Gå til innhold

Fem ting vi ikke liker med Metro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det morsomste er at det er slik på server versjonen også. Er det meninga at vi skal drifte servere fra nettbrett framover? Likte ikke startknappen i begynnelsen jeg heller, men etter snart 20 år med den blir det litt brutalt å fjerne den "cold turkey" syns jeg. Kan ikke se helt grunnen til denne bastante holdningen. Spennende uansett.

 

Når RDP defaulter til Metro kommer vi til å bruke ei formue i brukeropplæring for ansatte på TSer. :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lite imponert over Metro grensesnittet på PC. Blir for mye hopping frem og tilbake når man skal holde på med en del forskjellige programmer, slik man ofte gjør.

 

Om det blir Win8 på meg blir det helt klart med en eller annen fix, regner med at dette vil være på plass lenge før launch.

Lenke til kommentar

Lite imponert over Metro grensesnittet på PC. Blir for mye hopping frem og tilbake når man skal holde på med en del forskjellige programmer, slik man ofte gjør.

 

Om det blir Win8 på meg blir det helt klart med en eller annen fix, regner med at dette vil være på plass lenge før launch.

 

Hvis man blir tvunget til å kjøre Win 8 med 3djeparts løsninger på toppen for å få et brukbart produkt så kan man like godt bli værende på Win 7.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lite imponert over Metro grensesnittet på PC. Blir for mye hopping frem og tilbake når man skal holde på med en del forskjellige programmer, slik man ofte gjør.Om det blir Win8 på meg blir det helt klart med en eller annen fix, regner med at dette vil være på plass lenge før launch.

Min tanke også, ser aldri desktop da den er dekket med 5-10 lag med vinduer.

Syntes selv start knappen i Win 7 er grei med at den viser de siste brukte programmene.

Lenke til kommentar

Ingen fare folkens, dette er Microsoft sin versjon av Tick Tack strategien til Intel, forskjellen her er at vi må huske på at det er snakk om Tick - Shit versjonen som er så innmari kjent :

Godt eksempel : Windows XP - Vista (shit ) - Windows 7 - Windows 8 (shit ) - Windows 9

 

Nei, tydelig at Microsoft ikke har helt peiling her, her burde selskapet ha såpass mye baller at man har kunnet hatt 2 utgaver av windows 8 tilpasset en datamaskin som har touch eller ikke. Mye idiotisk som har blitt gjort og det er tydelig at Microsoft ikke hører på testerne, men de skal nå jaggu meg få høre litt på lommeboka vår!

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det Microsoft har her er enkelt og greit Windows Tablet 7, ikke Windows 8.

 

Dette er KUN ment til nettbrett og andre touch-only løsninger, ikke fullverdig løsning for pcer med skjerm og tastatur.

 

Blir morsom å se salgstall fra win8 lansering.. M$ kommer til å få sjokk :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Min tanke også, ser aldri desktop da den er dekket med 5-10 lag med vinduer.

Syntes selv start knappen i Win 7 er grei med at den viser de siste brukte programmene.

Nå viser den vel strengt tatt de mest brukte programmene, og Windows 8 sorterer programmene som kommer opp i søk på samme måte.
Lenke til kommentar

Synes ikke Windows 8 er så annerledes å bruke en Windows 7. I stor grad fant jeg ut at det handler om tilvenning. Forøvrig angående tick tack: Windows XP ble ikke godt mottatt da det kom ut og med god grunn. Windows 7 er egentlig den første Windows versjonen jeg kan huske som ikke ble pepret ved utgivelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg har enda ikke gjort meg opp en helt fullstendig mening.

Da var morro å jobbe med metro og vanlig snitt. Det var bare å trykke på startknappen på tastaturet,. så skiftet man mellom de to. Lurte man på noe, var det bare å begynne å skrive.

 

Og skulle jeg tilgang til alle programmer i standar desktop, så var det bare å lage en toolbar med stien til C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs. Akkurat slikt på win7.

 

Alle slike nye ting tar tid å venne seg til. Husker bar hvor lang til man bruke på å bli vandt med XP i vanlig modus og ikke i klassisk modus, men nå er det historie.

 

De som hele tiden må ha tingene slikt de var før, vel uten utvikling, så ville vi enda sittet i huler å tagget med stein på veggene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...