Gå til innhold

HP beholder PC-avdelingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har alltid likt HP sine bedriftsmaskiner og har i det siste tiåret valgt HP fremfor noen andre. I tillegg har bedriften eg jobbet i tidligere nesten utelukkende brukt HP servere.

 

Men, denne saken har gjort at eg ikke lenger har tillit til HP sin "satsning". Om de har vurdert det slik at det var mer lønnsomt å selge hele produksjonsavdelingen, hva forhindrer de fra å vurdere det igjen? Det er jo åpenbart at muligheten ble vurdert.

Lenke til kommentar

Uffda. Her har det kommet inn en toppsjef som hører på inkompetente aksjonærer. Det er ille når en leder klarer å lese fremtiden og gjøre viktige grep, og så må han falle for valgene han gjør fordi andre ikke er fremtidsrettet nok.

 

Det blir ikke helt feil å bli i et marked og kjempe med små marginer når det genererer overskudd, men det blir ikke riktig heller.

Lenke til kommentar

På de fleste skoler (iallefall i Norge) er det jo HP maskiner som regjerer, bra ikke andre tullemerker tar over (enda).

 

Når det er sagt, så er det ikke å stikke under en stol at de med tiden vil tjene mindre og mindre penger på PC'er, men tror de kan holde på i mange år enda før de trenger å slutte produksjonen.

Lenke til kommentar

Har hatt 3 ulike pavilion-maskiner, 2 av dv9000-serien som har tatt kveld grunnet elendig kjøleløsning. Viftene på alle 3 maskinene ble rengjort regelmessig, men overoppheting var et stadig problem. Anbefaler ikke HP til noen som vil ha en privatmaskin, da Asus og lenovo leverer maskiner som er bedre på alle måter.

Lenke til kommentar

På de fleste skoler (iallefall i Norge) er det jo HP maskiner som regjerer, bra ikke andre tullemerker tar over (enda).

 

Når det er sagt, så er det ikke å stikke under en stol at de med tiden vil tjene mindre og mindre penger på PC'er, men tror de kan holde på i mange år enda før de trenger å slutte produksjonen.

 

Og med det mente du at Hp er en tullmerke eller ikke?

 

Anyway, jeg tror at vi alle kann si at HP's mainstream PCer er noe av den verste dritten som finnes. Synes det rart, så mange kjøpe Hp-bærbare, den går i stykker etter 6mnd, de blir irritert MEN, så hente de seg en ny bærbar, ikke asus eller acer engang, nei enda en HP. Og gjett hvem som skal finne ut og fikse denne når de går i stykka.

 

Vi har en bedrifts modell som skole-pc(veit ikke hvilken akkurat nå) Synes dem ikke er noe særlige, men dem funke i allfall, vis du er litt forsiktig med dem ihvertfall.

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

HP maskiner er ok (bedriftssegmentet) hjemmemaskiner bruker stort sett å være billigst mulig ræl... Desverre, holder meg langt unna disse. Hadde egentlig håpet for HP sin del at dette skulle gå greit (for dere som mener dette er en vinn-vinn situasjon, så er det ikke det) se bare på IBM/Lenovo der IBM solgte unna hele sin portefølje med forbrukermaskiner til Lenovo for så å beholde servere etc.

 

Jeg synes Lenovo leverer meget bra maskiner, helt oppe i toppsjiktet. At HP kunne gjort det samme og heller konsentrert seg om servere, HW, etc. tror jeg nok kunne vært mye mer fremtidsrettet enn å jobbe videre med forbrukersegmentet der de omtrent ikke tjener penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...