Gå til innhold

Ekstra liten Apple TV kommer i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"- Apple TV i oppgradert utgave skal også bli billigere enn sin forgjenger. Regn med rundt tusenlappen, mot godt over to tusen tidligere."

 

Sjønner ikke helt hvor disse prisene kommer fra. Viser han til den eldre apple tven som framdeles ble solgt i norge(uten ios)? isåfall blir det litt rart å kalle den for forgjengeren til den som skal dukke opp ettersom det allerede eksisterer en apple tv til rundt tusenlappen, bare at den ikke har vært tilgjengelig i norge før nå.

Lenke til kommentar

Har kjørt xbmc på en importert fra USA, og det fungerer sånn passe. Har ikke prøvd så mye 1080p siden jeg fortrinnsvis har 720p materiale, men til 720p fungerte den bra. AirPlay funksjonaliteten fungerer meget bra, og om en har mange iOS enheter er dette et meget bra "selling point". Merker dog at hw'en i den ikke helt hang med, så xbmc-menyene var litt sluggish osv.

Lenke til kommentar

Hvis man legger inn XBMC, beholder man da iOS-funksjonalitetene sånn at man kan leie film via iTunes osv?

 

Ja. Kjem ein eit ekstra val i hovudmenyen

 

Kan man installere flere applikasjoner på denne, sånn som WiMP, Spotify, Voddler, etc?

Er det nettleser slik at man kan bruke NRK, TV2 sine nett-tv tjenester?

Nei, ikkje enda. Men trur det finnes NRK plugin til XBMC.

Lenke til kommentar
Merker dog at hw'en i den ikke helt hang med, så xbmc-menyene var litt sluggish osv.

 

Det kan jeg skrive under på. Har selv lagt inn XBMC på den og menyene er veldig trege. Opplever også at den hakker noen ganger, også med 720p-filmer.

 

Value for money er den iallefall. Spesielt hvis man har flere iOS-enheter i huset og benytter AirPlay.

 

Edit: viaplay på iPad til AppleTV vha AirPlay gir faktisk et bedre bilde enn en PC koblet til samme TV via HDMI...

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Er enig med folket her, størrelsen og prisen er fin men fra fabrikk så er det en ganske lite nyttig enhet. Airplay har gjort den litt kulere, men en box for å leie film i bob bob kvalitet er jo ikke akkurat revolusjonerende i 2011 når selv tv og bluray spilleren min kan det samme. Med jailbreak og xbmc så er nytteverdien evig mye høyere, men a4 cpuen sliter som andre sier med 1080p i høy kvalitet. Håper det kommer en ny snart med a5 dualcore så blir vel dette bra :)

Lenke til kommentar

Til dere som opplever hakking på 720p og alle andre formater:

 

Dette problemet hadde jeg også lenge, men etter å ha både lest mye på xbmc-forumet, gjort mye testing, har jeg til slutt fått en velfungerende xbmc på atv2. Ingen hakking eller buffering. Jeg kjører ios 4.3.5 Build F455, og Seasonpass Jailbreak. Ved å legge inn Nightly build (fra 12.9) og bruke Quartz skinnet har streamingen vært helt smooth. Kjører kablet giganett.

 

Wiki for hvordan legge over nightlys yil atv2: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Install_XBMC_on_ATV2#Installing_the_latest_nightly_build

 

Nightly builds her: http://mirrors.xbmc.org/nightlies/darwin/atv2/

 

Send meg Pm hvis noen trenger hjelp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...