Gå til innhold

Nikon strammer grepet i USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøv å jobb i servicebransjen/kundeservice/butikk en uke og hør hva kunder/forhandlere/importører sier av ting du ikke skulle hørt så hadde du blitt overrasket.

Jeg jobbet i butikk gjennom hele videregående. Mange snodige typer, men få av typen du beskriver.

 

-k

 

Jeg kan ikke utdype så mye pga taushetsplikt, men på generell basis når man sitter i andre enden av en telefon og prater med en forhandler som ikke klarer å legge på telefonen ved en samtales slutt, og det siste man hører er at importør/kundeservice/produsent har driti seg ut igjen og får all skyld.

 

Dette mens det er forhandleren selv som har gjort alt feil og det eneste kunden får servert er en løgn istedet for å innrømme at det faktisk er de som har gjort feil.

 

Og dette finner man i alle ledd, noengang hørt historien om kunder som har månedlig faktura og som kjefter på firmaer at de KUN FÅR PURREFAKTURA og aldri orginalfaktura ? Dette skyldes en hemmelig avtale med posten som få vet om som innebærer at postbudet ikke leverer orginalfakturaene men kun purrefakturaen.

 

Flommene i Thailand ifjor og hva flere skriver på forum angående dette og feks utsettelser av kameramodeller som Nikon D800 er heller ingen hyggelig lesning. Ingen forståelse eller sympati ved at mange er drept, mistet alt de eier, infrastruktur ødelagt, fabrikker fyllt opp av vann osv osv så lenge de får bare får kameraet sitt så kan resten seile sin egen sjø.

Lenke til kommentar
Flommene i Thailand ifjor og hva flere skriver på forum angående dette og feks utsettelser av kameramodeller som Nikon D800 er heller ingen hyggelig lesning. Ingen forståelse eller sympati ved at mange er drept, mistet alt de eier, infrastruktur ødelagt, fabrikker fyllt opp av vann osv osv så lenge de får bare får kameraet sitt så kan resten seile sin egen sjø.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du blander dette inn i denne tråden. All sympati til de som mistet hus eller det som verre var i flommen, men mener du at de får hus eller livet tilbake av at Nikon i Usa er vanskelige med reservedeler? Mener du at jeg burde stå med lua i hånda ovenfor den Norske importøren når folk opplever en naturkatastrofe i Thailand?

 

-h

Lenke til kommentar

Det gikk på det at folk ikke nødvendigvis klarer å skille mellom barken og veden ved dårlig service på ikke godkjent verksted og at dette da indirekte kan gå utover Nikon som dårlig kameramerke.

 

Noe som er veldig snodig er at vi diskuterer en problemstilling som ingen her i landet inntil videre blir påvirket av...

Lenke til kommentar

Det gikk på det at folk ikke nødvendigvis klarer å skille mellom barken og veden ved dårlig service på ikke godkjent verksted og at dette da indirekte kan gå utover Nikon som dårlig kameramerke.

 

Noe som er veldig snodig er at vi diskuterer en problemstilling som ingen her i landet inntil videre blir påvirket av...

I norge finnes det vel bare godkjente merkeverksteder, som f.eks Interfoto. Correct me if im wrong..

Lenke til kommentar

Man må ikke glemme alle de som har et eldre dslr "eksempel d40" og ikke ønsker å betale flere tusen for og bytte foreksempel skjermen, de har enkelt fått kjøpt deler fra eBay for og fikle med kameraet selv, denne muligheten kan kanskje forsvinne og kameraet havner på søpla istedenfor å kunne brukes i flere år til, sett fra et miljøsynspunkt er ikke denne type monopolister ønskelig.

 

Er klar over at det vil finnes et tredjeparts-marked, men de produserer nok populære deler og deler som fungerer i flere modeller, så alt finnes nok ikke og få kjøpt uoriginalt.

Lenke til kommentar

En siv.ing. jeg kjenner har selv byttet lukker på Nikon D100 (Interfoto sender sånt til Tyskland), plukket D300 i atomer og satt sammen igjen, blitsrør på SB-900 for meg og fikset fokus velgeren på D3.

 

Godt sånne finnes, Interfoto mente at var galskap å bytte lukkeren selv...og han ringte til de når det var gjort :thumbup:

Lenke til kommentar

En siv.ing. jeg kjenner har selv byttet lukker på Nikon D100 (Interfoto sender sånt til Tyskland), plukket D300 i atomer og satt sammen igjen, blitsrør på SB-900 for meg og fikset fokus velgeren på D3.

 

Godt sånne finnes, Interfoto mente at var galskap å bytte lukkeren selv...og han ringte til de når det var gjort :thumbup:

Jeg har sett det finnes enkelt-personer i Usa som gjør ting med objektiver som amerikansk importør/tilknyttede verksteder ikke vil eller kan. Med målbar gevinst.

 

-k

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...