Gå til innhold

Kommentar: – Bulldozer skuffer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin kommentar, en liten ting jeg reagerer på er at du kaller FX-8150 en flott prosessor. FX-8150 sliter i mange tilfeller med å vise en betydelig forbedring fra Phenom II X6, det er dette som har fått mange entusiaster til å bli sjokkerte.

 

Ellers er jeg fullstendig enig, mange gode poenger her. Blant annet:

når man håper at navnet fra fordums tid skal gjøre at folk ser på det nye produktet som reinkarnasjonen av drømmeproduktet fra de gode, gamle dager.

Det er jo absolutt mulig at FX-8150 leverer tilsvarende ytelse per MHz som de gamle FX-prosessorene, så kanskje navngivningen ikke er så uriktig?

Lenke til kommentar

Fin kommentar, en liten ting jeg reagerer på er at du kaller FX-8150 en flott prosessor. FX-8150 sliter i mange tilfeller med å vise en betydelig forbedring fra Phenom II X6, det er dette som har fått mange entusiaster til å bli sjokkerte.

 

Ellers er jeg fullstendig enig, mange gode poenger her. Blant annet:

når man håper at navnet fra fordums tid skal gjøre at folk ser på det nye produktet som reinkarnasjonen av drømmeproduktet fra de gode, gamle dager.

Det er jo absolutt mulig at FX-8150 leverer tilsvarende ytelse per MHz som de gamle FX-prosessorene, så kanskje navngivningen ikke er så uriktig?

 

u just pwned ._.

Lenke til kommentar

Intel sin i7 2500k og 2600k er ikke entusiast CPUer, dette er ment å være budsjett alternativet, ala P35 og P45 på 775.

1366 var deres entusiast plattform hvor 2011 blir arvtager, uansett det at Bulldozer skuffer er ikke spesielt nytt, men at singeltråd ytelses er dårligere og strømforbruket høyere gjør ikke Bulldozer noe mer attraktivt.

 

Slik som jeg ser det, så er nesten gamle Phenom 2 ett bedre kjøp enn Bulldozer.

Lenke til kommentar

Dette er litt synd. Intel har vært et hestehode forran i en lengre periode nå, og det hadde vært bra for markedet om AMD nå fikk ligge på topp litt også og legge press tilbake på Intel.

 

Prosessorene har ihvertfall noen bruksområder. De er fremdeles best på pris i forhold til rå CPUkraft (over mange kjerner), og dermed ikke dumt til mange type workstation maskiner. Slike bruksområder er bare ikke helt like spennende kanskje ;)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

AMD har lenge vært førstevalget for mange som bygger stormaskiner. Suksessen med f.ex Cray sine XT/XE systemer med AMD i bunn tror jeg fortsetter med Bulldozer. Fordi om enkeltmaskiner yter bedre med Intel sine CPUer er for de største aktørene utrelevant. Prismessig har også AMD sine prosessorer vært mye billigere enn Intels. Intels 1155-SB er en plattform beregnet på massene og det er mer rettferdig å sammenligne med 1366/2011 og Xeon CPUer.

Lenke til kommentar

Greddi: Sniktitten på FX-8150 er her.

 

Lumpness: Socket FM1 er da ganske ny. (3 måneder gammel). Sokkel FM2 kommer i 2012 og siktes mer inn mot entusiastene enn FM1.

Trodde AM3+ skulle holde til "Steamroller" og 2013?

 

Snikktitten har jeg sett, men jeg venter på den fulle testen.

Les på anandtech eller techpowerup. Med mindre Hardware.no drar seg inn drastisk til denne anmeldelsen blir det ikke en voldsom bra representasjon av den faktiske ytelsen.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Varselbjellene kimer som aldri før hos Rolf B. Wegner, mens prosessoren til en lavere pris yter bedre enn i7 2600K i omtrent samtlige reelle spillsituasjoner i flere utenlandske tester.

 

Bør vi gå ut i fra at prisen på denne ikke vil synke, og at de ikke kommer til å videreutvikle platformen? Får da ikke håpe så, herr Fagredaktør!

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter hva FX prosessorene yter i spill som BF3. Ikke en hel haug med syntetiske tester.

Det er jo nettopp derfor du burde faktisk lese Anandtech istedet for Hardware.no

 

Anandtech kjører en god del flere spilltester enn Hardware.no, og de kjører dem i spill som faktisk har nytte av en raskere prosessor.

 

EDIT:

Hvis du er ute etter ytelse i Crossfire: Tweaktown 6970x3

 

FX-8150 er forresten rimelig fail til gaming.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Anandtech tester jo bare "eldre" spill. Spill jeg ikke er overhodet interessert i desverre.

 

Etter det jeg har lest og sett i guru3d så yter de mindre utgavene av FX-cpu ikke så helt værst i spill. Og da tenker jeg på FX-4100 som koster rundt 900kr, mens PII 980 BE koster rundt 1300-1400 kr. Problemet er at det er bare testet på to spill som jeg ikke er interessert i Far Cry 2 og Crysis 2. Og vi vet at spill som BF3 kan benytte seg av mer enn 6 kjerner.

 

http://www.guru3d.com/article/amd-fx-8150--8120-6100-and-4100-performance-review/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...