Gå til innhold

– Xbox 360 blir din nye TV-boks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123

Om de bare hadde fikset Windows Media Center så jeg kunne streamet filmer og serier med undertekster fra PCen til Xbox/TVen...

 

Det er for så vidt veldig irriterende at Norge aldri får noe med en gang :/

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke Norden bli ett marked? Da hadde vi nok vært blant de som får ting tidlig..

 

Forhåpentligvis vil dommen fra EU-domstolen tidligere i uka sørge for at hele EU blir ett marked. De kom ihvertfall frem til at fri flyt av varer gjelder digital distribusjon såvel som god gammeldags "fastvare".

 

Men hadde vert typisk AP å ikke sørge for at Norge blir en del av dette. Vi kan jo ikke ha konkurranse på markeder her til lands.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke Norden bli ett marked? Da hadde vi nok vært blant de som får ting tidlig..

 

Forhåpentligvis vil dommen fra EU-domstolen tidligere i uka sørge for at hele EU blir ett marked. De kom ihvertfall frem til at fri flyt av varer gjelder digital distribusjon såvel som god gammeldags "fastvare".

 

Men hadde vert typisk AP å ikke sørge for at Norge blir en del av dette. Vi kan jo ikke ha konkurranse på markeder her til lands.

Vi er ikke i EU, men EØS holder kanskje? Dersom dette kommer igjennom vil det bety at vi kan kjøpe ting momsfritt fra andre Europeiske land?

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke Norden bli ett marked? Da hadde vi nok vært blant de som får ting tidlig..

 

Forhåpentligvis vil dommen fra EU-domstolen tidligere i uka sørge for at hele EU blir ett marked. De kom ihvertfall frem til at fri flyt av varer gjelder digital distribusjon såvel som god gammeldags "fastvare".

 

Men hadde vert typisk AP å ikke sørge for at Norge blir en del av dette. Vi kan jo ikke ha konkurranse på markeder her til lands.

Vi er ikke i EU, men EØS holder kanskje? Dersom dette kommer igjennom vil det bety at vi kan kjøpe ting momsfritt fra andre Europeiske land?

 

Er derfor jeg heiv inn det siste avsnittet om AP. De innfører stort sett bare ting som gjør at de kan kontrollere innbyggerne.

 

Men ser nå at AP ikke kan stoppe dette, noe som er flott.

 

Dommen vil også få konsekvenser for alle andre tv-rettigheter som blir forsøkt begrenset til ett av EUs medlemsland, eller til bare en del av unionens område. Både filmer, serier og andre sportsbegivenheter blir solgt på denne måten. Dommen vil også være gyldig for Norge, ettersom reglene om fri flyt av varer og tjenester ligger til grunn også for EØS-avtalen.

 

Dette betyr vel at så lenge Microsoft/Apple har lov å selge noe i Storbritania så skal vi også få lov til å kjøpe det i Norge, eneste problemet er vel hvorvidt Microsoft ønsker å gjøre dette eller ikke, og avtalen de nå har signert med mange TV-kanaler kan være ett problem sånn sett, men om de vil konkurrere mot selskaper som Netflix og Apple så må de vel henge med også her.

 

Men moms må du nok uansett betale.

 

http://www.aftenbladet.no/sport/Stortap-for-Premier-League-i--EU-domstolen-2875095.html

 

Dette åpner forøvrig opp for en av mine store drømmer, nemlig at ett stort selskap vil kjøpe opp verdensomspennende ikke-eksklusive rettigheter til online streaming av alle de store idrettene (NFL, MLB, NHL, EPL, ECL etc) og tilby dette gjennom internett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer den også med kit som fjerner støy da?

 

Ja, du har prøvd mange nyere xboxer i det siste skjønner jeg...

 

Nei, jeg har ikke prøvd siste boksen - jeg har en elite sak. Streamet litt til den i starten, men den er langt i fra lydløs. Er slim helt lydløs i forhold? Jeg antar folk flest fortsatt sitter på vanlig xbox, så kommentaren min er ikke helt fjern.

 

Jeg synes også PS3 støyer litt for mye - men det er nok subjektivt. Jeg antar om man kjører anlegget på fullt eller sitter med headset, så plages man ikke av slikt.

Lenke til kommentar

De gamle utgavene av både 360 og PS3 støyer, dog i varierende grad. 360 var generelt sett verst.

Etter begge kom med slimmodellene sine ble det langt bedre. I mitt tilfelle er 360en klart roligst (har slim av begge) og holder seg rolig untagen når jeg innstallerer spill till HDD.

 

Når det gjelder tjenester tilgjengelig på 360 kunne jeg _nesten_ ikke brydd meg mindre. MS har glatt ignorert oss i åresvis og fortsetter vel med det i enda åresvis.

At ikke vi har Indie- markedet irriterer noe grenseløst

Lenke til kommentar

NHL er kjøpt opp av Viasat i Skandinavia.

 

Først, Viasat hadde vel rettighetene ifjor også, men da var det fullstendig mulig å se NHL-kamper fra europe.espn360.com (den sida virker dog å nære død nå).

 

Men de rettighetene har nå uansett blitt fratatt sin verdi. Jeg kan nå gå til NHL og si at jeg ønsker å kjøpe rettighetene for NHL i Luxemburg for så å streame disse til Norge uten at Viasat kan si noe på det.

 

Om jeg i dag ønsker å se NBA, NFL, MLB, NHL, Champions League, Serie A og Premier League, så må jeg kjøpe tilgang hos følgende aktører:

 

- NBA League Pass

- NFL Gamepass (mulig Viasat tilbyr streaming av alle kampene, men er litt usikker, alt jeg finner på Viaplay er en kamp i hver "timeslot")

- MLB.tv

- Viasat

- TV2

- Canal +

 

 

Men med det nye lovverket kan f.eks. Microsoft kjøpe rettigheter for hver av disse ligaene i forskjellige EU-land (og kanskje også EØS), og tilby alle idrettene i alle EU/EØS-land.

 

Det jeg frykter er dog at dette medfører prisfiksing mellom ligaer og TV-stasjoner i diverse land for å forhindre dette.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...