Gå til innhold

AMD FX6100 3,3 (4) +990FXA-UD3 rev. 1.2


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en ganske nybegynner når det gjelder overklokking, og prøver meg fram litt.

 

Kjørte .AMD's Auto tune, GPU og CPU. 3.6 Ghz og det fungerer jo, men jeg har lyst til å skvise litt mer ut av den..

 

Nå har jeg slått av cpu overdrive, graphics er enabled. satt multiplikatoren i BIOS

på 20x, 4 Ghz og der går den fint..CPU Boost er disabled. har kjøt noen benchmark tester og prime95 i 20 min (hadde det litt travelt, var bare for å teste fort). 0 errors. ikke noe varme.

 

Har bare stock kjøler, og har sett folk skrevet de har den @4,5 med stock.

foursetter jo god kjøling, og her som min står får den det. godt kjølig kabinett, med ypperlig luftgjennomstrømning.Fractal Design r3.

.

Jeg mener strømmen er 1,4v til CPU'n, trenger jeg å øke den noe særlig hvis jeg ville prøvd 4,2 - 4,3 - 4,5? den står hvertfall på auto nå. Jeg veit ikke om det er bra eller ikke?

 

7,4

7,9

7.8

7,8

7,9 i windows index.

hadde vært najs å hatt den litt høyere..Den gikk fra 7,3 til 7,4 når jeg pusha 3,3 - 4Ghz

 

 

Hele oppsettet

 

;

Gigabyte 990FXA-UD3-Rev.1.2 32GB max minne (bøst:)

Kingston DDR3 HyperX 1333 Mhz 8GB CL9

XFX Radeon HD 6870 1GBDDR5 Dual Fan

Intel SSD 111GB

Barracuda 2T

BD-R

 

 

Update:

 

 

Jeg gikk inn i bios og satt opp klokkefrekvensen til 4,2.(21).fortsatt CPU Boost deaktivert.

starta opp, kjørte windows index og jammen 7,5. :) synes det virker bra. det er jo helt sykt. nesten 1GHz opp. :D

Endret av MistaMista
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merka at maskina blei litt ustabil etter 4,2 oppfraderinga.. frøys iblandt, og fikk noen bsod. la merke til at det stod noe om proscessor i den så tok jeg den ned igjen til 3900. Prøvde å slå på turbo boost og tok den på 4100 men har en anelse om at den gjør mer skade enn godt.