Gå til innhold

Test: Den nye iPad-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg reagerer ikke på at poenget er tatt opp, fordi det helt klart er noe som skiller brettet fra konkurrenter. Jeg reagerer på at det er satt opp som "negativt", da det har sine klare fordeler. Det skulle vært oppført som en nøytral egenskap. Men grunnet skribentens (og tek.no sine) subjektive meninger, er det tydelig negativt ladet i artikkelen.

 

Edit: jeg kritiserer redaksjonens objektivitet.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Jeg må nå spørre.. Hva er det som IKKE gjør det til en negativ ting? Har selv iPad 2, og hvor mye jeg enn ønsket at andre nettbrett skulle være bedre når jeg kjøpte, så klarte jeg ikke å unnslippe at iPad 2 virket klart best da, sett under ett, og at det fortsatt er bedre enn konkurrentene, men mitt største ankepunkt på den negative siden var akkurat det at dette var og er en negativ ting. At "Apple bestemmer" var også noe som irriterte meg veldig når diverse apper ble trukket fra App Store av helt merkverdige grunner, apper jeg hadde stor nytte av, og er grunnen til at jeg nå har jailbreaket min pad. For ikke å snakke om iTunes.. Utelukker ikke at det er noe positivt med det, men jeg er svært nysgjerrig på hva det er

Lenke til kommentar

Det største ankepunktet er bugs, malware og optimalisering.. IOS er idag tilgjengelig på ipod (4) ipad (3) og iphone (5). Det betyr i alt rundt 12 ulike produkter. Android derimot, er tilgjengelig på 220+ produkter.

 

Desto færre hardwaremuligheter du må forholde deg til, desto enklere vil det være å optimalisere OS'et du utvikler. En stor utfordring til en programutvikler er balansen mellom effektivitet og kompatibilitet.

 

Hvem har vel ikke brukt en datamaskin uten å oppleve kræsj fra tid til annen..? Fordi hardwaremuligheten er nærmest uendelig (opphøy antall modeller av hver komponent med antall komponenter) så ser du utfordringene som windows og linux har. Så kan du blande inn tredjeparts programutiklere i tillegg. Hvor mange prosessorer, minnebrikker, cameramoduler, skjermstørrelser, OS versjoner etc. må de forholde seg til? Enten vil de utvikle programvaren med fokus på kompatibilitet, med ofring i optimalitet, eller de kan utvikle programvaren med fokus på optimalitet med redusert kompatibilitet. Det er et balansespill, og det samme gjelder for IOS utviklere, men de har en langt enklere jobb, og dermed behøver du ikke gi slipp på for mye optimalisering for å frendeles har det kompatibelt med samtlige IOS brukere.

 

Nå skulle jeg tatt for meg kontrollorganet på appstore; men ser tiden flyr og jeg må på jobb..

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

triste greier i forhold til ipad 2.

eledigt batteri,blir veldig varm under bruk, treg opplading.

ja det stemmer som dere skriver, hadde ikke oppgradert om jeg hadde lest dette.

var mye mer fornøyd med 2, der varte batteriet opp til 3 dager med mitt bruk, nye varer knapt en dag. kamera er lite vesentlig på en ipad.

skuffet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...