Gå til innhold

10 ting du bør vite om 5D Mark III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig merkelig valg igrunn - når man på 1D X har samme type LCD-display i søkeren, og mulighet for utskiftning av mattskive. Kan da umulig være svindyrt å offisielt støtte utskiftbare mattskiver? Iallefall ikke når det har vært mulig på de to forrige modellene... :mad:

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar
Dersom LCDen hadde hatt høy nok oppløsning og dekket hele søkeren burde det være mulig å benytte den til en rekke forskjellige nyttige funksjoner. Tenk deg for eksempel om du kunne få et halvgjennomsiktig histogram i søkeren? Eller hva med konturene av forrige bilde, for å gjøre det lettere å treffe riktig med kameraets HDR-funksjon? Eller over- og undereksponeringsvarsel i søkeren som viser hvor i bildet faresonene er? Eller, for den saks skyld, alle disse tingene.

Spennende idéer, men jeg tror det kan gå ut over søkerbildet av å innføre et statisk fargefilter i søkeren for å få farger fra LCD-displayet. Men høyoppløst sort/hvittgjennomsiktig kunne jo vært noe. :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Den gjennomsiktige LCDen over mattskiven er neppe en tradisjonell LCD der man kan ha mye detaljer. De fleste LCD bruker to polarisasjonsfiltre for å få god nok kontrast, dermed ville søkerbilde forsvunnet hvis man bruker et polarisasjonsfilter foran objektivet.

Ideen med histogram og konturer burde likevel kunne realiseres med projeksjon eller et ekstra display i søkeren.

Lenke til kommentar

]Kan ikke se noe som helst i artikkelen som ikke er "verifisert" - hvilke punkter tenker du på?

 

Spesielt punkt 1 og 5 fremstår som noe rett fra PR-materiale. Greit nok å nevne i en artikkel om en lansering, men når artiklen en vinklet som "dette vet vi", så mener jeg det blir feil.

Lenke til kommentar

At i artikkelen er begreftet informasjon. At slitedeler i kamera og deksel er laget av spesielle materialer for å unngå støv, og at kameraet har fått flere pakninger og på nye steder er fakta. Det tiden vil vise er hvor bra disse tiltakene virker, men at de er der, er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Da Canon nettopp lanserte 5D Mark III ble det en del surmuling fra publikum for liten økning i oppløsning og generelt litt småkjedelige spesifikasjoner.

 

Nå skal jo jeg være forsiktig med å uttale meg, da jeg mangler dokumentasjon.

Men var ikke den skuffelsen fra dem som ventet på en 30-40MP sensor??

Stort sett alt annet er jo nytt i dette kamera og milevis foran det som er i 5D ll og det har jeg ikke sett noen kritikk av .

Men hva vet jeg,det er bare mitt inntrykk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da Canon nettopp lanserte 5D Mark III ble det en del surmuling fra publikum for liten økning i oppløsning og generelt litt småkjedelige spesifikasjoner.

 

Nå skal jo jeg være forsiktig med å uttale meg, da jeg mangler dokumentasjon.

Men var ikke den skuffelsen fra dem som ventet på en 30-40MP sensor??

Stort sett alt annet er jo nytt i dette kamera og milevis foran det som er i 5D ll og det har jeg ikke sett noen kritikk av .

Men hva vet jeg,det er bare mitt inntrykk.

 

Enig med Snekkern her, har ikke sett mye surmuling om andre spes enn oppløsningen. For min del er jeg glad det ble en moderat sensor. Dette kamera har alt det jeg ser etter(:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På pressekonferansen var det i alle fall en del surmuling fra oppmøtte påresse, men mitt inntrykk var at det først og fremst skyldtes at nikon med D800 var flinkere til å gi detaljert informasjon om (og skryte av, med god grunn) alle de fiffige detaljene i kameraet. Etter hvert som det kom mer detaljert info fra Canon stilnet surmulingen mer og mer, og konsensur synes nå å være at 5D3 er et imponerende kamera og et mer gjennomtenkt verktøy enn 5D2 var.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter hvert som det kom mer detaljert info fra Canon stilnet surmulingen mer og mer, og konsensur synes nå å være at 5D3 er et imponerende kamera og et mer gjennomtenkt verktøy enn 5D2 var.

Ble det nevnt noe om DR og støy kontra mk2? Man skulle tro at etter såpass lang tid burde Canon kunne vise til betydelige forbedringer.

 

Det er en del rykter som sviver rundt på nettet som viser til folk som har "dypdykket" i det foreløpige (lille) filmaterialet som er tilgjengelig fra mk3, og tonen synes å være at forskjellene mot mk2 er små, sågar ingen på DR ved lav ISO. Skulle dette vise seg å være korrekt må jeg innrømme at jeg blir svært (negativt) overrasket.

 

Tor

Lenke til kommentar

 

Ble det nevnt noe om DR og støy kontra mk2? Man skulle tro at etter såpass lang tid burde Canon kunne vise til betydelige forbedringer.

 

Det er en del rykter som sviver rundt på nettet som viser til folk som har "dypdykket" i det foreløpige (lille) filmaterialet som er tilgjengelig fra mk3, og tonen synes å være at forskjellene mot mk2 er små, sågar ingen på DR ved lav ISO. Skulle dette vise seg å være korrekt må jeg innrømme at jeg blir svært (negativt) overrasket.

 

Tor

 

Usikker på om dette er postet tidligere, her er en forumpost med linker til analyser av DR etc. Relativt høytflyvende teknisk..

Lenke til kommentar

På pressekonferansen var det i alle fall en del surmuling fra oppmøtte påresse, men mitt inntrykk var at det først og fremst skyldtes at nikon med D800 var flinkere til å gi detaljert informasjon om (og skryte av, med god grunn) alle de fiffige detaljene i kameraet. Etter hvert som det kom mer detaljert info fra Canon stilnet surmulingen mer og mer, og konsensur synes nå å være at 5D3 er et imponerende kamera og et mer gjennomtenkt verktøy enn 5D2 var.

 

OK, for om en ser bort fra antall MP i sensor er det vel ikke store forskjeller på 5D lll og D800, slik jeg ser det, noe småting i+ fot D800 og andre i + for 5D lll

Men mulig jeg tar feil , jeg bare synser her .

Lenke til kommentar
Da Canon nettopp lanserte 5D Mark III ble det en del surmuling fra publikum for liten økning i oppløsning og generelt litt småkjedelige spesifikasjoner.

 

Nå skal jo jeg være forsiktig med å uttale meg, da jeg mangler dokumentasjon.

Men var ikke den skuffelsen fra dem som ventet på en 30-40MP sensor??

Stort sett alt annet er jo nytt i dette kamera og milevis foran det som er i 5D ll og det har jeg ikke sett noen kritikk av .

Men hva vet jeg,det er bare mitt inntrykk.

 

Enig med Snekkern her, har ikke sett mye surmuling om andre spes enn oppløsningen. For min del er jeg glad det ble en moderat sensor. Dette kamera har alt det jeg ser etter(:

 

Det er farli det :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...