talt, uansett rekkefølge vil gi deg kraftig hodepine hvis du prøver å forstå noen sammenheng mellom spillene. Selv startet jeg med MGS3, og det er jo det første spillet kronologisk sett i "Metal Gear"-sagaen. Og jeg syns jo selvfølgelig det er det beste MGS som er laget(og kanskje det beste spillet noen sinne). Det skal nevnes at historien i MGS3 gjerne oppfattes som mer lettfattelig enn de andre spillene, så det kan være en grei introduksjon til serien.

Absolutt, MGS3 har ikke noe 'bagasje' fra tidligere spill i serien og menes generelt å være det beste spillet så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...