Gå til innhold

Slik skal Asus skille seg ut i mengden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hmmm...

 

Jeg skulle ønske noen av hk-produsentene kunne ha et "clean, not-so-fancy" kort i porteføljen. Et kort med fokus på god plass og mange PCIe spor, gjerne i E-ATX size. Heller få og gode komponenter enn masse ræl.

 

Noen av oss benytter nemlig innstikkskort til disker, skjerm, NIC og lyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Gjør ikke så mye at det er litt ræl, men er mer opptatt av bra ræl, enn mye ræl, feks Intel NIC osv. I tillegg har jeg hatt problemer med stabilitet på Asus-hovedkort i det siste, det er mye vitkigere.

Stabiliteten har vel ofte sammenheng med mengden ræl (både mht komponentvalg og programvare). Det er klart at ting blir mer komplisert når ørtogførty "smarte" funksjoner skal implementeres og alt mulig skal ha et sexxxy brukergrensesnitt.

 

Jeg hadde heller ikke hatt noe imot bruk av kvalitetskomponenter. Det er nettopp på grunn av Realtek ol. jeg benytter NIC via innstikkskort isteden.

 

Problemet er at det blir for dyrt og lage skikkelige greier for Asus og gjengen. De får ikke solgt kvalitet så stæsj og billig prioriteres.

 

Leverandører som SuperMicro og Tyan mangler desverre klokkevennlig BIOS.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hmm...

 

Slik skal Asus skille seg ut i mengden, og gi brukerene noe helt nytt:

- ny versjon av programvare for strømstyring

- ny versjon av programvare for viftestyring

- dyre modeller har dyrere komponenter

- noen grep er gjort for kjøleentusiaster.

 

Mulig jeg overså noe men dette er ikke akkurat å skille seg ut i mengden. For meg er vel det som har skilt seg ut mest at jeg har hatt mindre uflaks med at Asus-kortene mine faktisk har virka greit.

Lenke til kommentar
Hvis du som hovedkortprodusent da bare bruker funksjonaliteten til prosessor og brikkesett vil man til slutt komme i den situasjonen at det ikke lengre er bruk for hovedkortprodusenter.
Hvorfor kan ikke da "entusiast" hovedkortprodusentene gjøre alvor av dette og lage produkter uten det samme realtek og marvel rælet på alle kortene? OC er vel og fint men det er begrenset hvor interesant det er med "bios reset switch", "error code display", "onboard reset switch", "voltage readout pins", innebygd QoS og alt dette mumbo-jumbo greien. Gi meg heller skikkelige nettverkskontrollere, lydkretser uten hav av støy osv, kort med flere brikkesett disktilkoblinger (herlig lav latency mm, og ja det involverer brikkesett produsentene.). Gjør litt mer enn å bare gi oss bedre kondensatorer og pwr kretser.

 

Det er for mye "plastic fantastic" som skal skille produktene. Heretter blir mine HK kjøp så enkle som mulig da man i realiteten ikke får noe brukelig igjen for de ekstra kronene. Kommer aldri til å kjøpe noe WS produkt igjen før det skjer kraftige omveltninger i mentaliteten og produkter som ROG får meg til å grøsse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Helt enig med deg Theo.

 

Det er underlig at ingen av av hk produsentene satser på en "Server grade"-serie, smått utrolig at samtlige markedsavdelinger tror at stæsj er gull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...