Gå til innhold

Gjør klart for enda råere skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva i huleste skal vi med pci-e 4.0 når 3.0 ikke er tatt i bruk ennå og 2.0 ikke har blitt utnyttet max ennå?

Servere presser PCIe 2.0 mtp store RAID og nettverks kontrollere. Det samme gjelder også tungt GPGPU bruk.

Det er heller ikke som at PCIe 4.0 kommer ut i morgen, og det er uansett bedre å være føre var.

Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Even..

Overkill!

Programeringen av spill og programmer er for dårlig!

ka i all verden skal man med skjermkort som gir 250 fps med høyest oppløsning!

Dette er det samme som dagens prosessorer, hvor man ikke klarer å lage programmer som utnytter 64bit -fullt ut! , men bare pøser på med prosessore som har 4-6-8 kjerner, uten at man klarer å utnytte dette!!

Lenke til kommentar

Uhm... Hvorfor er skjermkort hovedtanken i artikkelen..? Det er servere som krever mest av hovedkort. Det finnes servere som opererer på mye høyere hastigheter enn skjermkort, og disse kan ha god nytte av høy hastighet. Mer effektivitet = lavere kostnad.

Mange glemmer visst at det finnes folk som arbeider med servere. -.-'

Lenke til kommentar

Uhm... Hvorfor er skjermkort hovedtanken i artikkelen..? Det er servere som krever mest av hovedkort. Det finnes servere som opererer på mye høyere hastigheter enn skjermkort, og disse kan ha god nytte av høy hastighet. Mer effektivitet = lavere kostnad.

Mange glemmer visst at det finnes folk som arbeider med servere. -.-'

 

Fordi at folk som jobber med servere leser siste nytt på mer seriøse nettsteder?

De selger seg til en større masse ved å omtale skjermkort i denne artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Quadro korta og raid kontrollere bruker vel mer båndbredde enn gamer skjermkorta. Det virker som det er gamere som raser når de ser slikt, og sikkert har brukt alle pengene sine på de nye Asus hovedkorta med pcie3 :p

 

kjører selv et gammelt quadro kort, duger på ingen måte til spill, når jeg skal game må jeg bytte over til 8800 kortet mitt. men duverden så bra det er til 3ds max :D.

vil vel kalle meg gamer og jeg har ikke brukt pengene mine på et såkalt asus kort med pci (kommer dog til og gjøre det da mine to grisegamle xeon cpu'er begynner og bli litt svake, og 16gb med ram litt lite, bytter over til 2011). men jeg mener det er helt feil og referer denne artikklen til kjermkort. da det på ingen måte er det denne båndredden vil bli brukt til,

Lenke til kommentar

PCI-E båndbredde brukes til mer enn bare skjermkort som nevnt :p

RAID kontrollere blant annet, er i allefall greit at linken til systemet er raskt, og 2.0 er absolutt å foretrekke.

Plus at det finnes SSDer der ute som bruker PCI-E direkte, og disse har allrede makset PCI-E 2.0, riktignok ikke produkter ment for forbrukere dog.

Lenke til kommentar

Finnes ikke overkill i datamaskinytelse. Det hender kanskje at enkelte komponenter ligger litt foran andre, men det er jo umulig å synkronisere gjennombrudd.

 

Dessuten vil kanskje en større båndbredde på PCI-E bussen gjøre at man kan greie seg med færre spor som til gjengjeld betyr at ting tar mindre plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...