Gå til innhold

Gammel storhet får nytt liv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter all lekkasjen i det siste følest dette som gammelt nytt ;)

 

Nei, tror ikke dette er noe for meg. Likte ikke designet slik det ble seende ut tilslutt.

 

Mye mer interessant var det at Sigma slapp SD1 Merill (til pris et sted rundt D700) og at DP1 og DP2 kommer med SD1 sensoren!

 

Her var det ikke et lite rykte engang om at det ville skje :) Men det er vel muligens fordi man ikke bryr seg så mye om Sigma.

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Og så er det de som sier at m-4/3 ikke er mer kompakt enn APS-C - dem om det ...

 

DP2M APS-C (crop 1.5) er mye mer kompakt :tease:

 

Spennende å se hvordan bildene fra E-M5 blir i forhold til E-P3

 

Hvorfor navnet E-M5?

 

E-P4 ?

Endret av Epp
Lenke til kommentar

Det ser lekkert ut.... og spesifikasjonene er langt i fra avskrekkende. Liker den bundlede blitsen og. Bruker blits så sjeldent, men når jeg gjør det, er det stort sett for å styre mine FL-50R. Den som følger med kan brukes til fjernkontroll.

 

...... Så gleder meg til å tafse litt på denne i butikken. .... frister.

Lenke til kommentar

DP2M APS-C (crop 1.5) er mye mer kompakt :tease:

Er så omstendig å bytte objektiv på DP2M ;)

 

Spennende å se hvordan bildene fra E-M5 blir i forhold til E-P3

Det er jeg også spent på - tipper at det er rimelig lkkert på ISO 200, men også levelig på ISO 3200.

 

Hvorfor navnet E-M5?

 

E-P4 ?

E-Px serien er Pen inspirert, E-Mx er OM inspirert. De liker ikke 4 tallet i østen, så den hopper de ofte over. 5 er sikkert valgt for å si at dette er µ-4/3 utgaven av E-5.

 

dp2 har 1.7x crop

Sensoren i DP2M er på 24x16mm - dvs. 1.5x crop

Endret av tomsi42
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor navnet E-M5?

 

E-P4 ?

 

P'en brukes vel pga Pen-slektskapet mens M'en henspeiler på OM som het bare M helt i begynnelsen. Mulig Olympus synes OM-D E-OM5 ble litt tungt så de "forkortet det" til OM-D E-M5. Eller kanskje det er en helt annen grunn, uansett burde OM-D1 hadde holdt.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Er det ingen andre som reagerer på batteritid?

 

"Til OM-D E-M5 kommer det også et værtettet vertikalgrep som utvider batterikapasiteten til 650 bilder per lading. "

 

Canon 30D som er mange år gammelt taklet 1000 bilder per ladning uten batterigrep..

Lenke til kommentar

Nei, du må vel inn på Canon-avvenning først ;)

 

Dette er ikke et kamera som er beregnet som et supplement til tradisjonelle DSLR-er. Dette er for oss som ønsker å bytte ut DSLR 100% med noe mer kompakt utstyr.

Tja, jeg er faktisk åpen for å gå vekk fra Canon, spesielt etter at D800 ble lansert. Skal jeg ha ett ekstra-kamera er det isåfall en liten kompakt.

Det skal uansett bli spennende å se noen ordentlig tester og resultater fra kameraet på litt høyere ISO. Hadde de bare satt inn en større sensor hadde interessen vært mye større fra min side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...