Gå til innhold

Spår kraftig Windows Phone-vekst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
salgsstatistikken for 2011 viser at 54 prosent av alle solgte smarttelefoner i Norge bruker Android som operativsystem. IOS utgjorde 40 prosent, mens 7 prosent av smarttelefonene benyttet Symbian.

Android, IOS og symbian dekker tilsammen 101% av smarttelefon salget...

Lenke til kommentar
salgsstatistikken for 2011 viser at 54 prosent av alle solgte smarttelefoner i Norge bruker Android som operativsystem. IOS utgjorde 40 prosent, mens 7 prosent av smarttelefonene benyttet Symbian.

Android, IOS og symbian dekker tilsammen 101% av smarttelefon salget...

Stusset litt over de tallene der jeg å. Har Adam fra Mythbuster regnet ut prosentene mon tro :hmm:

Lenke til kommentar
salgsstatistikken for 2011 viser at 54 prosent av alle solgte smarttelefoner i Norge bruker Android som operativsystem. IOS utgjorde 40 prosent, mens 7 prosent av smarttelefonene benyttet Symbian.

Android, IOS og symbian dekker tilsammen 101% av smarttelefon salget...

 

Nja, en ganske vanlig feil når man runder opp eller ned tall i de statistiske resultatene. Kan skyldes litt for mange X,6 (rundes opp) og litt for få X,1 (som rundes ned).

 

Ganske uproblematisk hvis målet er å få oversiktelige tall og de avrundede tallene ikke tas med i videre beregninger.

Lenke til kommentar

La oss håpe det! WP er et flott OS, som fungerer like bra på en "dårlig" telefon som det gjør på en bra, og det er noe Android aldri har gjort.

 

Gjør det det? Systemkravene til telefonene er jo ganske høye med WP?

 

AtW

 

Vel, ikke dårlig, men du kan få en relativt billig Windows Phone som fungerer knall. Å få en billig Android telefon medfører treghet og alskens skit.

 

Mulig jeg skulle ordlagt meg bedre ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
salgsstatistikken for 2011 viser at 54 prosent av alle solgte smarttelefoner i Norge bruker Android som operativsystem. IOS utgjorde 40 prosent, mens 7 prosent av smarttelefonene benyttet Symbian.

Android, IOS og symbian dekker tilsammen 101% av smarttelefon salget...

 

Nja, en ganske vanlig feil når man runder opp eller ned tall i de statistiske resultatene. Kan skyldes litt for mange X,6 (rundes opp) og litt for få X,1 (som rundes ned).

 

Ganske uproblematisk hvis målet er å få oversiktelige tall og de avrundede tallene ikke tas med i videre beregninger.

Jeg er utvikler, nesten riktig blir da like feil som svært galt. Tallene blir meningsløse for meg.

Statistikere kan derimot sikkert fint leve med "trolig sånn passelig riktig".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
salgsstatistikken for 2011 viser at 54 prosent av alle solgte smarttelefoner i Norge bruker Android som operativsystem. IOS utgjorde 40 prosent, mens 7 prosent av smarttelefonene benyttet Symbian.

Android, IOS og symbian dekker tilsammen 101% av smarttelefon salget...

 

Nja, en ganske vanlig feil når man runder opp eller ned tall i de statistiske resultatene. Kan skyldes litt for mange X,6 (rundes opp) og litt for få X,1 (som rundes ned).

 

Ganske uproblematisk hvis målet er å få oversiktelige tall og de avrundede tallene ikke tas med i videre beregninger.

Jeg er utvikler, nesten riktig blir da like feil som svært galt. Tallene blir meningsløse for meg.

Statistikere kan derimot sikkert fint leve med "trolig sånn passelig riktig".

 

Jepp, er du utvikler blir dette veldig problematisk. Men sitter du i ledelsen i et stort selskap er det ikke så viktig å vite om en andel er på 55,6 eller 56 % i den månedlige rapporten. En seriøs statistiker vil ta med seg flere desimaler i sine beregninger. Men når disse er ferdiggjort og resultatene skal presenteres, er det vel så viktig at folk får med seg informasjonen som at de er pinlig nøyaktige. Mange desiamler kan forvirre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...