Gå til innhold

Nye Sony Ericsson Arc S er lynrask


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg kanskje biased, siden jeg nettopp har kjøpt min elskede Note, men jeg synes helt ærlig at Galaxy-telefonene er noe av det peneste som er på markedet. Gjelder både S1, S2 og Noten. It's all about the screen! ;)

 

Ellers er jo iPhone 4 (og S) unektelig pen, men dessverre alt for liten.

 

The OT train is rolling away.

Lenke til kommentar

Galaxy s2 er unektelig fin å se på den også, selvom den er mye raskere. Men er enig i at denne har en kvalitetsfølelse over seg som få android telefoner kan matche.

 

Android er ett aspekt ved en mobil. Kvalitet ett annet. Jeg liker kvalitet. Prøv å sammenlign Arc med min E 72 i gull. Med Russisk klaviatur. Jeg er nyskjerrig og skulle gjerne byttet mobil oftere, men som du også har oppdaget, så er det bare plast-dritt å få. Har ingen problem med å forstå at enkelte liker plast, men for meg er det uaktuelt. Om man kjøper en liten dings til 5000,- så bør det være bedre kvalitet enn det som finnes i dag. Skal gjerne kjøpe ny mobil, men p.d.d. finnes det ikke en eneste mobil som har kvalitet i nærheten av E 72. Venter spent på nye Nokia-modeller. Det vil nok komme en "Mercedes" fra Nokia igjen. Om det er Symbian eller noe annet driter jeg i. Jeg er kun opptatt av rustfritt stål, alu eller gull. Plast-mobil kan jeg få i leketøysbutikker til 49,90. Tar gjerne imot tips om skikkelige kvalitets-mobiler. :o)

Lenke til kommentar

Galaxy s2 er unektelig fin å se på den også, selvom den er mye raskere. Men er enig i at denne har en kvalitetsfølelse over seg som få android telefoner kan matche.

 

Android er ett aspekt ved en mobil. Kvalitet ett annet. Jeg liker kvalitet. Prøv å sammenlign Arc med min E 72 i gull. Med Russisk klaviatur. Jeg er nyskjerrig og skulle gjerne byttet mobil oftere, men som du også har oppdaget, så er det bare plast-dritt å få. Har ingen problem med å forstå at enkelte liker plast, men for meg er det uaktuelt. Om man kjøper en liten dings til 5000,- så bør det være bedre kvalitet enn det som finnes i dag. Skal gjerne kjøpe ny mobil, men p.d.d. finnes det ikke en eneste mobil som har kvalitet i nærheten av E 72. Venter spent på nye Nokia-modeller. Det vil nok komme en "Mercedes" fra Nokia igjen. Om det er Symbian eller noe annet driter jeg i. Jeg er kun opptatt av rustfritt stål, alu eller gull. Plast-mobil kan jeg få i leketøysbutikker til 49,90. Tar gjerne imot tips om skikkelige kvalitets-mobiler. :o)

Gullmobil var kult når 8850/8890 fra nokia herjet.

Det var en enklere tid, med enklere mobiler.

 

Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt meg en gullmobil igjen, men jeg husker jo jeg betalte 9000kr for gullnokia på slutten av 90-tallet.

 

Når det kommer til kvalitet/matrialevalg, så vil jeg si at Nokia E72 ikke er den med høyest kvalitet. Greit nok at du har kjøpt en som er gullbelagt, men store deler av telefonen er plast. Skjermen er ikke helt "up to date"; operativsystemet føles gammeldags og kjedelig ut. Du har få muligheter i symbian, i forhold til Android og IOS, så vel som t.d. bada fra samsung.

 

Når dette er sagt, så eksisterer det mange telefoner med høy byggkvalitet.

HTC har mange metalltelefoner, du har ny motorola med kevlar, ripefritt glass og vannavstøtende. Du har Iphone med metall og glass, m.m. Mange telefoner lages i metall og glass, men de færreste ser chrome eller gull ut.

 

Chrome og gull er harry for tiden, det er matte farger som briljerer. Gjerne sort eller hvitt, ev. karbon er jo noe som alltid vil være maskulint/tøft.

 

Det sies at smaken er som baken og det kan vel alle være enige om.

Om din preferansemobil er en som ikke er "in", så betyr ikke det at den telefonen er best og best designet, det betyr bare at du foretrekker noe annet enn de fleste.

 

Nokia E72 hadde jeg slengt ut på finn, eller gjemt den i skapet for å mimre når jeg var på gamlehjemmet.. Det eneste positive jeg kan si om symbiantelefonene, må vel være batterilevetiden. (jada, jeg har flere symbians liggende her, bla.a. e51, e65, e66, e72,m.m.)

Endret av Olavxxx
Lenke til kommentar

Galaxy s2 er unektelig fin å se på den også, selvom den er mye raskere. Men er enig i at denne har en kvalitetsfølelse over seg som få android telefoner kan matche.

 

Android er ett aspekt ved en mobil. Kvalitet ett annet. Jeg liker kvalitet. Prøv å sammenlign Arc med min E 72 i gull. Med Russisk klaviatur. Jeg er nyskjerrig og skulle gjerne byttet mobil oftere, men som du også har oppdaget, så er det bare plast-dritt å få. Har ingen problem med å forstå at enkelte liker plast, men for meg er det uaktuelt. Om man kjøper en liten dings til 5000,- så bør det være bedre kvalitet enn det som finnes i dag. Skal gjerne kjøpe ny mobil, men p.d.d. finnes det ikke en eneste mobil som har kvalitet i nærheten av E 72. Venter spent på nye Nokia-modeller. Det vil nok komme en "Mercedes" fra Nokia igjen. Om det er Symbian eller noe annet driter jeg i. Jeg er kun opptatt av rustfritt stål, alu eller gull. Plast-mobil kan jeg få i leketøysbutikker til 49,90. Tar gjerne imot tips om skikkelige kvalitets-mobiler. :o)

Denne har veldig god kvalitetsfølelse http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=613893&cks=ASS&assoc=CD1DAD3B-0D82-4A06-9CF0-4DAF7B5CCDEE

 

Samme gjelder iphone, og SE Xperia Ray er ikke så værst heller.

Lenke til kommentar
Galaxy s2 er unektelig fin å se på den også, selvom den er mye raskere. Men er enig i at denne har en kvalitetsfølelse over seg som få android telefoner kan matche.
Android er ett aspekt ved en mobil. Kvalitet ett annet. Jeg liker kvalitet. Prøv å sammenlign Arc med min E 72 i gull. Med Russisk klaviatur. Jeg er nyskjerrig og skulle gjerne byttet mobil oftere, men som du også har oppdaget, så er det bare plast-dritt å få. Har ingen problem med å forstå at enkelte liker plast, men for meg er det uaktuelt. Om man kjøper en liten dings til 5000,- så bør det være bedre kvalitet enn det som finnes i dag. Skal gjerne kjøpe ny mobil, men p.d.d. finnes det ikke en eneste mobil som har kvalitet i nærheten av E 72. Venter spent på nye Nokia-modeller. Det vil nok komme en "Mercedes" fra Nokia igjen. Om det er Symbian eller noe annet driter jeg i. Jeg er kun opptatt av rustfritt stål, alu eller gull. Plast-mobil kan jeg få i leketøysbutikker til 49,90. Tar gjerne imot tips om skikkelige kvalitets-mobiler. :o)
Gullmobil var kult når 8850/8890 fra nokia herjet.Det var en enklere tid, med enklere mobiler.Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt meg en gullmobil igjen, men jeg husker jo jeg betalte 9000kr for gullnokia på slutten av 90-tallet.Når det kommer til kvalitet/matrialevalg, så vil jeg si at Nokia E72 ikke er den med høyest kvalitet. Greit nok at du har kjøpt en som er gullbelagt, men store deler av telefonen er plast. Skjermen er ikke helt "up to date"; operativsystemet føles gammeldags og kjedelig ut. Du har få muligheter i symbian, i forhold til Android og IOS, så vel som t.d. bada fra samsung.Når dette er sagt, så eksisterer det mange telefoner med høy byggkvalitet.HTC har mange metalltelefoner, du har ny motorola med kevlar, ripefritt glass og vannavstøtende. Du har Iphone med metall og glass, m.m. Mange telefoner lages i metall og glass, men de færreste ser chrome eller gull ut.Chrome og gull er harry for tiden, det er matte farger som briljerer. Gjerne sort eller hvitt, ev. karbon er jo noe som alltid vil være maskulint/tøft.Det sies at smaken er som baken og det kan vel alle være enige om.Om din preferansemobil er en som ikke er "in", så betyr ikke det at den telefonen er best og best designet, det betyr bare at du foretrekker noe annet enn de fleste.Nokia E72 hadde jeg slengt ut på finn, eller gjemt den i skapet for å mimre når jeg var på gamlehjemmet.. Det eneste positive jeg kan si om symbiantelefonene, må vel være batterilevetiden. (jada, jeg har flere symbians liggende her, bla.a. e51, e65, e66, e72,m.m.)

 

Nå er den ikke gullbelagt da. Poenget er at den har en meget god byggekvalitet. Du sier store deler er av plast. Det er ikke riktig. Kun en smal ramme er bygget i plast, men denne er av en så høy kvalitet at man faktisk ikke ser at den er av plast uten at man demonterer mobilen. Matt er flott. Men da må det være metall! Skjermen er ikke up to date, men det er ingenting galt med skjermen. Den fungerer perfekt, og med en original skjermbeskytter så er mobilen som ny selv etter 3 år med hard bruk. Nå er ikke jeg en mobil-nerd, men jeg leser e-post, jeg surfer og ikke minst kan jeg bruke mobilen HARDT på mine reiser som varer opptil 20 timer. Jeg har musikk i meget god kvalitet i timesvis, jeg ringer fra 3-4 flyplasser og sender så mange sms jeg gidder. Jeg trenger sikkerhet når jeg ankommer Kiev eller Moskva midt på natta. Denne sikkerheten har jeg i E 72. Den går "aldri" tom for strøm. En Android har vært totalt ubrukelig for meg. Jeg skulle gjerne anskaffet et nytt "leketøy", men jeg klarer faktisk ikke å finne en mobil som dekker alle behov slik som E 72 gjør. Nerder bytter mobil 2 ganger i året. OK. De er opptatt av alle mulige apps., prosessor, you name it. Jeg trenger å kontakte folk midt på natta i Moskva etter en lang reise. Jeg trenger sikkerhet. Jeg vet at HTC har noe god byggekvalitet, jeg kjenner til at Motorola bygger i kevlar. Likevel har disse Androider alt for mange minus i forhold til mitt behov. De blir i mine øyne leketøy. iPhone virker god i h.t. kvalitet, men der er også problemet med at den virker bare en kort stund. Sitter man på gutterommet og suller så betyr det ingenting, men jeg kan fortelle en ting: Når du sitter i baksetet i en politibil i Kiev klokka 3 på natta, da er det VELDIG greit at mobilen fremdeles lever. Da trenger man virkelig mobilen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...