Gå til innhold

Trenger du mer plass i Dropboxen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke forbeholdt Andoid-applikasjonen, man kan få den samme bonusen ved å benytte tilsvarende funksjon i Windows, Mac og Linux-klienten.

 

http://forums.dropbox.com/topic.php?id=53104&replies=1383

 

Selv la jeg inn 5GB med bilder og video på en minnepenn, og benyttet denne for å få bonusen via en Windows PC. Visstnok er det mulig å slette filene rett etter Dropbox har begynt å laste de opp og få bonusen med en gang, men jeg har latt opplastingen gå sin gang. Når Dropbox først er greie å gir bort plassen gratis kan jeg like så godt gi dem noe å teste.

 

Kan dere være så snille og greie at dere legger ut kilder, i stedet for å bare slenge ut en apk-fil?

 

Her er linken til tråden som omhandler Android-applikasjonen: http://forums.dropbox.com/topic.php?id=53013

Endret av miCro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke forbeholdt Andoid-applikasjonen, man kan få den samme bonusen ved å benytte tilsvarende funksjon i Windows, Mac og Linux-klienten.

 

http://forums.dropbo...04&replies=1383

 

Selv la jeg inn 5GB med bilder og video på en minnepenn, og benyttet denne for å få bonusen via en Windows PC. Visstnok er det mulig å slette filene rett etter Dropbox har begynt å laste de opp og få bonusen med en gang, men jeg har latt opplastingen gå sin gang. Når Dropbox først er greie å gir bort plassen gratis kan jeg like så godt gi dem noe å teste.

 

Kan dere være så snille og greie at dere legger ut kilder, i stedet for å bare slenge ut en apk-fil?

 

Her er linken til tråden som omhandler Android-applikasjonen: http://forums.dropbo...ic.php?id=53013

 

Så det er bare å hente ned nyeste beta klienten i din første link, og starte å legge opp 5GB bilder for å få økt plass?

 

Edit: Snakk om via windows klient, og ikke android phone.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Så det er bare å hente ned nyeste beta klienten i din første link, og starte å legge opp 5GB bilder for å få økt plass?

 

Edit: Snakk om via windows klient, og ikke android phone.

 

Du kan ikke bare laste opp bildene som normalt ved å kopiere de inn i Dropbox-mappen, du må bruke funksjonen de betatester. Etter du har lagt inn bilder/film på en minnepenn (eller hva som helst som bringer frem AutoPlay menyen), vil Dropbox skanne gjennom enheten for å finne bilder og video for deretter å laste de opp.

 

post-26550-0-83346200-1328557219_thumb.png

Lenke til kommentar

Dersom dere ikke har/ønsker å laste opp personlige bilder:

 

Start opp cmd og skriv: fsutil file createnew IMG_0100.jpg 5200000000

 

Dette lager et bilde på litt "over" "5" gb, men lastes opp veldig fort da det egentlig ikke tar så mye plass. Flytt bildet over på en usb-stikk, og sett denne inn i pc-en på nytt for å starte dropbox-photo-uploader. Vent til denne ene filen er lastet opp, da hadde i hvert fall jeg 5 nye gb på brukeren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tjenesten må brukes for hva det er. Du legger ikke opp sensitiv data uten å evt kryptere de.

Og du legger heller ikke opp data du er avhengig av å få tak i ifra et annet sted på et senere tidspunkt.

 

Jeg har wallpapers, div brukermanualer og div jalla stuff der, og det passer dropbox helt kurant til.

Lenke til kommentar

Er svært skeptisk til denne type tjenester. For det første kan i prinsippet hvem som helst få tilgang til filene dine og du har ingen garanti for at filene er der når du trenger de.

Kan de virkelig det? Etter hva jeg forstår så er dataene godt kryptert. Jeg kan ikke lett få tilgang til godt krypterte filer lagret på min egen datamaskin dersom jeg ikke har nøkkelen.

 

Du har heller ingen garanti for at minnepinnen du lagret noe på fungerer en time senere når du kobler den til PCen du skulle ta med det dataene til. Ingenting er sikkert, men jeg har veldig gode erfaringer med dropbox sine oppetider. Jeg har ikke en eneste gang opplevd at tjenesten var nede mens jeg trengte den i løpet av de 2-3 årene jeg har brukt den.

Lenke til kommentar

Det er godt mulig de krypterer på sine servere, men de har forandret teksten på siden sin ifra "vi kan ikke få tilgang til dine data" til "vi vil ikke gi tilgang til dine data uten god grunn".

Er vel vell kjent at alle firmaer ca i usa må slippe inn NSA med flere om de ønsker. Kanskje like greit å lagre bombeoppskriftene sine på en minnepenn og ikke på dropbox.

Lenke til kommentar

Det er godt mulig de krypterer på sine servere, men de har forandret teksten på siden sin ifra "vi kan ikke få tilgang til dine data" til "vi vil ikke gi tilgang til dine data uten god grunn".

Er vel vell kjent at alle firmaer ca i usa må slippe inn NSA med flere om de ønsker. Kanskje like greit å lagre bombeoppskriftene sine på en minnepenn og ikke på dropbox.

 

Må ikke i så fall NSA bruteforce krypteringsnøkkelen din selv? Nøkkelen er vel ikke lagret hos Dropbox, bare hashen.

 

Men ja, likens som i Norge er en bedrift nødt til å utlevere data dersom politiet og lignende krever det. Det er forsåvidt du også, dersom politiet kommer med en ransakelsesordre for huset ditt.

 

Jeg anser uansett sjangsen for at myndighetene får tak i en fil som jeg lagrer på dropbox, som i tillegg er kryptert manuelt av meg før opplasting, som lavere enn for at de får tak i en fil jeg legger på en minnepinne og gjemmer i madrassen.

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...