Gå til innhold

"Nexus Prime" kupper iPhone-salget?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje en smule optimistisk å tenke at Nexus Prime skal "kuppe iPhone". De som vil ha en iPhone 5 vil ha en iPhone 5 og dem er det ganske mange av. De som er på vippen vet ikke helt hva de vil ha og i Android verden så kan du velge mellom, på verdensbasis i skrivende stund, ca 650 forskjellige enheter. Det skal MYE til for at en modell Android skal kuppe iPhone ene og alene.

 

Når det er sagt så gleder jeg meg alltid til neste Nexus modell, har en Nexus S nå og selv om den ikke er best speccet så er jeg meget glad for å slippe Samsung TouchWiz, HTC Sense eller SE Whatever. Hvordan telefonen skal se ut og oppføre seg bestemmer jeg selv takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, du har missforstått. Selv om du legger inn en annen launcher så ligger f.eks Sense-skallet i alle menyene som klokke, kontakter, låseskjerm, annsropsskjerm etc. etc. Dette krever nødvendigvis sitt, når jeg hadde desire så var romen på ca. 230mb mens når jeg byttet til CyanogenMod (som er ganske så nærme plain android) så var romen på ca 80mb, altså en ganske mer vesensforskjell enn hjemmeskjermene som bare er på noen skarve mb i størrelse. Oj det ble knotete forklart men du forstår sikkert hva jeg mener..

Lenke til kommentar

Kanskje en smule optimistisk å tenke at Nexus Prime skal "kuppe iPhone". De som vil ha en iPhone 5 vil ha en iPhone 5 og dem er det ganske mange av. De som er på vippen vet ikke helt hva de vil ha og i Android verden så kan du velge mellom, på verdensbasis i skrivende stund, ca 650 forskjellige enheter. Det skal MYE til for at en modell Android skal kuppe iPhone ene og alene.

 

Når det er sagt så gleder jeg meg alltid til neste Nexus modell, har en Nexus S nå og selv om den ikke er best speccet så er jeg meget glad for å slippe Samsung TouchWiz, HTC Sense eller SE Whatever. Hvordan telefonen skal se ut og oppføre seg bestemmer jeg selv takk :)

 

At man kupper salget betyr ikke nødvendigvis at man selger mer, det betyr at man plutselig dukker opp og i varierende grad overskygger og vrir fokus bort fra det som kuppes.

 

I denne sammenheng har vi ventet på iP5, og rett før lanseres et annet "storprodukt" som stjeler mye av det forventede fokuset til iP5.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har sett av salgstallene i det siste spiser ikke Androidtelefonene markedsandeler fra Apple, men fra RIM og andre. Apple vokser fremdeles, bare ikke på langt nær så mye som Android.

 

Geir :)

 

Det er jo en litt interessant problemstilling det er, akkurat hva som er å "spise markedsandeler", noen bruker det jo også om å sørge for mindre økning av markedandlene enn man kunne hatt, la oss feks si at apple får 100 000 nye apple-brukere i året, mens de mister 80 000 til android. Noen kaller det spising, andre ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er jo en litt interessant problemstilling det er, akkurat hva som er å "spise markedsandeler", noen bruker det jo også om å sørge for mindre økning av markedandlene enn man kunne hatt, la oss feks si at apple får 100 000 nye apple-brukere i året, mens de mister 80 000 til android. Noen kaller det spising, andre ikke.

Desverre er det vanskelig å finne gode analyser som tilsvarer valganalysene av velgerflukten mellom partiene. Salgstallene viser bare nettoendringene.

 

Men ja, det kan selvsagt hende at det er en gjennomtrekk. Det betyr i så fall at fanboypreget på Apple-brukerne ikke er så sterkt som mange tror.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det er jo en litt interessant problemstilling det er, akkurat hva som er å "spise markedsandeler", noen bruker det jo også om å sørge for mindre økning av markedandlene enn man kunne hatt, la oss feks si at apple får 100 000 nye apple-brukere i året, mens de mister 80 000 til android. Noen kaller det spising, andre ikke.

Desverre er det vanskelig å finne gode analyser som tilsvarer valganalysene av velgerflukten mellom partiene. Salgstallene viser bare nettoendringene.

 

Men ja, det kan selvsagt hende at det er en gjennomtrekk. Det betyr i så fall at fanboypreget på Apple-brukerne ikke er så sterkt som mange tror.

 

Geir :)

 

Jeg tror nok ikke det er det. Rett nok så vil jeg si det er mange fanboys hos apple, men det er også mange folk som ikke er så veldig tekno-ivrige, som kanskje ikke kjenner alternativene så godt, og kjøper det vennene/andre har. Denne gruppen av folk er nok en langt mindre standhaftig kunde.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå har du jo ikke bare android og ios å velge mellom heller :p .

 

Ser poenget ditt tho, det er OS som fanger. Ikke kun hardwarespecs. Men om man liker ios av en eller annen grunn tror jeg nok å gå fra iphone4 til iphone5 blir samme som å gå fra iphone 3gs til iphone4: samme greia, bare litt bedre enn sist :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Nå har du jo ikke bare android og ios å velge mellom heller :p .

 

Ser poenget ditt tho, det er OS som fanger. Ikke kun hardwarespecs. Men om man liker ios av en eller annen grunn tror jeg nok å gå fra iphone4 til iphone5 blir samme som å gå fra iphone 3gs til iphone4: samme greia, bare litt bedre enn sist :)

Nei, til mitt bruk kan Mango virke interessant.

Men setter min tvil på at det noen gang kommer til å bli skikkelig etablert og utbredt med WP7.

 

Men ja, så lenge flyten er der(og du ikke må ha portabel ladestasjon med deg), kan egentlig mobilen ha så mye ghz og minne den bare vil for min del :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...