Gå til innhold

Nikon strammer grepet i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det synes jeg er helt riktig gjort av dem, hvordan skulle det ellers blitt om kamera mek. på hjørnet ødela kamera og kunden skal reklamere.. Skulle da kamera mek. ta kostnaden? Eller skulle Nikon ta kostnaden da kamera mek. hadde gått konkurs?

 

Dette blir i mine øyne å kvalitetsikre, men i USA kanskje de burde autorisere flere..

Lenke til kommentar
Nikon skriver at teknologien som ligger bak dagens kameraer er mer kompleks enn noensinne, og de mener at reparatører må ha spesialkompetanse for å gjøre et godt arbeid.

 

Er Nikon-kameraer virkelig så voldsomt mer kompliserte enn Canon, Olympus eller Sony? Eller er det slik at man kan skrive en doktogradsavhandling om lukkermekanismen?

Lenke til kommentar

Det synes jeg er helt riktig gjort av dem, hvordan skulle det ellers blitt om kamera mek. på hjørnet ødela kamera og kunden skal reklamere.. Skulle da kamera mek. ta kostnaden? Eller skulle Nikon ta kostnaden da kamera mek. hadde gått konkurs?

 

Dette blir i mine øyne å kvalitetsikre, men i USA kanskje de burde autorisere flere..

 

Ja, reperatøren tar kostnaden, akkurat som kunden tar kostnaden om de ødelegger sitt eget kamera, dette er vel ikke akkurat komplisert?

 

Dette er ikke for å hjelpe kunden, det for å kunne suge mer penger ut av folk ved å lage en situasjon med mindre konkurranse.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De som lager fungerende piratdeler vil nok like dette godt, så det eneste Nikon oppnår er at piratdelemarkedet blir bedre utviklet, for hjemme-snekring vil alltid finnes.

 

Edit:

Derfor vil det kun være Nikons 23 autoriserte reparatørverksteder som vil få tilgang til reservedeler.

 

Det kan nok hende at Nikon godkjenner flere verksteder/reparatører men det er nok bare for å få inn flere penger på alle de årlige pålagte update-kursene de må ta for og opprettholde autorisasjonen på linje med merkeverksteder i andre bransjer.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vil vel de vanlige syterne syte like jævlig hvis de får tilbake ett kamera reparert av Ole Johnny Johnny kameraservice & Kebab hvor de har spart 20 kroner og er misfornøyd med, for deretter gå å fortelle alle vennene sine på Facebook at Nikon er ett drittmerke de bør styre unna.

 

Så tette er faktisk flertallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vil vel de vanlige syterne syte like jævlig hvis de får tilbake ett kamera reparert av Ole Johnny Johnny kameraservice & Kebab hvor de har spart 20 kroner og er misfornøyd med, for deretter gå å fortelle alle vennene sine på Facebook at Nikon er ett drittmerke de bør styre unna.

 

Så tette er faktisk flertallet.

 

Nja, jeg opplever vel heller at de fleste klager på den/de som har reparert produktet .

Selvsagt finne det de som fraråder en å kjøpe et spesielt merke,selv om merket egentlig ikke har noe med feilen/skaden å gjøre ...

Lenke til kommentar

Priser vil også øke på Nikon. Etterhvert vil det være kun autoriserte Nikon forhandlere som får lov til å selge Nikon. Her snakker vi jerngrep om distribusjons nettverk.

 

Er det bare jeg som får aldri så liten motbydelig Apple flashback her?

 

Kamerabransjen fant vel opp dette lenge før Apple fantes ?

 

- Unike objektivfatninger

- Unike batterier med ditto ladere

- Trådløse blitssystemer som er unike for hvert merke

- Ulike navn på identiske funksjoner og kontroller som feks. PASM.

 

Sikkert mer som kunne vært tatt med.

Lenke til kommentar

Syns det lobotomerte hatet mot Apple høres mer ut som fanatikere som har droppa sin daglige dose medikamenter enn fornuft.

 

Alle som driver butikk vil vel ha kundene til å kjøpe DERES produkter, og ikke bare en gang men gang på gang pluss alt tilbehøret i hele verden.

 

Hvor mange elektroniske duppeditter finnes det ikke på markedet som feks går på batterier som knapt kan brukes i ulike modeller fra samme produsenter som i kameraer eller bærbare PCr ?

 

Hadde SV styrt verden så hadde det sannsynligvis vært 1 bærbar PC modell i verden som man måtte søkt om å få kjøpe, samt papirer fra fastlegen at det var greit...

Lenke til kommentar

Syns det lobotomerte hatet mot Apple høres mer ut som fanatikere som har droppa sin daglige dose medikamenter enn fornuft.

Der er jeg uenig, personlig synes jeg at de som er lobotomerte, er Apple sine fanboys. Ikke at det plager meg, jeg klarer å si nei. Men det er at alle de andre ser på Apple og synes de gjør er så bra, og dermed prøver å kopiere de. Men det de gjør, er å kopiere de verste sidene av Apple og dropper de tingene som Apple faktisk er gode på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå vil vel de vanlige syterne syte like jævlig hvis de får tilbake ett kamera reparert av Ole Johnny Johnny kameraservice & Kebab hvor de har spart 20 kroner og er misfornøyd med, for deretter gå å fortelle alle vennene sine på Facebook at Nikon er ett drittmerke de bør styre unna.

 

Så tette er faktisk flertallet.

Jeg synes det er ganske nedlatende av deg. Familie og venner av meg tenker ikke slik.

 

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå vil vel de vanlige syterne syte like jævlig hvis de får tilbake ett kamera reparert av Ole Johnny Johnny kameraservice & Kebab hvor de har spart 20 kroner og er misfornøyd med, for deretter gå å fortelle alle vennene sine på Facebook at Nikon er ett drittmerke de bør styre unna.

 

Så tette er faktisk flertallet.

Jeg synes det er ganske nedlatende av deg. Familie og venner av meg tenker ikke slik.

 

-k

 

Prøv å jobb i servicebransjen/kundeservice/butikk en uke og hør hva kunder/forhandlere/importører sier av ting du ikke skulle hørt så hadde du blitt overrasket.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...