Gå til innhold

Phase One senker prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tydeligvis priskrig på RAW konvertere for tiden.

 

Fikk med en gratis kopi av CaptureOne Express med et datablad jeg kjøpte i fjor, og jeg må si at programmet overrasker positivt. Ser dog at det er Pro utgaven som har de featurene som jeg egentlig ønsker :)

 

Kan ikke anbefalle Capture One Pro nok. Før var jeg Nikon-fanboy, den tiden er forbi. Men er nå stålt CaptureOne fanboy:)

 

For alle som er overmiddels fotointeresserte gir det programmet mye mer en Lightroom og div andre råkonvertere.

Lenke til kommentar

For alle som er overmiddels fotointeresserte gir det programmet mye mer en Lightroom og div andre råkonvertere.

Sterke ord i en tid da det er nærmest påbudt å anbefale LR til alle som kan krype og gå og har et kamera.

 

At man slipper katalogfjaset , og at man får gode filer ut av CaptureOne, det vet jeg; men hvilke andre ting er det du ser som det CaptureOne's virkelige styrker?

Lenke til kommentar
For alle som er overmiddels fotointeresserte gir det programmet mye mer en Lightroom og div andre råkonvertere.
Sterke ord i en tid da det er nærmest påbudt å anbefale LR til alle som kan krype og gå og har et kamera.At man slipper katalogfjaset , og at man får gode filer ut av CaptureOne, det vet jeg; men hvilke andre ting er det du ser som det CaptureOne's virkelige styrker?

 

På jobben min er jeg sanne Adobe-evangelist. Og Lightroom er veldig bra og billig. Men! Capture One gir meg helt fantastisk kontroll over fargene og detaljer og den presisjon i sliders i C1 er ikke til å finne i noen andre programmer.

 

I Lightroom er alle endringene ganske kraftig - mens i C1 kan man mikrojustere - og det gir mer skånsomt resultat - og gjør akkurat det man forventer uten å spyle over andre instillinger. Og resultatet blir mye mer av den typen man får fra kamera. Føler jeg får mye raskere og bedre resultat i C1 samt at pga de farge og kamera profiler at bildene blir mer 3D og ikke så flate som i Lr.

 

Også liker jeg den tankegangen at jeg bearbeider heile bildet som ett helhet - det syns jeg er viktig når jeg jobber for pressen.

 

Veldig mye av dette går på følelser og smak - men skygger kan være dypere i C1 og forsatt ha detaljer, mens i Lr så mister man de kjappere. Samme gjelder highlights.

 

 

 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...